Масмедійна економіка
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Гоцур Оксана Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • ознайомлення із суттю економічних процесів і відносин у медіабізнесі;
• вивчення студентами економічних основи діяльності ЗМІ;
• оволодіння студентами навичками організації різних форм медіа-бізнесу;
• дати розуміння нормативно-правової бази щодо створення форм організації медіа-бізнесу та їх діяльності на практиціі;
• розвинути вміння у студента створення і реалізації структури редакційного бюджету, цінової та рекламної політики засобів масової інформації;
• сформулювати у студентів розуміння обв’язків працівників медіа, визначення економічної ефективності ЗМІ;
• оволодіння студентами знаннями щодо враховування економічної складової у професійній діяльності.
Результати навчання: орієнтуватися в економічних аспектах функціонування ЗМІ;
враховувати економічну складову в професійній діяльності;
складати бюджет медіапідприємства;
застосовувати вивчений матеріал для вирішення практичних питань;
стратегічно аналізувати та прогнозувати економічні проблеми, ідентифікувати соціальні проблеми;
оцінювати кількісні, часові та просторові характеристики економічних проблем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Організація роботи редакції і праці журналіста
Теорія і методика журналістської творчості
Управління редакцією і випуск номера газети, жуналу
Українське журналістикознавство
Теорія і методика журналістської творчості
Короткий зміст навчальної програми: Засоби масової інформації та їхнє місце в сучасній економіці. Масмедіа як суб’єкт ринку. Ринок мас-медіа. Форми власності ЗМІ. Фінансові процеси і потоки в редакції. Ціна на медіатовар. Обігові кошти редакції ЗМІ. Нематеріальні ресурси та активи редакції ЗМІ. Трудові ресурси редакції ЗМІ. Інвестиційні ресурси редакції ЗМІ. Планування роботи редакції. Основи економічної взаємодії редакції. «Розумна економія» у редакції ЗМІ.
Опис: Мас-медійна економіка базується на пізнанні та свідомому використанні економічних законів і закономірностей функціонування та розвитку медіа виробництва, охоплює і визначає суть процесів, які відбуваються у середовищі ЗМК, дає уявлення про основи ведення медіа-бізнесу, його базові і ключові поняття, процеси і явища, рекламну і цінову складову, визначає необхідні менеджерські навики, які необхідні для успішного функціонування ЗМІ. Курс «Мас-медійна економіка» акумулює усі набуті знання у сфері журналістики, акцентує увагу на економічній складовій діяльності медіа, правових засадах ведення медіа-бізнесу в ринкових умовах українських реалій, що надзвичайно важливо у контексті професійної діяльності; пропонує інструменти для ефективної професійної діяльності в одноосібній і командній роботі з урахуванням запитів споживачів інформації та особливостей медіаринку.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, письмова індивідуальна робота (40%);
підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма
(60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (7 занять по 5 бали)– 35
Виконання контрольних (самостійних) робіт – 5
Тестовий (екзаменаційний) контроль – 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: У залежності від складності та рівня виконання завдання студент під час практичного заняття може отримати від 1 до 5 балів.
? 1-2 бали виставляється за усну відповідь, яка відповідає теоретичному матеріалу, поданому на лекційному заняття.
? 3 бали студент отримує за усну відповідь, яка включає інформацію отриману студентом крім лекцій також внаслідок опрацювання додаткової літератури.
? 4-5 балів передбачають доповнення усної відповіді презентацією або виконання творчого завдання, зокрема: написання журналістського матеріалу на тему російсько-української війни, аналіз психологічних операцій, спростування фейків у ЗМІ, аналіз коментарів у соціальних мережах щодо актуальних, проблемних тем та виявлення ботів/тролів.
Контрольне завдання передбачає створення проєкту бізнес-плану медіапроєкту, і оцінюється максимально в 5 балів.
Рекомендована література: 1.Білоус В. С. Зв’язки з громадськістю в економічній діяльності // К.: КНЕУ. — 2005. — 275 с.
2. Господарський кодекс України: Офіційний текст. — К.: Кондор, 2004.
3. Економіка підприємства / За ред. С. Ф. Покропивного. — К.:КНЕУ, 2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).