Управління якістю

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.029
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – сформувати у студентів систему знань з теорії та методології управління якістю, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів товарів (продукції, послуг), вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю товарів (послуг).
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. - Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. - Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. - Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - Здатність працювати в команді. - Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. - Прагнення до збереження навколишнього середовища. - Здатність діяти відповідально та свідомо. - Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: - Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. - Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. - Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. - Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. - Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. - Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності. - Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. - Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур. - Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання : Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей Уміння: Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити Теоретичні основи товарознавства кореквізити Організація біржової діяльності Основи економічного аналізу та прогнозування Інформаційні системи торговельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія Проблеми і задачі управління якістю в сучасних умовах Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю Статистичні методи в управлінні якістю. Принципи управління якістю Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах Статистичні методи в управлінні якістю Сертифікація систем якості Витрати на якість та їх класифікація.Облік витрат на якість в умовах TQM Аудит якості та премії якості
Опис: 1. Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія. 2. Основні терміни в сфері управління якістю 3. Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю 4. Гармонізація вітчизняних нормативних документів у сфері управління якістю з міжнародними. 5. Системи управління якістю. 6. Міжнародні стандарти ISO в галузі управління якістю, еволюція розвитку стандартів якості. 7. Принципи управління якістю. 8. Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах. 9. Статистичні методи в управлінні якістю. 10. Сертифікація систем якості. 11. Нормативна база для сертифікації систем якості: міжнародна, регіональна, національна. 12. Загальна концепція оцінки відповідності. 13. Витрати на якість та їх класифікація. 14. Облік витрат на якість в умовах TQM. 15. Аудит якості та премії якості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів: екзамену: Поточного контролю (30%): - письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 2 бали. Підсумкового контролю (70%) - екзамен : - письмова компонента (60%); - усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві:підручник/О.Ю. Давидова. –Х.: Вид-во Іванченка І.С., 2018. –488с. 2. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. Для студентів економічних спеціальностей/ Безродна C.М.–Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. –174с. 3. Бичківський Р. Управління якістю: Навчальний посібник – Л.: ДУ “Львівська політехніка”, 2000 – 328 с. 4. Бондаренко Г.Г. та ін. Менеджмент якості і елементи системи управління якістю: Навчальний посібник/ Г.Г. Бондаренко, М.В. Глєбова, В.П.Сіроклин, Н.В. Чернобай –Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім.М.Є.Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2017. –84с. 5. Горбашко, Е. А. Управление качеством : учебник для СПО / Е. А. Горбашко. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 352 с 6. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции 2-е изд. – М. РИА «Стандарты и качество», 2001 . – 425 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління якістю (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.031
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: сформувати у студентів систему знань з теорії та методології управління якістю, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів товарів (продукції, послуг), вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю товарів (послуг).
Завдання: - застосовувати категорійний апарат з управління якістю у практичній діяльності; використовувати необхідний інструментарій для впровадження системи управління якістю продукції; - оцінювати очікувані результати від впровадження системи управління якістю товарів та послуг; - систематизувати і узагальнювати інформацію щодо питань сучасних систем управління якістю; - застосовувати сучасну законодавчо-нормативну базу до систем управління якістю; - використовувати методи аудиту систем управління якістю; - володіти навичками контролю якості товарів та послуг; - застосовувати статистичні методи управління якістю товарів.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання : Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей Уміння: Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити Теоретичні основи товарознавства кореквізити Організація біржової діяльності Основи економічного аналізу та прогнозування Інформаційні системи торговельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія Проблеми і задачі управління якістю в сучасних умовах Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю Статистичні методи в управлінні якістю. Принципи управління якістю Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах Статистичні методи в управлінні якістю Сертифікація систем якості Витрати на якість та їх класифікація.Облік витрат на якість в умовах TQM Аудит якості та премії якості
Опис: 1. Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія. 2. Основні терміни в сфері управління якістю 3. Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю 4. Гармонізація вітчизняних нормативних документів у сфері управління якістю з міжнародними. 5. Системи управління якістю. 6. Міжнародні стандарти ISO в галузі управління якістю, еволюція розвитку стандартів якості. 7. Принципи управління якістю. 8. Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах. 9. Статистичні методи в управлінні якістю. 10. Сертифікація систем якості. 11. Нормативна база для сертифікації систем якості: міжнародна, регіональна, національна. 12. Загальна концепція оцінки відповідності. 13. Витрати на якість та їх класифікація. 14. Облік витрат на якість в умовах TQM. 15. Аудит якості та премії якості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів: диф заліку: Поточного контролю (30%): - письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 2 бали. Підсумкового контролю (70%) - диф залік:
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві:підручник/О.Ю. Давидова. –Х.: Вид-во Іванченка І.С., 2018. –488с. 2. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. Для студентів економічних спеціальностей/ Безродна C.М.–Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. –174с. 3. Бичківський Р. Управління якістю: Навчальний посібник – Л.: ДУ “Львівська політехніка”, 2000 – 328 с. 4. Бондаренко Г.Г. та ін. Менеджмент якості і елементи системи управління якістю: Навчальний посібник/ Г.Г. Бондаренко, М.В. Глєбова, В.П.Сіроклин, Н.В. Чернобай –Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім.М.Є.Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2017. –84с. 5. Горбашко, Е. А. Управление качеством : учебник для СПО / Е. А. Горбашко. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 352 с 6. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции 2-е изд. – М. РИА «Стандарты и качество», 2001 . – 425 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).