Управління якістю
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.029
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
- Прагнення до збереження навколишнього середовища.
- Здатність діяти відповідально та свідомо.
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
фахові компетентності:
- Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
- Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
- Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання :
Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння:
Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити
Теоретичні основи товарознавства
кореквізити
Організація біржової діяльності
Основи економічного аналізу та прогнозування
Інформаційні системи торговельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія
Проблеми і задачі управління якістю в сучасних умовах
Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
Статистичні методи в управлінні якістю.
Принципи управління якістю
Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах
Статистичні методи в управлінні якістю
Сертифікація систем якості
Витрати на якість та їх класифікація.Облік витрат на якість в умовах TQM
Аудит якості та премії якості
Опис:
1. Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія.
2. Основні терміни в сфері управління якістю
3. Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
4. Гармонізація вітчизняних нормативних документів у сфері управління якістю з міжнародними.
5. Системи управління якістю.
6. Міжнародні стандарти ISO в галузі управління якістю, еволюція розвитку стандартів якості.
7. Принципи управління якістю.
8. Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах.
9. Статистичні методи в управлінні якістю.
10. Сертифікація систем якості.
11. Нормативна база для сертифікації систем якості: міжнародна, регіональна, національна.
12. Загальна концепція оцінки відповідності.
13. Витрати на якість та їх класифікація.
14. Облік витрат на якість в умовах TQM.
15. Аудит якості та премії якості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів:
екзамену:
Поточного контролю (30%):
- письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною
темою – 1 бал;
- виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен
звіт з лабораторної роботи - 2 бали.
Підсумкового контролю (70%) - екзамен :
- письмова компонента (60%);
- усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві:підручник/О.Ю. Давидова. –Х.: Вид-во Іванченка І.С., 2018. –488с.
2. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. Для студентів економічних спеціальностей/ Безродна C.М.–Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. –174с.
3. Бичківський Р. Управління якістю: Навчальний посібник – Л.: ДУ “Львівська політехніка”, 2000 – 328 с.
4. Бондаренко Г.Г. та ін. Менеджмент якості і елементи системи управління якістю: Навчальний посібник/ Г.Г. Бондаренко, М.В. Глєбова, В.П.Сіроклин, Н.В. Чернобай –Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім.М.Є.Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2017. –84с.
5. Горбашко, Е. А. Управление качеством : учебник для СПО / Е. А. Горбашко. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 352 с
6. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции 2-е изд. – М. РИА «Стандарты и качество», 2001 . – 425 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління якістю (курсова робота)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.031
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - застосовувати категорійний апарат з управління якістю у практичній діяльності; використовувати необхідний інструментарій для впровадження системи управління якістю продукції;
- оцінювати очікувані результати від впровадження системи управління якістю товарів та послуг;
- систематизувати і узагальнювати інформацію щодо питань сучасних систем управління якістю;
- застосовувати сучасну законодавчо-нормативну базу до систем управління якістю;
- використовувати методи аудиту систем управління якістю;
- володіти навичками контролю якості товарів та послуг;
- застосовувати статистичні методи управління якістю товарів.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети.
РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність.
РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень.
РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур.
В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Знання :
Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння:
Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити
Теоретичні основи товарознавства
кореквізити
Організація біржової діяльності
Основи економічного аналізу та прогнозування
Інформаційні системи торговельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія
Проблеми і задачі управління якістю в сучасних умовах
Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
Статистичні методи в управлінні якістю.
Принципи управління якістю
Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах
Статистичні методи в управлінні якістю
Сертифікація систем якості
Витрати на якість та їх класифікація.Облік витрат на якість в умовах TQM
Аудит якості та премії якості
Опис:
1. Управління якістю: актуальність, проблеми, загальна термінологія.
2. Основні терміни в сфері управління якістю
3. Вітчизняний та міжнародний досвід управління якістю
4. Гармонізація вітчизняних нормативних документів у сфері управління якістю з міжнародними.
5. Системи управління якістю.
6. Міжнародні стандарти ISO в галузі управління якістю, еволюція розвитку стандартів якості.
7. Принципи управління якістю.
8. Організація розробки і впровадження систем управління якістю на підприємствах.
9. Статистичні методи в управлінні якістю.
10. Сертифікація систем якості.
11. Нормативна база для сертифікації систем якості: міжнародна, регіональна, національна.
12. Загальна концепція оцінки відповідності.
13. Витрати на якість та їх класифікація.
14. Облік витрат на якість в умовах TQM.
15. Аудит якості та премії якості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів:
диф заліку:
Поточного контролю (30%):
- письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною
темою – 1 бал;
- виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен
звіт з лабораторної роботи - 2 бали.
Підсумкового контролю (70%) - диф залік:
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Давидова О.Ю. Управління якістю продукції та послуг у готельно-ресторанному господарстві:підручник/О.Ю. Давидова. –Х.: Вид-во Іванченка І.С., 2018. –488с.
2. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. Для студентів економічних спеціальностей/ Безродна C.М.–Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017. –174с.
3. Бичківський Р. Управління якістю: Навчальний посібник – Л.: ДУ “Львівська політехніка”, 2000 – 328 с.
4. Бондаренко Г.Г. та ін. Менеджмент якості і елементи системи управління якістю: Навчальний посібник/ Г.Г. Бондаренко, М.В. Глєбова, В.П.Сіроклин, Н.В. Чернобай –Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім.М.Є.Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2017. –84с.
5. Горбашко, Е. А. Управление качеством : учебник для СПО / Е. А. Горбашко. — 3-е изд., перераб. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 352 с
6. Гличев А.В. Основы управления качеством продукции 2-е изд. – М. РИА «Стандарты и качество», 2001 . – 425 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).