Криптовалюта та віртуальні біржі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.04.E.087
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доценти кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальноі дисципліни «Криптовалюти та віртуальні біржі» є засвоєння теоретичних знань та формування професіи?них компетентностеи щодо організаціі та проведення біржових торгів у віртуальному просторі, та функціонування ринку криптовалют.
Завдання: Основні завдання: оволодіти теоретичними та організаціи?ними основами функціонування ринку криптовалют та віртуальних бірж; поглиблено вивчити регуляторні та законодавчі акти щодо функціонування ринку криптовалют та віртуальних бірж; набути знань з питань організаціі? та здіи?снення біржовоі? діяльності; ? оволодіти практичними навичками проведення торгів цифровими активами на віртуальних біржах; ? оволодіти теоретичними підходами та практичними навичками щодо проведення технічного та фундаментального аналізу; набути знань з питань організаціі? та здіи?снення Інтернет-треи?дингу; ознаи?омитися з процедурою Іnitial Сoin Оffering; набути знань з питань маи?нінгу криптовалюти та основних і?і? видів ознаи?омитися з технологією блокчеи?н та формами і?і? практичного застосування у діяльності фінансових інституціи?.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання : Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей Уміння: Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: передумови Рекламні стратегії інтернет-торгівлі Міжнародна торгівля Логістика торгівлі со-реквізити Віртуальні підприємства Інтернет-маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Фондовий ринок та його учасники . Інструменти фондового ринку . Фондова біржа та біржові операції . Фундаментальний аналіз . Технічний аналіз. Хеджування угод на біржовому ринку . Інтернет-трейдинг . Сутність та різновиди криптовалют . ICO (Initial Coin Offering) як засіб залучення інвестицій. Майнінг (mining) криптовалюти . Технологія блокчейн (blockchain)
Опис: 1. Криптовалюти, і?хні види, принципи маи?нінгу та роль на фінансовому ринку 2. Правове регулювання операціи? з криптовалютою в зарубіжних краі?нах та в Украі?ні 3. Фондовии? ринок, и?ого учасники та інструменти 4. Фондові біржі та принципи організаціі? біржових операціи? 5. Принципи та інструменти проведення фундаментального аналізу на біржовому ринку 6. Основи проведення технічного аналізу, и?ого методи та індикатори 7. Механізми хеджування угод на біржовому ринку 8. Інтернет-трединг як спосіб доступу до торгів на віртуальних біржах 9. ICO (Initial Coin Offering) як засіб залучення фінансових інвестиціи? 10. Технологія блокчеи?н (Blockchain) та форми і?і? застосування на фінансових ринках
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів: диф заліку: Поточного контролю (30%): - письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 2 бали. Підсумкового контролю (70%) - диф залік:
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Господарський кодекс України : ред. від 03.02.2013 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/436-15. 2. Про цінні папери та фондовий ринок : Закон України від 01.01.2013 р. [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Верховної Ради України. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3480-15/ 3. Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні : Закон України від 01.01.2013 р. [Електронний ресурс] / Офіційний сайт Верховної Ради України. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/448/96. 4. Про національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні : Закон України від 01.01.2013 р. [Електронний ресурс] /Офіційний сайт ВРУ. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/710/97. 5. Порядок реєстрації випуску опціонних сертифікатів та проспекту їх емісії. Рішення НКЦПФР 23.03.2017 № 209 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0525-17 6. Аржевітін С. М. Монетарні аспекти використання віртуальних валют [Текст] /С.М. Аржевітін// Наукові праці Науково-дослідного фінансового інституту. - 2017. - Вип. 4. - С. 6- 8. 7. Бачо Р.Й. Державне регулювання ринків фінансових послуг в умовах функціонування віртуальних валют (криптовалют) / Р.Й. Бачо // Бізнес Інформ. – 2015. – № 11. – C. 294–298. 8. Берлач А. І. Організаційно-правові основи біржової діяльності : навч. посіб. / А. І. Берлач, Н. А. Берлач, Ю. В. Ілларіонов. – К. : Фенікс, 2000. – 336 с. 9. Васильчак С.В. Використання криптовалют в сучасних економічних системах України: перспективи та ризики /С.В. Васильчак, М.В. Куницька-Іляш, М.П. Дубина// Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С.З. Ґжицького. – 2017. - т 19. - № 76. –С.19-25. 10. Волосович С.В. Віртуальна валюта: глобалізаційні виклики і перспективи розвитку [Текст] /С.В. Волосович// Економіка України. - 2016. - № 4. - С. 68-78
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).