Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.J3.01.O.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Мирослава Габа
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з умовами та принципами формування програми туристичної подорожі; дати розуміння суті нарощування географії подорожей турфірмою; вивчити основні принципи організації маршрутів і турів, розглянути особливості формування турпродукту, його сервісного обслуговування та виробничо-обслуговуючого забезпечення; ознайомити студентів з основами екскурсійної теорії, яка визначає сутність екскурсій, формулює закономірності і особливості екскурсій, а також ознайомлює з екскурсійною методикою, яка є сукупністю чітких правил і вимог, що висуваються до екскурсій як сума методичних прийомів підготовки та проведення екскурсій.
Завдання: інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт; - уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Організація туризму (Основи туризмознавства). Правове регулювання туристичної діяльності. Географія туризму та туристичне країнознавство. Супутні і наступні навчальні дисципліни:Маркетинг та рекламно – іфнормаційна діяльність в туризмі. Організація туризму (Туроперейтинг). Організація послуг харчування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності)» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є нормативною дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм і рекреація». Завдання вивчення дисципліни - розкриття принципів організації маршрутів і турів у системі туристичної діяльності, питань екскурсійної справи (теорії, методики та практики); визначення функцій, ознак та аспектів підготовки екскурсій, сутності і особливостей двох важливих елементів екскурсійного методу — показу та розповіді; визначення особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття диференційованого підходу до екскурсійного обслуговування. Вивчення дисципліни «Організація туристичних подорожей» буде сприяти більш якісному освоєнню студентами спеціальності 242 «Туризм і рекреація» комплексу фахових дисциплін з організації туризму.
Опис: Поняття екскурсії та екскурсійної діяльності. Класифікація екскурсій. Методика підготовки екскурсії. Методика проведення екскурсії. Основи професійної майстерності екскурсовода. Професійна спеціалізація екскурсоводів. Організація маршрутів і турів у системі туристичної діяльності. Принципи роботи організаторів туристичної подорожі. Пакет послуг і класи обслуговування. Програмне забезпечення туристичних подорожей. Технологія формування турів. Розміщення та харчування в туристичних подорожах. Транспортне забезпечення туристичної подорожі. Технологія продажу турпродукту. Умови здійснення туристичних подорожей.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 балів): лабораторні заняття - 20 балів, практичні заняття - 20 балів. Підсумковий контроль (60 балів): письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Бабарицька В. К. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту : [навч. посібник] / В.К. Бабарицька О.Ю. Малиновська; [2 –е вид., переробл. та доповн.] – К.: Альтерпрес, 2008. – 288 с. 3. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посібн. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 4. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально-методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 5. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності) (курсова робота)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.J3.01.O.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Габа Мирослава Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомити студентів з умовами та принципами формування програми туристичної подорожі; дати розуміння суті нарощування географії подорожей турфірмою; вивчити основні принципи організації маршрутів і турів, розглянути особливості формування турпродукту, його сервісного обслуговування та виробничо-обслуговуючого забезпечення; ознайомити студентів з основами екскурсійної теорії, яка визначає сутність екскурсій, формулює закономірності і особливості екскурсій, а також ознайомлює з екскурсійною методикою, яка є сукупністю чітких правил і вимог, що висуваються до екскурсій як сума методичних прийомів підготовки та проведення екскурсій.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: - розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного); - здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту; - здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: - знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; - застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів; - розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт; - уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською; - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Організація туризму (Основи туризмознавства). Правове регулювання туристичної діяльності. Географія туризму та туристичне країнознавство. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Маркетинг та рекламно – інформаційна діяльність в туризмі. Організація туризму (Туроперейтинг). Організація послуг харчування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація туризму (Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності. Дисципліна розкриває наступні питання. Поняття екскурсії та екскурсійної діяльності. Класифікація екскурсій. Методика підготовки екскурсії. Методика проведення екскурсії. Основи професійної майстерності екскурсовода. Професійна спеціалізація екскурсоводів. Управління екскурсійною діяльністю в ринкових умовах. Організаційно-інституційні засади розвитку екскурсійної справи. Організація маршрутів і турів у системі туристичної діяльності. Розробка напрямів туристичних подорожей підприємствами галузі. Пакет послуг і класи обслуговування. Програмне забезпечення туристичних подорожей. Робота із споживачами турів. Технологія формування турів. Розміщення та харчування в туристичних подорожах. Транспортне забезпечення туристичної подорожі. Технологія продажу турпродукту. Умови здійснення туристичних подорожей.
Опис: Тематика курсових робіт включає найбільш важливі аспекти організації туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. Вона розробляється кафедрою і доводиться до відома студентів. Студент самостійно вибирає тему курсової роботи в залежності від своїх наукових інтересів і погоджує її з викладачем-консультантом. Студент може вибрати тему курсової роботи не передбачену рекомендованою тематикою, обгрунтувавши її вибір і відповідність змісту дисципліни «Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності». Курсова робота повинна містити: 1. титульний лист; 2. завдання; 3. зміст курсової роботи; 4. вступ; 5. основну частину; 6. висновки; 7. список використаних джерел; 8. додатки. Обсяг курсової роботи повинен бути в межах 40-50 сторінок тексту. Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру туризму не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи; захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсової роботи - 60 балів.Захист курсової роботи - 40 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська.- К.: Альтерпрес, 2007. - 464 с. 2. Бабарицька В. К. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту : [навч. посібник] / В.К. Бабарицька О.Ю. Малиновська; [2 –е вид., переробл. та доповн.] – К.: Альтерпрес, 2008. – 288 с. 3. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. [текст] навч. посібн. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 4. Гуменюк Г.М. Організація туристичних подорожей: Навчально-методичний посібник. — Івано-Франківськ: НАІР, 2014. — 364 с. 5. Любіцева О. О. Організація маршрутів і турів: Навч. посібн. – К. Альтерпрес, 2003. – 322 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).