Рекреалогія
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.J3.01.O.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.г.н. Дністрянська Н.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- здійснювати пошук та аналіз інформації, що стосується рекреаційної діяльності;
- застосовувати отримані знання та вміння в сфері рекреаційного обслуговування у повсякденному житті тана практиці.
фахових компетентності:
- знати інформацію щодо територіально-рекреаційних систем,
- вміти аналізувати основні напрямки організації рекреаційної діяльності,
- оцінювати рекреаційно-туристичний потенціал територій,
- обґрунтовувати перспективи розвитку рекреаційного господарства.
Результати навчання: - Знати основні поняття курсу: дозвілля, відпочинок, рекреація, вільний час, рекреаційний потенціал, рекреаційні умови, рекреаційні ресурси, рекреаційна територія, рекреаційний об’єкт, рекреаційна ємність, рекреаційне навантаження тощо;
- Вміти визначати сприятливі і несприятливі чинники рекреаційної діяльності;
- Проаналізувати рекреаційні можливості своєї батьківщини;
- Вміти виконати комплексну оцінку рекреаційних ресурсів території;
- Вміти визначити рекреаційну ємність території.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму та туристичне країнознавство, Рекреаційні комплекси світу, Краєзнавство.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади та основні поняття рекреалогії. Рекреаційна діяльність. Рекреаційні ресурси, їх характеристика та розподіл. Рекреаційна система: загальні властивості, структура, види та функції. Рекреаційне природокористування. Основні концепти рекреаційної діяльності. Концепції рекреаційних систем.
Опис: Тема 1. Об’єкт, предмет і завдання рекреалогії.
Тема 2. Теоретичні засади рекреалогії.
Тема 3. Рекреаційний простір.
Тема 4. Рекреаційна діяльність.
Тема 5. Територіальні рекреаційні системи.
Тема 6. Рекреаційна послуга.
Тема 7. Природно-ресурсна складова рекреаційної діяльності.
Тема 8. Медична кліматологія і кліматотерапія.
Тема 9. Бальнеологія як вузлова складова рекреалогії.
Тема 10. Особливості організації лікувально-профілактичних послуг.
Тема 11. Особливості організації спортивно-оздоровчих послуг.
Тема 12. Курорти як центри розвитку лікувально-оздоровчого туризму в Україні.
Тема 13. Санаторно-курортне господарство світу.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (50 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
• Підсумковий контроль (50%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття: Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу № 1-15 – 3 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про курорти» // Відомості Верховної Ради України. – 2000. – №50. –435 с.
2. Закон України «Про туризм» від 19.09.95№324/95-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1995. – № 31. – Ст. 241.
3. Стафійчук В.І. Рекреалогія: Навч. посібник. – К.: Альтпрес, 2006. – 264. с.
4. Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія. Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2007. – 312 с.
5. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристичні ресурси України: Методологія та методи аналізу, термінологія, районування. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2001. – 395 с.
6. Мацола В.І. Рекреаційно-туристичний комплекс України / НАН України; Інститут регіональних досліджень. – Львів, 1997. – 259 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).