Екологічне управління

Спеціальність: Екологічний контроль та аудит
Код дисципліни: 7.E2.02.E.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н. доцент Попович Олена Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування знань з екологічного управління для подальшого їх застосування в професійній діяльності.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов та вимог. загальних: К07. Здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети фахових: Вибірковий блок 0201 Екологічний контроль та аудит ФКС 2.2. Здатність використовувати на практиці методологічні, нормативно-правові та методичні засади екологічного менеджменту та аудиту. Програмні результати навчання ПР05. Демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень. ПР09. Знати принципи управління персоналом та ресурсами, основні підходи до прийняття рішень в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог ПР2.3. Оцінювати екологічні ризики за умов недостатньої інформації та суперечливих вимог та аналізувати наслідки антропогенного впливу на природні середовища
Результати навчання: Демонструвати здатність до організації колективної діяльності та реалізації комплексних природоохоронних проектів з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи промислової екології Екологічне інспектування
Короткий зміст навчальної програми: Програмою дисципліни передбачено вивчення головних положень сучасної екології та основних питань охорони і раціонального природокористування та ресурсозбереження в сфері екологічного управління
Опис: вивчення дисципліни передбачено ринкові відносини у сфері природокористування,основи управління, контролю та господарський механізм природокористування Методологічні підходи до управління природокористуванням Законодавчі функції управління Екологічна безпека життєдіяльності якістю природного середовища. Екологічний контроль, його об’єкти і форми Екологічне страхування, екологічний маркетинг, екологічний менеджмент, екологічний аудит
Методи та критерії оцінювання: Згідно з робочою програмою навчальний процес здійснюється в таких формах: - лекційні заняття; - підготовка доповідей за темою семінарських занять, виступ на семінарах. - самостійне опрацювання студентом навчального матеріалу із використанням конспекту лекцій та основної навчальної літератури, робота із довідниками; - контроль усіх видів діяльності студентів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль проводиться із застосуванням рейтингової системи оцінки успішності навчання студентів за кожною пройденою темою програми. Підсумковий контроль – залік проводиться в письмовій формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Офіційний сайт Міністерства екології і природних ресурсів України. – Режим доступу : http://www.menr.gov.ua. 2. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-УІ - Офіційна веб-сторінка: [електронний ресурс]. - Режим доступу http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/3038-17/. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=968Сертифікат 3. БФ "Екоправо-Львів" [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ecopravo.lviv.ua. 4. Харківська міська громадська організація "ЕкоПраво-Харків". – Режим доступу : http://www.ecopravo.kharkov.ua 5. Веб-каталог з довкілля. – Режим доступу : http://www.webdirectory.com/. 5. Глобальний ресурсний інформаційний банк даних [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.grida.no. 6. Екологічні сторінки України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nature.org.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).