Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: Ратич Андрій Теодорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є закріплення та застосування теоретичних знань отриманих під час навчання, в реальних робочих ситуаціях, розвиток практичних навичок у проектуванні, розгортанні, налаштуванні, адмініструванні, підтримці та удосконаленню інформаційних систем та мереж зв'язку, а також підвищення професійної компетентності та підготовка студентів до успішного старту кар'єри у сфері інформаційних технологій та мереж зв’язку.
Завдання: В результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування та адміністрування програмних платформ телекомунікацій, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК4. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК5. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди; ЗК7. Здатність досліджувати проблему з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів; ЗК8. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; ЗК9. Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел; Фахові компетентності: ФК3. Здатність використовувати математичний апарат аналізу та синтезу радіотехнічних та телекомунікаційних систем і мереж; ФК10. Вміння працювати з технічною літературою і здійснювати пошук необхідної технічної інформації. ФКС 1.8. Здатність оцінювати рівень існуючих технологій у галузі професійної діяльності, ефективності технічних рішень та можливості виникнення об’єктів права інтелектуальної власності; ФКС 1.9. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж; ПР10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. ПР11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. ПР12. Уміння володіти англійською мовою в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності, міжнародної комунікації, читання та трактування міжнародних технічних стандартів. Комунікація (КОМ): КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: До практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи залучені усі освітні компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи студентів є найважливішою складовою підготовки й атестації фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 172 "Електронні комунікації та радіотехніка". Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – обов’язкова компонента освітньо-професійних програм підготовки магістрів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: 1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ 1.1. Програмні компетентності 1.2. Програмні результати проходження практики. 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИКИ 2.1. Етапи організації практики 2.2. Обов’язки керівника практики від кафедри 2.3. Основні обов'язки керівника практики від підприємства 2.4. Права і обов’язки студентів 3. ЗМІСТ ПРАКТИКИ 3.1. Індивідуальні завдання 3.2. Заняття під час практики 3.3. Навчальні посібники 3.4. Методичні рекомендації 4. ВИМОГИ ДО ЗВІТУ ПО ПРАКТИЦІ 5. ФОРМИ І МЕТОДИ КОНТРОЛЮ. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ 6. ПОЛІТИКА ЩОДО АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Методи та критерії оцінювання: Результати практики оцінюються в ході захисту звіту з практики. Оцінювання роботи студентів під час усіх видів практики здійснює керівник практики від бази практики (подає коротку характеристику роботи студента та рекомендовану оцінку за 100-бальною шкалою), керівник практики від університету (оцінює рівень виконання програми, передбаченої кожним видом практики, наявність та правильність ведення звітних документів, старанність при виконанні обов’язків студента-практиканта) та спеціальна комісія, яка формується із керівників практики від університету, викладачів кафедри та представників баз практики для заслуховування звітів студентів про результати практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка “відмінно” (88 – 100 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; - показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - звіт виконаний на основі самостійно отриманих даних, написаний грамотно мовою, з використаннням коректної наукової термінології, оформлена згідно з вимогами до звіту, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “відмінно”, а керівником практики від підприємства – не менш як “дуже добре” Оцінка “добре” (71 – 87 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент виконав програму практики і індивідуальне завдання у повному обсязі і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця та професіонала; - оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; - робота має новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; - з додержанням вимог держстандарту оформив звіт по практиці, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; - написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; - вільно орієнтується в навчально-методичній літературі і наданій на практиці документації, - у щоденнику практики керівником від кафедри дана оцінка “добре”, а керівником практики від підприємства – не менш як “задовільно”. Оцінка “задовільно” (50 – 70 балів) виставляється в тому випадку, якщо студент в основному виконав програму практики і на захисті звіту показує: - виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички студента, його здатність до професійної діяльності; - оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; - робота носить головним чином компілятивний характер, , нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; - допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; - написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; - у щоденнику практики керівником від кафедри та керівником практики від підприємства дана оцінка “задовільно”. Оцінка “незадовільно” (менше від 50-и балів) виставляється в тому випадку, якщо студент не виконав програму практики і на захисті звіту показує недостатні знання та уміння їх застосовувати для вирішення практичних задач, слабо орієнтується в більшій частині навчально-методичної літератури і наданій на практиці документації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи зі спеціальності 172 «Електронні комунікації та радіотехніка», ОПП «Інформаційні мережі зв’язку», «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», укладачі – д.т.н., доц. Демидов І.В., ст.викл. Ратич А.Т. 2. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 22 с. 3. Методичні рекомендації до організації до проведення видів практики для студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей: «Біомедична інженерія», «Авіоніки» та «Телекомунікації і радіотехніка» (спеціалізацій «Технології та засоби телекомунікацій», «Радіоелектронні апарати та засоби») / Укл.: Гліненко Л.К., Гадьо І.В., Лозинський В.І. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).