Педагогічний експеримент та методи математичної статистики

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.пед.н., професор Козловський Юрій Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти методологічної та наукової культури; системи знань, вмінь та навичок в галузі організації та проведення педагогічного експерименту та ознайомлення студентів із сучасними математичними методами перевірки достовірності отриманих результатів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти таких фахових компетентностей: ФК 2. Здатність планувати, організовувати і виконувати експериментальне педагогічне дослідження, використовувати математичні методи для перевірки достовірності отриманих результатів, адекватно оцінювати та прогнозувати результати науково-педагогічних досліджень.
Результати навчання: Уміння УМ 6. Здійснювати планування, реалізацію та коригування послідовного процесу ґрунтовного наукового УМ 8. Демонструвати навички самостійного виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, оцінювати результати автономної роботи і нести відповідальність Автономія і відповідальність АіВ13. Здатність самостійно проводити наукові дослідження формулювати власні інноваційні пропозиції та рекомендації з урахуванням академічної та професійної доброчесності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Філософія і методологія науки - Стратегії наукових педагогічних досліджень - Дослідницький семінар «Освітні, педагогічні науки» - Методологія підготовки наукових публікацій
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання про організацію педагогічного експериментального дослідження; емпіричний метод пізнання як особливу сферу діяльності; загальну методологію наукового дослідження та її рівні; процеси функціонування науки та наукового пізнання; методологічні підходи та принципи експериментального педагогічного дослідження; поняттєвий апарат експериментального дослідження, загальну методологію та методи, а також аналіз й оформлення результатів педагогічного експерименту; методологічні особливості видів та елементів педагогічного дослідження, які сприяють посиленню методологічної спрямованості та формуванню наукового світогляду, підвищенню рівня методологічної культури аспірантів, сформованості системи математичних знань, що складають методологічну основу перевірки результатів педагогічного експерименту.
Опис: Тема 1. Наукове дослідження Тема 2.Теоретичні методи педагогічного дослідження Тема 3. Емпіричні методи педагогічного дослідження. Тема 4. Педагогічний експеримент: сутність та види. Тема 5. Математичні методи в педагогічних дослідженнях. Тема 6 Статистичні ряди розподілу. Тема 7. Статистичні показники. Тема 8. Статистичні методи вивчення взаємозв’язків.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - оцінка практичних робіт; - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, рефератів, тестових завдання Екзаменаційний контроль (письмова, усна компонента) - це форма підсумкового контролю рівня і якості засвоєння студентами теоретичних знань та практичних вмінь і навичок з окремої навчальної дисципліни. Кінцева оцінка за навчальний предмет є сумою пунктів здобутих аспірантом в ході поточного та екзаменаційного контролю конвертованих в кінцеву оцінку згідно прийнятої шкали оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1) Презентація практичних робіт (8 ПР по 3 бали = 24)– максимальна сума балів – 24. 2) Оцінка активності (внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо (8 ПР по 1 балу = 8) – максимальна сума балів – 8. Прийнято наступне співвідношення балів (оцінок) до якості вірних відповідей: • • 1 бал – (оцінка «5») – 88% та більше вірних відповідей; • 0,75 бала – (оцінка «4») – від 71 до 87% вірних відповідей; • 0,5 бала – (оцінка «3») – від 50 до 70% вірних відповідей; • 0 балів – (оцінка «2») – менше 50% вірних відповідей. 3) Виконання індивідуального науково-дослідницького завдання оцінюється викладачем у 8 балів за такими критеріями: - обґрунтування вибору напряму дослідження – 1 бал; - логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків – 2,5 бали; - інноваційність та якість оформлення міні-дидактичного проекту – 2,5 бали; - формулювання висновків – 1 бал; - захист роботи – 1 бал. Екзаменаційний контроль здійснюється після реалізації навчального матеріалу, в кінці навчального семестру. Письмова компонента – 50, усна компонента – 10 балів. Максимальна сума балів – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В. О., Козловський Ю. М., Ковальчук Л. І. Методологія та методика наукового дослідження: навч. посіб. / ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 327 с. 2. Гончаренко СУ. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі. - Київ: Вища школа, 2003. - 323 с. 3. Козловський Ю.М. . Методика науково-педагогічного дослідження [Текст] : навч. посіб. / Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 191 с. 4. Конспект лекцій з дисципліни “Математичні методи в педагогіці” / Укл.: Козловський Ю.М. – Львів, 2016. – 98 с. 5. Методичні рекомендації з організації та проведення науково-педагогічного експерименту / Лаврентьева Г.П., Шишкіна М.П.. - Київ: ІІТЗН, 2007. – 48 с. 6. Ніколаї Г.Ю. Методологія та технологія науково-педагогічних досліджень. -Суми: СДПУ ім.А.С.Макаренка, 1999. - 106 с. 7. Педагогічний експеримент : Навчально-методичний посібник. – Кіровоград : Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2008. – 68 с. 8. Педагогічний експеримент у системі інноваційної освітньої діяльності/ Упор.: Кошка О.А., Красовська В.Ю. - Хмельницький: ХОІППО. - 2014. - 126 с. 9. Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти: [навч.-метод. посіб.]. -Луцьк, ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. - 460 с. 10. Coladarci T. Fundamentals of statistical reasoning in education. John Wiley & Sons, 2011, 465 p. 11. Peterson P. International encyclopedia of education. Elsevier, 2010, Volume 7, 876 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).