Очищення природних вод

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.08.O.130
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вербовський Орест Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати сучасні системи та споруди водопостачання; • вміти розробляти технологічні схеми очищення природних вод; • вміти розраховувати та проектувати споруди для очищення природних вод.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Аналітичні методи дослідження природних і стічних вод, • Водопостачання та водовідведення промислових підприємств, • Обробка та утилізація осадів стічних вод.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика джерел водопостачання. Вимоги до якості господарсько-питної води. Методи і схеми підготовки води для питного водопостачання. Реагентне господарство водоочисної станції та дозування розчинів і суспензій реагентів. Класифікація змішувальних пристроїв. Змішувачі реагентів. Типи змішувачів та їх розрахунок. Область застосування камер утворення пластівців, їх класифікація та розрахунок. Відстоювання води. Освітлення води у шарі завислого осаду. Фільтрування води. Конструкції фільтрів. Знезараження води. Хлорування води. Озонування води. Бактерицидне опромінення води.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – Київ, 2013. 2. Тугай А.М., Орлов В.О. Водопостачання: Підручник.– К.: Знання, 2009. – 735 с

Очищення природних вод (курсовий проєкт)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.08.O.132
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вербовський Орест Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка спеціалістів для виробничо-технологічної, організаційно-керівної, проектної та дослідної роботи під час будівництва та експлуатації водопровідних очисних споруд.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) - здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності: Прагнення до збереження навколишнього середовища. Фахові компетентності: Здатність управляти складними процесами в галузі будівництва та цивільної інженерії із урахуванням вимог охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт. Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: -проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування; -застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд; -розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності; -спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень; -здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Водозабірні споруди; - Мережі водопостачання; - Водопостачання і водовідведення; - Водопостачання та водовідведення промислових підприємств; - Експлуатація систем водопостачання та водовідведення
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Очищення природних вод" є важливою для спеціалізації «Водопостачання та водовідведення». В системі водопостачання водопровідні очисні споруди мають забезпечити високу якість обробки води перед подачею її населенню. Це потребує застосовувати прогресивні технології для очищення природної води. У дисципліні розглядаються питання складу і властивостей природних вод. Детально розглядається розрахунок обладнання для приготування та дозування реагентів
Опис: Характеристика джерел водопостачання. Вимоги до якості господарсько-питної води Методи і схеми підготовки води для питного водопостачання Реагентне господарство водоочисної станції та дозування розчинів і суспензій реагентів Змішувальні пристрої. Камери утворення пластівців Відстоювання води. Освітлення води у шарі завислого осаду. Фільтрування води. Знезараження води. Хлорування води. Озонування води. Фізичні методи знезараження води. Аерація води. Методи видалення із води іонів заліза та марганцю. Фторування та дефторування води. Мембранні технології очищення природних вод. Компонування основних вузлів і споруд станції водообробки; складання генплану і висотної схеми
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою. Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована "Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – Київ: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2013. 2. Тугай А.М., Орлов В.О. Водопостачання: Підручник. – К.: Знання, 2009. – 735 с. 3. ДСанПіН 2.2.4-171-10 “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною”. 4. Л.В.Крамаренко. Технологія очищення природних вод: Навчальний посібник. – Харків: ХНАМГ, 2008. – 145 с. 5. Орлов, В. О. Водоочисні фільтри із зернистою засипкою / В. О. Орлов. — Рівне: НУВГП, 2005. — 163 с. 6. Орлов, В. О., Мартинов С.Ю., Зощук А.М. Проектування станцій прояснення та знебарвлення води. Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2006. — 252 с., іл.. https://vodavdom.ua/ua/blog/metody-ochistki-pitevoy-vody/ https://ecosoft.ua/ https://www.standartpark.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).