Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.044
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: Д.т.н., професор Саницький М.А., д.т.н., професор Марущак У.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни “Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд” є освоєння теоретичних і практичних основ сучасного енергоефективного будівництва з оптимальним використанням енергетичного потенціалу
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП) СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства. СКП 1.3. Здатність укладати договори на надання послуг з проектування, обстеження та ремонту будівель та споруд на підставі існуючих вимог міжнародного та національного договірного права.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН): РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науковотехнічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. Програмні результати навчання професійного спрямування (РНС) РНС 1.5. Організувати та виконувати контроль якості виробничих процесів по монтажу, ремонту та реконструкції будівель і споруд міського господарства та координувати роботу відповідних підрозділів, організувати роботу по своєчасному виконанню виробничої програми. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Енерго- та ресурсоощадні технології в будівництві Утримання та використання міської забудови Супутні і наступні навчальні дисципліни Наукові дослідження у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» передбачає висвітлення основ енергоефективних технологій будівництва та реконструкції будинків та споруд, які є важливою складовою реалізації принципів стратегії сталого розвитку. Проаналізовано системний комплекс вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків для забезпечення вимог з енергоефективності. Розглянуто характеристики найпоширеніших теплоізоляційних матеріалів та основні конструктивно-технологічні рішення огороджувальних конструкцій, принципи пасивного та «нуль енергетичного» будівництва. Викладено основи складання енергетичного паспорта та енергетичного сертифікату будинку, порядку проведення енергетичного аудиту.
Опис: Проблеми енергоефективності у житлово-комунальному секторі. Системний комплекс вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків. Технології підвищення енергоефективності існуючих будівель. Енергоенергоефективні технології будівництва. Енергоефективність та енергетичний аудит будівель. Енергетичний сертифікат та енергетичний паспорт будівлі. Економічна оцінка енергоефективних заходів.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: усне фронтальне опитування на лекційних та лабораторних заняттях; оцінювання виконаних лабораторних робіт, письмового екзаменаційного контролю, проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю. Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами підготовки та виконання лабораторних робіт, комп’ютерного тестування. Форма семестрового контролю – екзамен. Розподіл балів Захист звітів з лабораторних робіт – 20 Комп’ютерне тестування - 10 Екзамен - 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Саницький М.А., Позняк О.Р., Марущак У.Д. Енергозберігаючі технології в будівництві: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 236 с. 2. Савйовский В.В. Реконструкція будівель та споруд: К : Ліра-К, 2020. 320 с. 3. Фаренюк Г.Г. Основи забезпечення енергоефективності будинків та теплової надійності огорожувальних конструкцій / Г.Г. Фаренюк. К.: Гама-Принт, 2009. 216 с. 4. Енергоефективність в муніципальному секторі. Навч. посібник / А. Максимов та ін. / Асоціація міст України. Київ : ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 184 с. 5. Навчально-методичний комплекс «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5615/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.046
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Саницький М.А., д.т.н. Марущак У.Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни “Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд” є освоєння теоретичних і практичних основ сучасного енергоефективного будівництва з оптимальним використанням енергетичного потенціалу.
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП) СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства. СКП 1.3. Здатність укладати договори на надання послуг з проектування, обстеження та ремонту будівель та споруд на підставі існуючих вимог міжнародного та національного договірного права.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН): РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. Програмні результати навчання професійного спрямування (РНС) РНС 1.5. Організувати та виконувати контроль якості виробничих процесів по монтажу, ремонту та реконструкції будівель і споруд міського господарства та координувати роботу відповідних підрозділів, організувати роботу по своєчасному виконанню виробничої програми. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Організація ремонтно-реконструктивних робіт Утримання та використання міської забудови кореквізити: Наукові дослідження у будівництві Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» передбачає висвітлення основ енергоефективних технологій будівництва та реконструкції будинків та споруд, які є важливою складовою реалізації принципів стратегії сталого розвитку. При вивченні дисципліни студенти ознайомляться з системним комплексом вимог до теплоізоляційної оболонки при проектуванні та реконструкції будинків для забезпечення вимог з енергоефективності, вивчать характеристики найпоширеніших теплоізоляційних матеріалів та основні конструктивно-технологічні рішення огороджувальних конструкцій, принципи пасивного та «нуль енергетичного» будівництва.
Опис: Перелік тем курсових робіт 1. Запроектувати заходи щодо підвищення енергоефективності при реконструкції житлового одноквартирного будинку. 2. Запроектувати заходи щодо підвищення енергоефективності при реконструкції житлового багатоквартирного будинку. 3. Запроектувати заходи щодо підвищення енергоефективності при реконструкції громадської будівлі. 4. Провести оцінку показників енергоефективності житлового будинку.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка семестрового контролю студента здійснюється за результатами підготовки та захисту курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Саницький М.А., Позняк О.Р., Марущак У.Д. Енергозберігаючі технології в будівництві: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 236 с. 2. Захарченко П., Гавриш О., Захарєнков Р., Павлик А. Тепло- та звукоізоляційні матеріали і вироби в енергозберiгаючих технологіях. Видавництво Центр навчальної літератури. 2019. 388 с. 3. Фаренюк Г.Г. Основи забезпечення енергоефективності будинків та теплової надій- ності огорожувальних конструкцій / Г.Г. Фаренюк. К.: Гама-Принт, 2009. 216 с. 4. Енергоефективність в муніципальному секторі. Навч. посібник / А. Максимов та ін. / Асоціація міст України. Київ : ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 184 с. 5. Філоненко О. І., Юрін О. І. Енергетична ефективність будинків : навч. посібник. Полтава : ПП « Астрая». 2018. 484 с. 6. Навчально-методичний комплекс «Сучасні технології енергоефективних будівель та споруд» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5615/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).