Інженерна геодезія

Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: асистент, к.т.н. Петров Сергій Леонідович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни – формування в студентів знань, вміння та навиків для їх кваліфікованої участі в роботі, яка пов’язана з геодезичним забезпеченням на різних стадіях будівництва. Оволодіння методологією і методикою проведення геодезичних робіт на будівельному майданчику. Здійснення особливо важливих та відповідальних геодезичних вимірювань в будівельній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів вищої освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі архітектури та будівництва або у процесі навчання, що передбачає застосування отриманих теоретичних і практичних знань відповідних фахових методів, технологій та систем. загальні компетентності (ЗК): ЗК2 Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК5 Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення. фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК4 Знання спеціалізованого програмного забезпечення, ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач. ФК12 Уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати цифрові моделі шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання фахові компетентності професійного спрямування (ФКПС): ФКПС1.1 Здатність формулювати мету і задачі інженерно-геодезичних досліджень, розробляти проекти у галузі будівництва та архітектури. ФКС2.1 Уміння моделювати та оптимізувати прикладні задачі геодезії та впроваджувати нові рішення у виробництво
Результати навчання: РН1(ЗН5)Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою РН2(ЗН7) Формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті. РН3(ЗН9)Використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу. РН4(УМ3)Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, ормулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи РН5(УМ4) Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей РН6(УМ6) Виконувати відповідні експериментальні дослідження застосовуючи дослідницькі навички за професійною тематикою РН7(УМ8) Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів РН8(КОМ3) Здатність використовувати різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. РН9(КОМ4)Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються. РН10(АіВ4) Здатність самостійно підготувати та захистити магістерську роботу на основі власних досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Геодезія в природокористуванні Геодезичні референцні системи Інженерна геодезія (КР) Сучасні інженерно-геодезичні технології
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні «Інженерна геодезія» розглядаються питання геодезичного забезпечення на різних стадіях будівельних робіт, а саме: • Геодезична підготовка перенесення проекту в натуру. • Геодезичні роботи при нульовому циклі будівництва. • Геодезичне обслуговування монтажу споруд і технологічного обладнання. • Виконавчі геодезичні зйомки. • Геодезичні спостереження за зміщенням і деформаціями споруд.
Опис: Геодезична підготовка перенесення проекту в натуру. Задачі і види геодезичних робіт з розмічування споруд. Геодезична розмічувальна мережа для будівництва. Закріплення геодезичної розмічувальної мережі на будівельному майданчику. Будівельна координатна сітка. Будівельні допуски та розрахунки точності розмічувальних робіт. Геодезичні роботи при нульовому циклі будівництва. Класифікація осей будівель та споруд. Способи розмічування основних осей будівель та споруд. Загальні вимоги до розмічування основних осей будівель та споруд. Закріплення осей будівель та споруд на місцевості. Детальне розмічування елементів споруд при нульовому циклі. Геодезичне обслуговування монтажу споруд і технологічного обладнання. Завдання та зміст геодезичних робіт при виконанні монтажних робіт. Способи встановлення та вивірення конструкції у плані та по висоті. Побудова планової і висотної розмічувальної мережі на вихідному горизонті. Проектування розмічувальних осей на монтажні горизонти. Винесення будівельних осей на фундаменти. Геодезичні роботи при монтажі колон. Геодезичні роботи при монтажі технологічного обладнання. Геодезичні розмічувальні роботи при монтажі ферм. Геодезичні роботи при монтажі крупнопанельних і каркасно-панельних будівель. Виконавчі геодезичні зйомки. Призначення та методи проведення виконавчих зйомок. Виконавча зйомка підземних інженерних комунікацій. Виконавча геодезична документація Геодезичні спостереження за зміщенням і деформаціями споруд. Загальні відомості про деформації інженерних споруд. Методи спостереження за осіданням споруди. Горизонтальні зміщення споруд та способи їх визначення. Вимірювання кренів споруд. Усього годин
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: ? поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; ? тестування у віртуальному навчальному середовищі; ? захист індивідуального завдання; ? усне опитування з окремих розділів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань на лабораторних заняттях 15 Тестування у ВНС 55 Виконання та захист контрольних робіт 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Войтенко С. П. Геодезичні роботи в будівництві : навчальний посібник / Войтенко С. П. – К. : ІСДО, 1993. – 144 с. 2. Кузьмін В. І. Інженерна геодезія в дорожньому будівництві / В. І. Кузьмін, О. А. Білятинський. – К. : Вища школа, 2006. – 278 с. 3. Могильний С. Г. Геодезія / С. Г. Могильний, С. П. Войтенко. – Чернігів : КП Видавництво «Чернігівські обереги», 2002. – 408 с. 4. Островський О. Л. Геодезія / О. Л. Островський та інш. – Львів, 2004. – 164 с. 5. Ратушняк Г. С. Інженерна геодезія. Практикум / Ратушняк Г. С. – К. : Вища школа , 1992. – 226 с. 6. Ратушняк Г. С. Геодезичні роботи в будівництві / Г. С. Ратушняк, О. Г. Лялюк. – Вінниця : ВНТУ, 2008. – 182 с. 7. Український тлумачний словник будівельних термінів / [Літинський О. М., Літинський М. О., Васильківський О. А. та ін.]. – К. : Українська академія наук (УАН), ?МП Леся ?, 2006. – 528 с. 8. Система забезпечення точності геометричних параметрів у будівництві. Геодезичні роботи у будівництві : ДБН В.1.3-2:2010 – [Чинний від 2010-01-21]. – К. : Мінрегіонбуд України, 2010. – 70 с. – (Національні стандарти України). 9. Субботин Н. Е. Справочник строителя по инженерной геодезии / Н. Е. Субботин, А. С. Мазницкий. – К. : Будівельник, 1989. – 248 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інженерна геодезія (курсова робота)

Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: асистент, к.т.н. Петров Сергій Леонідович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни – формування в студентів знань, вміння та навиків для їх кваліфікованої участі в роботі, яка пов’язана з геодезичним забезпеченням на різних стадіях будівництва. Оволодіння методологією і методикою проведення геодезичних робіт на будівельному майданчику. Здійснення особливо важливих та відповідальних геодезичних вимірювань в будівельній практиці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів вищої освіти компетентностей: загальні компетентності (ЗК): ЗК2 Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК5 Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення. ЗК9 Здатність до застосування знань на практиці фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК4 Знання спеціалізованого програмного забезпечення, ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач. ФК12 Уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати цифрові моделі шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання. ФК14 Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. фахові компетентності професійного спрямування (ФКПС): ФКС1.2 Здатність використовувати на практиці вміння і навики для організації вишукувальних і проектних робіт у сфері інженерної геодезії. ФКС2.2 Уміння використовувати та застосовувати базові навики прийняття рішень у області техніки і технологій..
Результати навчання: Результати навчання РН1(ЗН5) Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою РН2(ЗН9) Використовувати інформаційні ресурси науковим чином, з використанням високих стандартів текстового аналізу РН3(УМ5) Пошук та аналіз інформації з різних джерел і проведення дослідницької роботи РН4(УМ9) Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення РН5(УМ10)Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робот у галузі РН6(КОМ2) Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов РН7(КОМ4) Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні обґрунтовані висновки та знання до фахівців, нефахівців та осіб, які навчаються РН8(АіВ1)Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. РН9(АіВ2)Відповідальність за розвиток та ріст професійних знань і практичних навичок та оцінки стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Інженерна геодезія Професійна та цивільна безпека
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні «Інженерна геодезія (КП)» розглядаються питання геодезичного забезпечення проектування промислового об’єкту
Опис: З м і с т курсової роботи 1. Характеристика промислового об’єкту і ділянки робіт. 1.1. Опис об’єкту і ділянки робіт. 1.2. Топографо-геодезична забезпеченість ділянки робіт. 2. Проект розпланувальної планово-висотної основи. 2.1. Проект будівельної сітки. 2.2. Аналітична підготовка для виносу в натуру вихідних напрямків будівельної сітки. 2.3. Обґрунтування способу побудови будівельної сітки. 2.4. Попередній розрахунок точності будівельної сітки. 2.4.1. Попередній розрахунок точності полігонометрії. 2.4.2. Проект висотної розмічувальної основи. Попередній розрахунок точності висотної розмічувальної основи. 3. Проект вертикального розпланування будівельного майданчика. 3.1. Підготовка топографічної основи для розробки проекту вертикального розпланування. 3.2. Проект вертикального розпланування під похилу площину з дотриманням балансу земляних робіт. 4. Підготовка проекту для винесення осей споруд. 4.1. Аналітична підготовка даних для винесення головних осей споруд. 4.2. Складання розмічувальних креслень. 5. Геодезичне забезпечення будівельно-монтажних робіт. 5.1. Геодезичні роботи при розплануванні котлованів під фундаменти і комунікації. 5.2. Геодезичні роботи на вихідному горизонті. 5.3. Передача висот з вихідного горизонту на монтажний. Попередній розрахунок точності. 6. Виконавчі знімання. 7. Висновки. 8. Список літератури.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: ? захист курсової роботи; ? усне опитування з окремих розділів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист курсової роботи 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Войтенко С. П. Геодезичні роботи в будівництві : навчальний посібник / Войтенко С. П. – К. : ІСДО, 1993. – 144 с. 2. Кузьмін В. І. Інженерна геодезія в дорожньому будівництві / В. І. Кузьмін, О. А. Білятинський. – К. : Вища школа, 2006. – 278 с. 3. Могильний С. Г. Геодезія / С. Г. Могильний, С. П. Войтенко. – Чернігів : КП Видавництво «Чернігівські обереги», 2002. – 408 с. 4. Островський О. Л. Геодезія / О. Л. Островський та інш. – Львів, 2004. – 164 с. 5. Ратушняк Г. С. Інженерна геодезія. Практикум / Ратушняк Г. С. – К. : Вища школа , 1992. – 226 с. 6. Ратушняк Г. С. Геодезичні роботи в будівництві / Г. С. Ратушняк, О. Г. Лялюк. – Вінниця : ВНТУ, 2008. – 182 с. 7. Український тлумачний словник будівельних термінів / [Літинський О. М., Літинський М. О., Васильківський О. А. та ін.]. – К. : Українська академія наук (УАН), ?МП Леся ?, 2006. – 528 с. 8. Система забезпечення точності геометричних параметрів у будівництві. Геодезичні роботи у будівництві : ДБН В.1.3-2:2010 – [Чинний від 2010-01-21]. – К. : Мінрегіонбуд України, 2010. – 70 с. – (Національні стандарти України). 9. Субботин Н. Е. Справочник строителя по инженерной геодезии / Н. Е. Субботин, А. С. Мазницкий. – К. : Будівельник, 1989. – 248 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).