Інфраструктура геопросторових даних

Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доц., к. т. н. Согор Андрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок формування національної інфраструктури геопросторових даних України.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальні компетентності: ЗК02. Здатність навчатися сприймати набуті знання у сфері геодезії, фотограмметрії, землеустрою, картографії та геоінформатики та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК11. Мати навички розроблення та управління проектами. ЗК13. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. Фахові компетентності: ФК04. Знання спеціалізованого програмного забезпечення і ГІС систем та базові вміння програмувати для вирішення прикладних професійних задач. ФК07. Уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін суміжних інженерних галузей. ФК10. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання. ФК15. Використання відповідної термінології та форм вираження у професійній діяльності.
Результати навчання: РН1. (ЗН1. Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої) РН2. (ЗН3. Здатність продемонструвати знання професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності) РН3. (ЗН12. Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті) РН4. (УМ3. Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи) РН5. (УМ8. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів) РН6. (УМ10. Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі) РН7. (КОМ1. Здатність працювати результативно в групах, щоб локалізувати, отримати та опрацювати дані для вирішення завдання дослідження та брати відповідальність за організацію періодів роботи) РН8. (КОМ3. Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях) РН9. (АіВ2. Відповідальність за розвиток та ріст професійних знань і практичних навичок та оцінки стратегічного розвитку команди)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • ГІС і бази даних. • Землеустрій. • Основи інженерної геодезії. • Землевпорядне проектування. • Геоматика та дистанційні методи в дослідженні територій.
Короткий зміст навчальної програми: Правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Опис: Дисципліна «Інфраструктура геопросторових даних» вивчає правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Методи та критерії оцінювання: • Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%). • Підсумковий контроль (диф. залік): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання лабораторних робіт (max 30 балів). Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6 оцінюються максимально по 5 балів. 2. Виконання контрольної роботи (max 60 балів). 3. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання (max 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних" (проект). 2. Закон України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року №858-IV. 3. Закон України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 року №2408-111. 4. Закон України "Про підтвердження відповідності" від 17 травня 2001 року №2406-111. 5. Карпінський Ю., Лященко А. Стратегія формування національної інфраструктури геопросторових даних в Україні. – К.: НДІГК, 2006. – 108 с: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).