Розрахунок та конструювання підйомно-транспортних систем, частина 2

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.078
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Боровець Володимир
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів з теоретичними засадами проектування, розрахунку і конструювання об’єктів вантажопідйомної та транспортної техніки, обладнання підйомно-транспортних та комплексних логістичних виробничо-транспортних систем та набуття практичних навиків застусування теоретичних знань. Даний курс допомагає студенту закріпити набуті теоретичні знання із фундаментальних і базових професійно-орієнтованих дисциплін та отримати практичні навики їх використання під час конструювання та інженерних розрахунків основних вузлів і механізмів підйомно-транспортних машин і обладнання.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. (ЗК 1). 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК2). 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК4). 4. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. (ЗК 6) 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК7). 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК12). 7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК13). Фахові компетентності: 1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. (ФК 1) 2. Здатність використовувати аналітичні, статистичні та чисельні математичні методи для розв’язання задач прикладної механіки, зокрема здійснювати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість в процесі статичного та динамічного навантаження з метою оцінювання надійності та прогнозування ресурсу деталей і конструкцій машин.(ФК5). 3. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів (ФК9). 4. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук (ФК10). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності профільного спрямування. 1. Здатність формувати технічне завдання на проектування деталей, середньої складності механізмів та вузлів обладнання в сфері логістичних систем та комплексів (ФКС 2.1). 2. Здатність конструювати нескладні (типові) деталі, механізми, вузли для обладнання та машинобудівних конструкцій в складі логістичних систем та комплексів (ФКС 2.2). 3. Здатність проводити системний аналіз та синтез проектних рішень за умовами організації транспортно-складських комплексів. (ФКС 2.4) 4. Здатність проектувати логістичні системи та комплекси на основі обґрунтованого вибору основного та допоміжного технологічного обладнання, в тому числі з використанням промислових роботів, вантажопідіймального та транспортуючого обладнання. (ФКС2.5). 5. Здатність організувати та оптимізувати транспортно-складські операції для покращення умов праці та підвищення продуктивності роботи автоматизованих і автоматичних технологічних ліній. (ФКС2.6).
Результати навчання: результати навчання: 1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. (РН1). 2. Використовувати знання теоретичних основ механіки твердого тіла, рідин і газів, теплотехніки, електроніки й електротехніки для вирішення професійних завдань. (РН2). 3. Оцінювати надійність деталей і конструкцій машин в процесі статичного та динамічного навантаження. (РН4). 4. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. (РН5). 5. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. (РН6). 6. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. (РН7). 7. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. (РН8). 8. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устакування. (РН10). 9. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). (РН12). 10. Вільно спілкуватися з професійних питань усно і письмово державною та іноземною мовою, включаючи знання спеціальної термінології та навички міжособистісного спілкування. (РН16).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретична механіка Кінематика. Динаміка. Теорія механізмів і машин Кінематичний та динамічний аналіз механізмів Опір матеріалів Методи розрахунку на міцність, жорсткість, стійкість та довговічність деталей машин і Деталі машин Весь курс Основи автоматизації виробничих процесів Основні принципи автоматизації. Механізація підйомно-транспортних операцій.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення курсу студент ознайомлюється з науково обґрунтованими підходами у проектуванні підйомно-транспортного обладнання, а також методами виготовлення підйомно-транспортних систем, основними принципами побудови автоматизованих технологічних процесів, вивчення впливу різноманітних факторів на працездатність обладнання, оволодінні сумою знань, необхідних для вибору та експлуатації підйомно-транспортних систем. Вивчення курсу сприятиме оволодінню вмінню вибирати підйомно-транспортне обладнання, уяві про місце та можливість застосування його в технологічних системах сучасного виробництва. Розглянуто напрямки розвитку сучасного підйомно-транспортного обладнання та його вплив на підвищення продуктивності виробництва.
Опис: Основні задачі дисципліни "Розрахунку та конструювання підйомно-транспортних систем " та її місце серед інших дисциплін Основні технічні параметри ВПМ. Вимоги Держнаглядохоронпраці України. Режими роботи (групи класифікації) механізмів та кранів. Елементи вантажопідйомних машин. Вантажні ланцюги та зірочки. Підйомні канати та поліспасти. Барабани канатні та їх різновидності Гаки, скоби – галузь використання, конструкції, розрахункові схеми, розрахунок. Спеціальні вантажозахватні пристрої (фрикційні, магнітні, вакуумні та інші захвати, грейфери) – галузь використання, конструкції, розрахункові схеми, розрахунок. Призначення остановів та гальм. Конструктивні схеми остановів. Розрахунок колодкового гальма Механізми підйому вантажу. Кінематичний, силовий та енергетичний розрахунки механізму підйому вантажу з електроприводом Мостові двохбалочні крани Мостові однобалочні крани. Мостові крани. Розрахунок механізмів пересування. Перевірка на зчеплення приводних коліс з рейками при пуску та гальмуванні. Козлові однобалочні крани. Козлові двохбалочні крани. Стаціонарні крани з поворотною колоною Стаціонарні крани з неповоротною колоною. Розрахунок противаг та колон поворотних кранів. Пересувні поворотні крани. Стрілові самохідні крани. Розрахунки стрілових самохідних кранів. Прилади та пристрої безпечної роботи кранів. Рейковий та безрейковий підйомний транспорт. Навантажувально-розвантажувальні машини Розрахунки і проектування вантажопідйомників навантажувачів. Одноковшові навантажувачі. Стійкість навантажувачів. Основні види транспортуючих машин Основи вибору типу транспортуючих машин Стрічкові транспортери. Приводні пристрої стрічкових транспортерів. Розрахунок та вибір обладнання Стрічкові конвеєри спеціальних типів з прогумованою стрічкою. Комбіновані стрічкові конвеєри. Пластинчасті транспортери. Скребкові транспортери. Ковшові, поличні і люлечні елеватори. Гвинтові конвеєри. Самопливний транспорт.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лекційних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%); - екзамен письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Клюєв О.І. , Луняка К.В., Русанов С.А., Глухов Г.М. “Вантажопідйомна та транспортна техніка. Курс лекцій” Навчальний посібник. – Херсон, ХНТУ, 2009. - 95 с. 2. Конспект лекцій по дисципліні "Розрахунок і конструювання машин безперервного транспорту" для студентів фахів 7.090214 "Підйомно-транспортні машини та обладнання" і 7.090207 "Робототехнічні систем та комплекси" / Укладачі: Семенюк В.Ф.. Лінгур В.М. Одеса: ОНПУ. 2003. - 92с. 3. Юхно М.І. Підйомно-транспртуючі машини: Конспект лекцій для студ. спец. 6.090200 ”Машини і технологія пакування“, “Машини і технології переробки використаної упаковки” напряму ”Інженерна механіка“ денної та заочної форми навчання.-К.: НУХТ, 2007.-132с. 4. Бондарєв В.С., Колісник Н.П., Дубинець О.І., Горбатенко Ю.П., Бондарєв С.В., Барабанов В.Я. Підйомно-транспортні машини. Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник з грифом МОН України. – К.: «Вища школа», 2009. – 734 с. 5. Мухопад М. Д. Транспортні машини. Підручник для студентів вузів, які навчаються за спеціальністю “Шахтне і підземне будівництво”.– X.: Вид-во “Основа” при Харк. ун-ті, 1993 – 192с. 6. Вантажопідйомна, транспортуюча та транспортна техніка / Гончарук О.М., Стрілець В.М. – Рівне: НУВГП, 2006. – 345 с. 7. Вантажопiдйомнi машини / Григоров О.В., Петренко Н.А.. – Харкiв: НТУ "ХПI", 2006. - 182 с. 8. Строительная механика грузоподъемных машин. Учебное пособие с грифом Министерства образования и науки Украины. / Григоров О.В., Петренко Н.А. – Харьков: НТУ "ХПИ", 2008, 128 с. 9. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини. – К.: Вища шк., 1993. – 413с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Розрахунок та конструювання підйомно-транспортних систем, частина 2 (курсова робота)

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.079
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Боровець Володимир Михайлович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів з теоретичними засадами проектування, розрахунку і конструювання об’єктів вантажопідйомної та транспортної техніки, обладнання підйомно-транспортних та комплексних логістичних виробничо-транспортних систем та набуття практичних навиків застусування теоретичних знань. Даний курс допомагає студенту закріпити набуті теоретичні знання із фундаментальних і базових професійно-орієнтованих дисциплін та отримати практичні навики їх використання під час конструювання та інженерних розрахунків основних вузлів і механізмів підйомно-транспортних машин і обладнання.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. (ЗК 1). 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК2). 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК4). 4. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. (ЗК 6) 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК7). 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК12). 7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК13). Фахові компетентності: 1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. (ФК 1) 2. Здатність використовувати аналітичні, статистичні та чисельні математичні методи для розв’язання задач прикладної механіки, зокрема здійснювати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість в процесі статичного та динамічного навантаження з метою оцінювання надійності та прогнозування ресурсу деталей і конструкцій машин.(ФК5). 3. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів (ФК9). 4. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук (ФК10). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності профільного спрямування. 1. Здатність формувати технічне завдання на проектування деталей, середньої складності механізмів та вузлів обладнання в сфері логістичних систем та комплексів (ФКС 2.1). 2. Здатність конструювати нескладні (типові) деталі, механізми, вузли для обладнання та машинобудівних конструкцій в складі логістичних систем та комплексів (ФКС 2.2). 3. Здатність проводити системний аналіз та синтез проектних рішень за умовами організації транспортно-складських комплексів. (ФКС 2.4) 4. Здатність проектувати логістичні системи та комплекси на основі обґрунтованого вибору основного та допоміжного технологічного обладнання, в тому числі з використанням промислових роботів, вантажопідіймального та транспортуючого обладнання. (ФКС2.5). 5. Здатність організувати та оптимізувати транспортно-складські операції для покращення умов праці та підвищення продуктивності роботи автоматизованих і автоматичних технологічних ліній. (ФКС2.6).
Результати навчання: результати навчання: 1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. (РН1). 2. Використовувати знання теоретичних основ механіки твердого тіла, рідин і газів, теплотехніки, електроніки й електротехніки для вирішення професійних завдань. (РН2). 3. Оцінювати надійність деталей і конструкцій машин в процесі статичного та динамічного навантаження. (РН4). 4. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. (РН5). 5. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. (РН6). 6. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. (РН7). 7. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. (РН8). 8. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устакування. (РН10). 9. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). (РН12). 10. Вільно спілкуватися з професійних питань усно і письмово державною та іноземною мовою, включаючи знання спеціальної термінології та навички міжособистісного спілкування. (РН16).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретична механіка Кінематика. Динаміка. Теорія механізмів і машин Кінематичний та динамічний аналіз механізмів Опір матеріалів Методи розрахунку на міцність, жорсткість, стійкість та довговічність деталей машин і Деталі машин Весь курс Основи автоматизації виробничих процесів Основні принципи автоматизації. Механізація підйомно-транспортних операцій.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення курсу студент ознайомлюється з науково обґрунтованими підходами у проектуванні підйомно-транспортного обладнання, а також методами виготовлення підйомно-транспортних систем, основними принципами побудови автоматизованих технологічних процесів, вивчення впливу різноманітних факторів на працездатність обладнання, оволодінні сумою знань, необхідних для вибору та експлуатації підйомно-транспортних систем. Вивчення курсу сприятиме оволодінню вмінню вибирати підйомно-транспортне обладнання, уяві про місце та можливість застосування його в технологічних системах сучасного виробництва. Розглянуто напрямки розвитку сучасного підйомно-транспортного обладнання та його вплив на підвищення продуктивності виробництва.
Опис: Основні задачі дисципліни "Розрахунку та конструювання підйомно-транспортних систем " та її місце серед інших дисциплін Основні технічні параметри ВПМ. Вимоги Держнаглядохоронпраці України. Режими роботи (групи класифікації) механізмів та кранів. Елементи вантажопідйомних машин. Вантажні ланцюги та зірочки. Підйомні канати та поліспасти. Барабани канатні та їх різновидності Гаки, скоби – галузь використання, конструкції, розрахункові схеми, розрахунок. Спеціальні вантажозахватні пристрої (фрикційні, магнітні, вакуумні та інші захвати, грейфери) – галузь використання, конструкції, розрахункові схеми, розрахунок. Призначення остановів та гальм. Конструктивні схеми остановів. Розрахунок колодкового гальма Механізми підйому вантажу. Кінематичний, силовий та енергетичний розрахунки механізму підйому вантажу з електроприводом Мостові двохбалочні крани Мостові однобалочні крани. Мостові крани. Розрахунок механізмів пересування. Перевірка на зчеплення приводних коліс з рейками при пуску та гальмуванні. Козлові однобалочні крани. Козлові двохбалочні крани. Стаціонарні крани з поворотною колоною Стаціонарні крани з неповоротною колоною. Розрахунок противаг та колон поворотних кранів. Пересувні поворотні крани. Стрілові самохідні крани. Розрахунки стрілових самохідних кранів. Прилади та пристрої безпечної роботи кранів. Рейковий та безрейковий підйомний транспорт. Навантажувально-розвантажувальні машини Розрахунки і проектування вантажопідйомників навантажувачів. Одноковшові навантажувачі. Стійкість навантажувачів. Основні види транспортуючих машин Основи вибору типу транспортуючих машин Стрічкові транспортери. Приводні пристрої стрічкових транспортерів. Розрахунок та вибір обладнання Стрічкові конвеєри спеціальних типів з прогумованою стрічкою. Комбіновані стрічкові конвеєри. Пластинчасті транспортери. Скребкові транспортери. Ковшові, поличні і люлечні елеватори. Гвинтові конвеєри. Самопливний транспорт.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лекційних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення.
Критерії оцінювання результатів навчання: захист курсового проекту: диференційний залік (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Клюєв О.І. , Луняка К.В., Русанов С.А., Глухов Г.М. “Вантажопідйомна та транспортна техніка. Курс лекцій” Навчальний посібник. – Херсон, ХНТУ, 2009. - 95 с. 2. Конспект лекцій по дисципліні "Розрахунок і конструювання машин безперервного транспорту" для студентів фахів 7.090214 "Підйомно-транспортні машини та обладнання" і 7.090207 "Робототехнічні систем та комплекси" / Укладачі: Семенюк В.Ф.. Лінгур В.М. Одеса: ОНПУ. 2003. - 92с. 3. Юхно М.І. Підйомно-транспртуючі машини: Конспект лекцій для студ. спец. 6.090200 ”Машини і технологія пакування“, “Машини і технології переробки використаної упаковки” напряму ”Інженерна механіка“ денної та заочної форми навчання.-К.: НУХТ, 2007.-132с. 4. Бондарєв В.С., Колісник Н.П., Дубинець О.І., Горбатенко Ю.П., Бондарєв С.В., Барабанов В.Я. Підйомно-транспортні машини. Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин. Підручник з грифом МОН України. – К.: «Вища школа», 2009. – 734 с. 5. Мухопад М. Д. Транспортні машини. Підручник для студентів вузів, які навчаються за спеціальністю “Шахтне і підземне будівництво”.– X.: Вид-во “Основа” при Харк. ун-ті, 1993 – 192с. 6. Вантажопідйомна, транспортуюча та транспортна техніка / Гончарук О.М., Стрілець В.М. – Рівне: НУВГП, 2006. – 345 с. 7. Вантажопiдйомнi машини / Григоров О.В., Петренко Н.А.. – Харкiв: НТУ "ХПI", 2006. - 182 с. 8. Строительная механика грузоподъемных машин. Учебное пособие с грифом Министерства образования и науки Украины. / Григоров О.В., Петренко Н.А. – Харьков: НТУ "ХПИ", 2008, 128 с. 9. Іванченко Ф.К. Підйомно-транспортні машини. – К.: Вища шк., 1993. – 413с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).