Технології зварювання

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.032
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Лектор: Дзюбик А. Р.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є формування у студентів загального рівня знань з технологій, що застосовують у виробництві на даний час та отримають розвиток у майбутньому, вибудувати розуміння фізичних процесів, що забезпечують формування якісних зварних з’єднань.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК 04); - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК 13). фахові компетентності: - Здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки (ФК 01); - Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності (ФК 02); - Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів (ФК 03); - Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації (ФК 04).
Результати навчання: РН1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. Лекції та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод. Поточний контроль – вико¬нання та захист лаборатор¬них робіт. Методи оцінюван¬ня знань: вибіркове усне та фронтальне опитування; тести; оцінка активності; внесених пропозицій, оригі¬нальних рішень; уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль. РН6. Створювати і теоретично обґрунтову¬вати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструюван¬ня, теорії взаємозамін¬ності, стандартних методик розрахунку деталей машин. Лекції та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод. Поточний контроль – вико¬нання та захист лаборатор¬них робіт. Методи оцінюван¬ня знань: вибіркове усне та фронтальне опитування; тести; оцінка активності; внесених пропозицій, оригі¬нальних рішень; уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль. РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. Лекції та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод. Поточний контроль – вико¬нання та захист лаборатор¬них робіт. Методи оцінюван¬ня знань: вибіркове усне та фронтальне опитування; тести; оцінка активності; внесених пропозицій, оригі¬нальних рішень; уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль. РН14. Здійснювати оптимальний вибір обладнання та комплектацію технічних комплексів. Лекції та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод. Поточний контроль – вико¬нання та захист лаборатор¬них робіт. Методи оцінюван¬ня знань: вибіркове усне та фронтальне опитування; тести; оцінка активності; внесених пропозицій, оригі¬нальних рішень; уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль. РН16. Вільно спілкуватися з професійних питань усно і письмово державною та іноземною мовою, включаючи знання спеціальної термінології та навички міжособистісного спілкування. Лекції та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Поточний контроль – вико¬нання та захист лаборатор¬них робіт. Методи оцінюван¬ня знань: вибіркове усне та фронтальне опитування; тести; оцінка активності; внесених пропозицій, оригі¬нальних рішень; уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика, Хімія, Математика Деталі машин, Прикладне матеріалознавство, Опір матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань з основ зварювальних технологій, їх технологічного забезпечення (обладнання, матеріали). При цьому вивчаються галузі їх застосування з точки зору особливостей зварюваних матеріалів виробів, вимог до їх експлуатації. Вміння обґрунтовано вибрати спеціальний спосіб зварювання та дати рекомендації до його запровадження.
Опис: Зварювання: основні поняття та сутність. Класифікація та коротка характеристика основних способів зварювання. Зварні з’єднання та шви. Підготовка та складання деталей до зварювання. Дефекти зварних з’єднань. Тріщиностійкість зварних з’єднань та зварюваність сталей. Технологічні прийоми боротьби із деформаціями та напруженнями при зварюванні. Ручне дугове зварювання металевими електродами з покриттям Дугове зварювання під шаром флюсу Дугове зварювання в захисних газах плавкими електродами: порошковими та суцільного перерізу Дугове зварювання неплавкими електродами Електрошлакове зварювання Технологічні шляхи підвищення продуктивності дугового зварювання Вплив параметрів дугового зварювання на форму зварного шва Матеріали для зварювання Джерела живлення електричної дуги Контактне зварювання Спеціальні методи зварювання Технології зварювання вуглецевих та низьколегованих сталей
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середовища або усним опитуванням, тестами, оцінкою активності та внесених пропозицій. 2. Захист звітів до лабораторних робіт усним опитуванням теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 3. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається із завдань різних рівнів складності. 4. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Захист звітів до лабораторних робіт усним опитуванням теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень, поточний експрес-контроль засобами віртуального навчального середовища (30 балів) Екзаменаційний контроль: письмова компонента (60 балів), усна компонента (10 балів) Разом за дисципліну: 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Дзюбик А. Р. Метали та зварювання в будівництві: навч. посібник / А. Р. Дзюбик, І. Б. Хомич – Львів, Дрогобич: Посвіт, 2018. – 238 с. - ISBN 978-617-7624-74-4. 2. Методичні вказівки до виконання циклу лабораторних робіт з курсів “Метали та зварювання в будівництві” та «Основи зварювальних технологій» для студентів спеціальностей 19.192 «Будівництво та цивільна інженерія», 13.136 «Металургія», 13.132 «Матеріалознавство», 13.131 «Прикладна механіка», 13.133 «Галузеве машинобудування». Укл.: А.Р. Дзюбик, Р.В. Палаш, І.Б. Хомич – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. – 40 с. 3. Технологія зварювання плавленням: Методичні вказівки до виконання курсової та розрахункових робіт з дисциплін “Метали та зварювання в будівництві ” та «Основи зварювальних технологій» для студентів спеціальностей 19.192 «Будівництво та цивільна інженерія», 13.136 «Металургія», 13.132 «Матеріалознавство», 13.131 «Прикладна механіка», 13.133 «Галузеве машинобудування» / Укл. А. Р. Дзюбик, - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2016. - 12 с. 4. Газополуменева обробка металів: методичні вказівки до циклу лабораторних робіт з курсів «Метали та зварювання в будівництві», «Металознав¬ст¬во та зварювання» та «Основи зварювальних технологій» для студентів напрямів підготовки 192 «Будівництво та цивільна інженерія», 131 «Прикладна механіка», 132 «Матеріалоз¬навство», 133«Галузеве маши-нобудування» та 136 «Мета¬лургія». Укл.: А. Р. Дзюбик, І. Б. Хомич – Львів: Видав¬ництво НУЛП, 2018. – 20 с. Рекомендована література Базова 1. Спеціальні способи зварювання: підручник / І. В. Крівцун, В. В. Квасницький, С. Ю. Максимов, Г. В. Єрмолаєв, за загальною редакцією академіка НАН України, доктора технічних наук, професора Б. Є. Патона. – Миколаїв : НУК, 2017.– 346 с. 2. Технологія електродугового зварювання: Підручник / І. В. Гуменюк, О.Ф.Іваськів, О. В. Гуменюк,. – К.: Грамота, 2007. – 512 с. Обладнання і технологія газозварювальних робіт: Підручник / І. В. Гуменюк, О.Ф.Іваськів. – К.: Грамота, 2005. – 272 с. 3. Палаш В.М. Металознавчі аспекти зварності залізовуглецевих сплавів: Навч. посібник. – Львів: КІНПАТРІ, 2003. -236 с 4. Палаш В.М., Палаш Р.В. Зварювання та наплавлення чавунів: навч. посібник. – Львів, Бадікава Н.О., 2017. – 178 с. Допоміжна 1. Биковський О.І., Піньковський І.В. Довідник зварника. – Київ: Техніка, 2002. - 336 с. 2. Підгаєцький В.В. Пори, включення і тріщини в зварних швах – К.: Техніка, 1970. – 236 с. 3. Обладнання та технології зварювальних робіт : навч. посіб. / І. В. Гуменюк. – К. : Грамота, 2014. – 120 с. Інформаційні ресурси 1. Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Технології зварювання». Укладачі: Дзюбик А. Р., Хомич І. Б. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14285
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).