Електронна комерція

Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.04.E.043
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Дмитрів Анна Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування сучасної системи знань про сутність і зміст електронної комерції, оволодіння базовими знаннями і навиками в області фінансових Інтернет-послуг, використання інформаційних технологій в електронному бізнесі, а також сучасних електронних платіжних систем.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Здатність налагоджувати процес електронної комерції на основі омніканального підходу та здійснювати оцінювання ефективності наведеного процесу. Здатність до процесу розробки та реалізації стратегії Інтернет-просування товарів та послуг.
Результати навчання: Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. Уміння організовувати торговельну діяльність суб’єкта господарювання з використанням мережі інтернет. Формування інформаційних вхідних та вихідних потоків з використанням мережі інтернет. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Використання іноземних мов у професійній діяльності. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетинговий менеджмент; Спецкурс з наукових досліджень спеціальності; Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей; Навчально-дослідницька практика.
Короткий зміст навчальної програми: Суть електронної комерції. Internet i Word Wide Web. Організація комерційної діяльності і Internet. Архітектура Internet. Розробка Web-сайтів. Оцінювання і випробування Web-сайту на зручність використання. Постачальники послуг Internet і хостинг Web-сайту. Системи платежів. Електронна безпека. Маркетинг в Internet. Реалізація і експлуатація. Електронна комерція між підприємствами. Правові та етичні аспекти електронної комерції.
Опис: Тема 1. Суть, зміст, значення та тенденції розвитку електронної комерції. Віртуальна економіка (online economy), електронний бізнес (ebusiness), web-бізнес (web-business), електронна комерція (ecommerce), Інтернет-комерція (icommerce), електронні гроші (emoney). Особлива роль Інтернет, її структура і протоколи передачі даних. Порівняння традиційного бізнесу з електронним: доступ до інформації, оформлення замовлення, оплата, виконання замовлення, обслуговування після продажу. Тема 2. Основні категорії Internet та інструментарій електронної комерції. Розгляд основних платіжних та фінансових системи Інтернет. Інтернет-банкінг. Інтернет-трейдінг. Інтернет-страхування. Стан законодавчого регулювання відносин у галузі інформаційних технологій. Юрисдикція в Інтернет. Електронні бюро претензій (світовий і вітчизняний досвід). Тема 3. Підприємницька діяльність на основі Інтернет-технологій. Реклама в Інтернет. Відкриття Інтернет-магазину, як приклад електронної комерції. Приклади реальних систем електронної комерції. Вибір платіжних засобів. Формування витрат і прибутковості в електронному бізнесі. Вивчення основних підходів до побудування комунікаційної стратегії у мережі Інтернет. Побудування банерної реклами в Інтернет. Тема 4. Види електронного бізнесу. Електронна комерція. Електронна банківська діяльність (Інтернет-банкінг). Електронні брокерські послуги (Інтернет трейдінг). Електронні аукціони. Електронна пошта. Електронні бюро. Електронні страхові послуги. Дистанційне навчання. Тема 5. Електронні платіжні системи. Види електронних систем взаєморозрахунків. Пластикові карти. Класифікація пластикових карт. Основні поняття систем взаєморозрахунків за пластиковими картами. Механізм взаєморозрахунків за пластиковими картами в Інтернеті. Тема 6. Поняття і структура Інтернет-маркетингу. Інтернет-реклама. Види Інтернет-реклами. Поняття та структура Інтернет-маркетингу. Інтернет-реклама. Види Інтернет-реклами. Тема 7. Моделі електронної комерції. Розвиток інформаційного суспільства і електронної комерції в Україні. Тема 8. Програмне забезпечення для електронної комерції. Тема 9. Принципи та засоби забезпечення безпеки електронних платежів (трансакцій). Тема 10. Тенденції, проблеми та напрями розвитку електронної комерції.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведення підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті). 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): розв'язування задач, усне опитування Підсумковий контроль (70%): семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Краус К.М., Краус Н.М.,Манжура О.В. Електронна комерація та Інтернет-торгівля : навчально-методичний посідник. Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с. 2. Шалева О.І. Електронна комерція : Навчальний посібник К.: Центр учбової літератури, 2017. 216 с. 3. Грехов А. М. Електронний бізнес (Е-комерція): навчальний посібник. К.: Кондор, 2008. 302 с. 4. Литовченко І. Л., Пилипчук В. П. Інтеренет-маркетинг: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2008. 184 с. 5. Меджибовська Н.С. Електронна комерція : навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).