Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.O.002
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович, д.е.н., доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни «Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства» має на меті формування компетенцій вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру та розв’язувати складні практичні проблеми у сфері економіки під час професійної та науково-навчальної діяльності, що передбачає застосування класичних і сучасних економічних теорій, інструментів та методів діагностування й економічного обґрунтування господарських рішень в умовах невизначеності й конкурентного середовища.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. Фахові компетентності (СК): ФК1. Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК3. Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки. ФК4. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК7. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК12. Здатність формувати кадрову політику, розробляти й впроваджувати методи і механізми розвитку інтелектуальної активності персоналу та діагностувати вплив активаторів інтелектуалізації на управління персоналом підприємств. ФК13. Здатність діагностувати, аналізувати, оцінювати та прогнозувати рівень використання інтелектуальних ресурсів підприємства, його інтелектуального потенціалу та резерви формування інтелектуального капіталу. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС): ФКС1.1. Здатність удосконалити систему управління знаннями організації в умовах розвитку інтелектуального суспільства та економіки знань.
Результати навчання: ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ПРН16. Розробляти моделі й механізми інтегрування структурних підрозділів підприємств на засадах інтелектуалізації управління, впроваджувати методи оцінювання процесу інтелектуалізації підприємств на таких ієрархічних щаблях: міжкорпоративному; підприємств; рівнів управління; систем менеджменту; підрозділу; моделі управління загалом. ПРН17. Застосовувати інструментарій рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації систем управління та моделювання механізмів приросту особистісно-командних інтелектуально-знаннєвих активів суб’єктів господарювання. ПРНС1.1. Удосконалювати систему управління знаннями організації в умовах розвитку інтелектуального суспільства та економіки знань. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Немає Кореквізити: Інноваційна економіка Соціальна відповідальність та соціальна безпека Стратегії розвитку соціально-економічних систем Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем Емпіричні і статистичні методи в дослідженні соціально-економічних процесів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до здійснення економічної діагностика процесів інтелектуалізації підприємства. Розглядається ідеологія й сутність інтелектуалізації підприємств, елементно-структурні ознаки та особливості інтелектуалізації менеджменту промислових підприємств. Акцентується увага на системно-цільовому аналізуванні інтелектуалізації менеджменту підприємств та виокремленні й класифікації чинників впливу на процес інтелектуалізації. Висвітлюються особливості інтелектуалізаційних перетворень і розривів в функціонуванні промислових підприємств, а також критерії та репрезентативні показники діагностування процесу інтелектуалізації менеджменту підприємств. Поглиблено розглядається метод рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації підприємств та метод діагностування впливу активаторів інтелектуалізації систем менеджменту на управління персоналом промислових підприємств. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців економіки й менеджменту, управлінців інтелектуально-знаннєвими активами корпоративного рівня, підприємств, організацій та усіх зацікавлених осіб.
Опис: Ідеологія і сутність інтелектуалізації підприємств. Елементні і структурні ознаки та особливості інтелектуалізації менеджменту підприємств. Виокремлення та класифікація чинників впливу на процес інтелектуалізації. Сприяння та ризики процесу інтелектуалізації моделі управління. Критерії та репрезентативні показники діагностування процесу інтелектуалізації менеджменту підприємств. Метод рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації підприємств. Метод діагностування впливу активаторів інтелектуалізації систем менеджменту на управління персоналом підприємств. Інституційні пріоритети розвитку підприємств на принципах інтелектуалізації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести, проблемно-пошукові та діагностичні завдання. Підсумковий контроль (55%, контрольні заходи, екзамен): тестування (30%), теоретичні питання (15%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Павлова В.А. Система управління інтелектуалізацією діяльності торговельних підприємств. Academy review of the California Academy of Periodontology, United States Section, ARPA Internationale. 2020. 1(52). С. 50-57. 2. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 3. Попова Д.В. Інтелектуалізація економіки в контексті генези світового господарства. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки, 2020, вип. 5(38). С. 67–82. 4. Кривов’язюк І.В. Економічна діагностика. 2-ге вид. : навч. посіб. / І.В. Кривов’язюк. – К.: ЦУЛ, 2017. – 456 с. 5. Доповідь Європейської комісії European Innovation Scoreboard 2020. URL :https://ec.europa.eu/growth/industry/policy/innovation/scoreboards_en (дата звернення 15.03.22). 6. ВНС НУ ЛП «Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7111
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович, доктор економічних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни «Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства» має на меті формування компетенцій вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру та розв’язувати складні практичні проблеми у сфері економіки під час професійної та науково-навчальної діяльності, що передбачає застосування класичних і сучасних економічних теорій, інструментів та методів діагностування й економічного обґрунтування господарських рішень в умовах невизначеності й конкурентного середовища.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): 1) вміти діагностувати основні фінансово-економічні показники досліджуваного підприємства; 2) вміти розраховувати проміжні показники групових індексів, що діагностують вплив зовнішнього середовища на процес інтелектуалізації систем менеджменту; 3) вміти розраховувати стандартизовані групові індекси для розрахунку інтегрального індексу процесу інтелектуалізації підприємства; 4) вміти визначати Інтегральний індекс процесу інтелектуалізації систем менеджменту; 5) вміти розраховувати проміжні показники кількісних значень ключових критеріїв рівня результативності інтелектуалізації систем менеджменту підприємства; 6) вміти визначати стандартизовані ключові критерії та коефіцієнти вагомості для розрахунку інтегрального рівня інтелектуалізації систем менеджменту підприємства; 7) вміти обчислювати інтегральний рівень інтелектуалізації систем менеджменту підприємства.
Результати навчання: ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ПРН16. Розробляти моделі й механізми інтегрування структурних підрозділів підприємств на засадах інтелектуалізації управління, впроваджувати методи оцінювання процесу інтелектуалізації підприємств на таких ієрархічних щаблях: міжкорпоративному; підприємств; рівнів управління; систем менеджменту; підрозділу; моделі управління загалом. ПРН17. Застосовувати інструментарій рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації систем управління та моделювання механізмів приросту особистісно-командних інтелектуально-знаннєвих активів суб’єктів господарювання. ПРНС1.1. Удосконалювати систему управління знаннями організації в умовах розвитку інтелектуального суспільства та економіки знань. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Немає Кореквізити: Інноваційна економіка. Соціальна відповідальність та соціальна безпека. Стратегії розвитку соціально-економічних систем. Економічні інструменти управління проєктами і програмами розвитку соціально-економічних систем. Емпіричні і статистичні методи в дослідженні соціально-економічних процесів.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до здійснення економічної діагностика процесів інтелектуалізації підприємства. Розглядається ідеологія й сутність інтелектуалізації підприємств, елементно-структурні ознаки та особливості інтелектуалізації менеджменту промислових підприємств. Акцентується увага на системно-цільовому аналізуванні інтелектуалізації менеджменту підприємств та виокремленні й класифікації чинників впливу на процес інтелектуалізації. Висвітлюються особливості інтелектуалізаційних перетворень і розривів в функціонуванні промислових підприємств, а також критерії та репрезентативні показники діагностування процесу інтелектуалізації менеджменту підприємств. Поглиблено розглядається метод рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації підприємств та метод діагностування впливу активаторів інтелектуалізації систем менеджменту на управління персоналом промислових підприємств. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців економіки й менеджменту, управлінців інтелектуально-знаннєвими активами корпоративного рівня, підприємств, організацій та усіх зацікавлених осіб.
Опис: Теоретичне обґрунтування теми курсового проекту. Оцінювання основних фінансово-економічних показників підприємства. Визначення інтегрального індексу процесу інтелектуалізації систем менеджменту підприємства. Обґрунтування інтегрального рівня інтелектуалізації систем менеджменту підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: виконання індивідуального завдання; аналізування та інтерпретація розрахункових показників; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Залік – усне обгрунтування проєктних рішень, опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання проекту (70%) Усний захист проекту (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ситник, Й.С., Кузьмін, О.Є. Декомпозиція чинників і критеріїв оцінювання процесу інтелектуалізації систем менеджменту підприємств. Проблеми економіки. 2017.1, с.217-225. 2. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 3. Кривов’язюк І.В. Економічна діагностика. 2-ге вид. : навч. посіб. / І.В. Кривов’язюк. – К.: ЦУЛ, 2017. – 456 с. 4. Ситник, Й.С., 2017. Метод рейтингового оцінювання результативності інтелектуалізації систем менеджменту. Український журнал прикладної економіки. 2017. 2(1), с.106- 121. 5. ВНС НУ ЛП «Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7111.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).