Економіка та управління знаннями

Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Код дисципліни: 7.051.02.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: професор кафедри МПА, д.е.н, професор Захарчин Галина Миронівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у формуванні системи теоретичних та практичних знань із організаційно-економічних основ економіки знань та методів управління знаннями в умовах розвитку інтелектуально-інформаційного суспільства.
Завдання: Завдання вивчення дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальні компетентності: -- ЗК1 здатність генерувати нові ідеї - ЗК2 здатність до абстрактного мислення ,аналізу, синтезу - ЗК7 здатність діяти на основі етичних міркувань( мотивів) -ФК1 здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обгрунтуваання стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень - ФК5 здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку - ФК9 здатність застосовувати науковий підхід до формулювання та виконання ефективних проектів у соціально-економічній сфері - ФК 13 Здатність діагностувати, аналізувати, оцінювати та прогнозувати рівень використання інтелектуальних ресурсів підприємства, його інтелектуального потенціалу та резерви формування інтелектуального капіталу - ФКС 14. Здатність удосконалити систему управління знаннями організації в умовах розвитку інтелектуального суспільства та економіки знань. розробляти логічні та обґрунтовані алгоритми дослідження передумов формування економіки знань; оцінювати ефективність інтеграції науки, освіти в системі економіки знань.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: • Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. • Дотримуватися принципів академічної доброчесності. • Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. • Удосконалювати систему управління знаннями організації в умовах розвитку інтелектуального суспільства та економіки знань. • Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. • Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. • Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. • Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. • Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальна відповідальність і соціальна безпека, Зовнішньо-економічні операції та контракти, Економічна діагностика процесів інтелектуалізації підприємства Корреквізити: Управління талантами; Інноваційна економіка.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні засади економіки знань. Об’єкти економіки знань. Класифікація знань. Моделі управління знаннями. Концепція інтелектуальної організації. Управління корпоративними знаннями. Стратегії ефективного формування й використання знань в організації. Інноваційний процес та інноваційна культура в системі економіки знань. Наука – освіта – бізнес як цілісна система забезпечення синергії знань .
Опис: Тема 1.Концептуально-методологічні аспекти дисципліни «Економіка та управління знаннями» 1.1. Еволюційний шлях формування економіки знань 1.2. Сутність та основні риси економіки знань.Глобалізація знань. 1.3. Теорії та концепції економіки знань Тема 2. Об’єкти економіки знань 2.1. Інтелектуальний капітал 2.2. Соціальний капітал 2.3. Інтелектуальний працівник 2.4. Інтелектуальна власність Тема 3 . Знання як об’єкт управління в системі економіки знань 3.1. Класифікація знання за основними характеристиками 3.2. Життєвий цикл знання та його динаміка 3.3. Знання та інформація - взаємозв’язок і відмінність 3.4. Знання як конкурентна перевага 3.5. Моделі управління знаннями Тема 4. Управління корпоративними знаннями 4.1. Особливості інтелектуальної організації та її структура 4.2. Системи менеджменту знань 4.3. Стратегії ефективного формування й використання знань в організаціях Тема 5. Інноваційний процес та інноваційна культура в системі економіки знань 5.1. Процес формування інновацій на основі знань 1.2. Формування інтелектуальної та інноваційної культури як важливого елементу професіоналізму 1.3. Академічна доброчесність у системі управління знаннями 1.4. 5.4. Креативність в інноваційному процесі та системі управління знаннями Тема 6. Наука – освіта – бізнес як цілісна система забезпечення синергії знань 6.1. Роль освітньої сфери в системі економіки знань 6.2. Наука в системі економіки знань 6.3.Роль наукомістких технологій у цифровій економіці
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): практичні задачі, кейси, ситуаційні завдання, усне опитування, презентації студентських робіт. Підсумковий контроль (60%, іспит): тестові завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)-40 Екзаменаційний контроль -60 Разом за дисципліну-100 балів Усні виступи на практичних заняттях та розв’язування завдань – 15 балів, презентації– 15 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 10 балів. Разом за ПК письмова компонента усна компонента 40 50 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Захарчин Г.М.,Ситник Й.С. Економіка та управління знаннями: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022 244 с. 2.Захарчин Г.М.,Ситник Й.С. Економіка та управління знаннями: практикум Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022. 96 с. 3. Приймак В.Управління знаннями:Підручник. К. Київський національний у-т ім. Тараса Шевченка. 2019. 240 с. 4. Управління знаннями та інноваціями : навч. посібник [А. В. Лобза, А. Л. Бикова, А. П. Гірман, Л. Ю. Семенова О. О. Гетьман та ін.]. Дніпро : УМСФ, 2018. 374 с. 5. Захарова О.В., Поляков М.В. Управління знаннями та інтелектуальним потенціалом:навчально-методичний посібник. Черкаси: ЧДТУ. 2017. 118с. 6. Федулова Л.І. Економіка знань: підручник. НАН України; Ін-т екон. та прогнозув. НАН України. К.: 2009. 600 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).