Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Машини і технології паковання
Код дисципліни: 7.131.04.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Кузьо І.В., Боровець В.М., Шоловій Ю.П., Ланець О.С., Гурський В.М., Корендій В.М., Дмитерко П.Р., Гурей В.І., Качур О.Ю., Шенбор В.С., Зелінський І.Д., Гаврильченко О.В., Савчин Б.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Дослідити механізм чи пристрій пакувального обладнання, провести його розрахунок та удосконалення за певними критеріями.
Результати навчання: У результаті виконання магістерської кваліфікаційної роботи студент повинен знати:
- конструктивно-функціональні особливості різноманітного транспортного та технологічного обладнання;
- процедури структурного, кінематичного та силового аналізу виконавчих механізмів технологічного обладнання;
- особливості розрахунку окремих деталей машин на міцність, витривалість, жорсткість, стійкість проти спрацювання тощо;
- основи технологій обробки і виготовлення деталей машин;
- способи та технології монтажу, експлуатації, обслуговування, та ремонту різноманітного транспортно-технологічного обладнання;
- способи та методи моделювання технічних систем, постановки експериментів, аналітичного і чисельного опрацювання результатів наукових досліджень.
У результаті виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи студент повинен уміти:
- аналізувати конструктивно-функціональні особливості різноманітного транспортного та технологічного обладнання;
- розробляти принципові, структурні, кінематичні та електричні схеми обладнання;
- розробляти циклограми роботи обладнання для узгодження роботи усіх вузлів та механізмів;
- проводити розрахунки деталей машин та елементів механізмів;
- виконувати кінематичний, динамічний і силовий аналіз виконавчих механізмів технологічних машин;
- розробляти технологічні процеси виготовлення деталей та складальних одиниць;
- проводити техніко-економічне обгрунтування доцільності впровадження нових розробок у виробництво та модернізації існуючого обладнання;
- аналізувати технологічне обладнання з погляду охорони праці та техніки безпеки;
- моделювати і досліджувати різноманітні технічні системи, проводити експерименти, виконувати аналітичне і чисельне опрацювання результатів наукових досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
- Теоретична механіка;
- Теорія машин і механізмів;
- Опір матеріалів;
- Деталі машин;
- Електротехніка;
- Електроніка та мікропроцесорна техніка;
- Технологія конструкційних матеріалів;
- Матеріалознавство;
- Нарисна геометрія, інженерна та комп'ютерна графіка;
- Основи автоматизованого проектування;
- Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання;
- Технологічні основи машинобудування;
- Гідропневмоавтоматика;
- Машини та устаткування галузі;
- Експлуатація та обслуговування машин;
- Основи економіки;
- Основи охорони праці;
- Системи 3-D моделювання;
- Комп'ютерне моделювання та автоматизація інженерних розрахунків;
- Системи математичного та імітаційного моделювання;
- Автоматизоване проектування технологічного обладнання;
- Моделювання процесів і систем.
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота є роботою дослідницького характеру, виконаною студентом під керівництвом викладача кафедри за обраною темою, затвердженою у встановленому порядку.
Метою виконання роботи є перевірка ступеня фахової підготовки на даному етапі навчання, його вміння і навиків самостійного вирішення проектно-конструкторських та інженерно-дослідницьких задач прикладного плану на основі певного технічного завдання.
Структура і зміст магістерської кваліфікаційної роботи:
1. Вступ, в якому розкривається сутність і стан наукової проблеми (задачі) та її актуальність, описується мета і задачі досліджень, наукова новизна і практичне значення отриманих результатів.
2. Основна частина, в якій подається огляд інформаційних джерел за тематикою роботи і вибір напрямків досліджень; виклад загальної методики і основних методів досліджень; проведені теоретичні і (або) експериментальні дослідження; аналіз і узагальнення результатів досліджень.
3. Висновки, в яких представляють найбільш важливі наукові та практичні результати, одержані в магістерській кваліфікаційній роботі, які повинні містити формулювання розв'язаної проблеми (задачі), її значення для науки і практики.
Опис: Аналіз конструктивно-функціональних особливостей різноманітного транспортного та технологічного обладнання;
- розроблення принципових, структурних, кінематичних та електричних схем обладнання;
- розроблення циклограми роботи обладнання для узгодження роботи усіх вузлів та механізмів;
- проведення розрахунків деталей машин та елементів механізмів;
- виконання кінематичного, динамічного і силового аналізу виконавчих механізмів технологічних машин;
- розроблення технологічних процесів виготовлення деталей та складальних одиниць;
- проведення техніко-економічного обгрунтування доцільності впровадження нових розробок у виробництво та модернізації існуючого обладнання;
- аналіз технологічного обладнання з погляду охорони праці та техніки безпеки;
- моделювання і дослідження різноманітних технічних системи, проводення експериментів, виконання аналітичного і чисельного опрацювання результатів наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи за результатами публічного захисту береться до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки Здобувача вищої освіти, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи Здобувача вищої освіти відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу (за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в університеті) наступним чином: "відмінно" - 94 бали; "добре" - 80 балів; "задовільно" - 60 балів; "незадовільно" - <50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 94 бали - відмінно;
80 балів - добре;
60 балів - задовільно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Анурьев В.И. Справочник конструктора-машиностроителя: в 3-х т. - М.: Машиностроение, 1980. - 467 с.
2. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин / В.Т. Павлище. – Львів: Афіша, 2003. – 560 с.
3. Бурляй Ю.В., Сухой Л.А. Оборудование для укладки и упаковки штучных изделий в тару. - М.: Машиностроение. 1975. - 280 с.
4. Волчков И.И, Автоматы для фасовки и упаковки молока и молочных продуктов. — М.: Пищ. пром-сть, 1977. - 125 с.
5. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ., Кохан O.Г. Пакувальне обладнання: Підручник. - К.: 1АЦ "Упаковка", 2010. - 744 с.
6. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ. Пакувальне обладнання. Обладнання для групового пакування. -К.: ІАЦ "Упаковка", 2007. - 136 с.
7. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко А.І. Пакувальне обладнання. Обладнання для пакування продукції у споживчу тару. - К.: ІАЦ "Упаковка", 2008. - 436 с
8. Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко А.І. Пакувальне обладнання. Обладнання для обробки транспортних пакетів. - К.: ІАЦ "Упаковка", 2006. -96 с.
9. Исполнительные механизмы машин - автоматов для упаковки изделий: Справ. / В.А. Благодарский, М.С. Зиновьева. Н.С. Хатенцева. - М.: Машиностроение, 1980. - 320 с.
10. Кононюк А.Е., Басанько В.А. Довідник конструктора обладнання харчових виробництв. - К.: Техніка, 1981. - 320 с
11. Красов Б.В. Монтаж и ремонт оборудования предприятий молочной промышленности. - М.: Пищ. пром-сть, 1973. - 305 с.
12. Марчевський В.М. Конструкторська документація курсових і дипломних проектів: Навчальний посібник. - К.: Норіта-плюс, 2006. - 280 с.
13. Машины для фасования пищевых жидкостей в бутылки / Ц.Р. Зайчик, В.А. Трунов, В.К. Яшин. - М.: Агропромиздат, 1989. - 239 с
14. Никитин B.C., Бурашников Ю.М. Охрана труда на предприятиях пищевой промышленности. - М.: Агропромиздат, 1991. — 350 с.
15. Орлов П.И. Основы конструирования: Справ. - метод, пособ.: В 2-х кн. - М: Машиностроение, 1988.
16. Основы расчета и конструирование заверточных и укладочных автоматов / Б.Е. Бройдо, Ю.В. Бурляй, Ф.Г. Рафаильский и др. - М.: Машиностроение, 1969. - 208 с.
17. Пакетоформирующие машины / А.П. Кривопляс, А,А, Кукибный, А.П. Беспалько и др. - М.: Машиностроение, 1982. - 239 с.
20. Погрузочно-разгрузочное и транспортное оборудование в перерабатывающей промышленности: Справ./А.И. Соколенко, Й.И. Сторижко, В.П. Яресько и др. - К.: Урожай, 1990-150 с.
21. Погрузочно - разгрузочные и транспортные операции на линях разлива пищевых продуктов / А.И. Соколенко, М,И. Юно, А.И. Ковалев и др. -М.: Агропромиздат, 1986. - 175 с.
22. Ридэль А.Э., Ридэль Э.И. Пакетоформирующие и пакеторазборные машины-автоматы. - М.: Машиностроение, 1969. - 109 с.
23. Современное оборудование для упаковки пищевых продуктов / Ю.В. Бурляй, Л.А. Сухой, В.Ю. Жидонис и др. - М.: Пищ. пром.- сть, 1978. -240 с.
24. Соколенко АЛ. Моделювання процесів пакування / АЛ. Соколенко, В.Л. Яровий. Підручник. - Вінниця: Нова книга. - 2004. - 272 с.
25. Соколенко А.И. Справочник специалиста пищевых производств / А.И. Соколенко, А.И.Украинец, В.Л.Яровой и др. Справочник. - К.: АртЭк. -2001. - 304 с.
26. Соколов В.И. Основы расчёта и конструирование машин и аппаратов пищевых производств. - М.: Машиностроение. - 1983. - 447 с.
27. Термінологічний словник пакувальника / Сторіжко ИЛ., Гавва О.М., Беспалько А.П., Волчко АЛ. Київ: ІАЦ "Упаковка", 1999. - 80 с.
28. Харламов СВ., Шувалов В.М. Автоматическая расфасовка пластичных пищевых продуктов. - М.: Пищ. пром-сть, ] 969. - 115 с.
29. Харламов СВ. Конструирование технологических машин пищевых производств: Учебн. пособие для вузов. - Л.: Машиностроение. 1970. - 224 с.
30. Чернов М.Е. Упаковка сыпучих продуктов: Учебное пособие. -М.: ДеЛи, 2000. -163 с.
31. Підйомно-транспортні машини: Розрахунки підіймальних і транспортувальних машин: Підручник / В.С. Бондарєв, О.І. Дубинець, М.П. Колісник та ін. – К.: Вища шк., 2009. – 734 с.
32. Кузьо І. В. Теоретична механіка: підруч. для студ. вищ. техн. навч. закл. / За заг. ред. І. В. Кузьо. – Харків : Фоліо, 2017. – 780 с.
33. Кіницький Я. Т. Теорія механізмів і машин: Підручник. – К.: Наукова думка, 2002. - 660 с.
34. Писаренко Г.С. Опір матеріалів / Г.С. Писаренко, О.Л. Квітка, Е.С. Уманський. – К.: Вища школа, 2004. – 655 с.
35. Малащенко В.О. Деталі машин. Збірник завдань та прикладів розрахунків / В.О. Малащенко, В.Т. Павлище. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2009. – 136 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).