Автомати та автоматизовані лінії пакування
Спеціальність: Машини і технології паковання
Код дисципліни: 7.131.04.E.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Шоловій Юрій Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та науково-прикладні проблеми. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність розробляти проєкти та управляти ними. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук.
Результати навчання: Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення. Застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні. Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації. Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень. Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів. Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Обладнання для виготовлення упаковок
- Технологія пакування та зберігання пакованої продукції
- Обладнання для дозування матеріалів
- Пакувальне обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань щодо будови, характеристик та особливостей експлуатації автоматів та автоматизованих (автоматичних) ліній пакування, засобів автоматизації процесів пакування, особливостей компонування обладнання у лінії пакування, а також навиків щодо розробки автоматизованих технологіч-них процесів пакування продукції, компонування автоматичних ліній пакування, проектування технічних засобів автоматизації різноманітних процесів для забезпечення максимального рівня автоматизації пакувальних ліній, визначення показників ефективності пакувальних комплексів; вивчає різні рівні автоматизації пакувального виробництва, багатопозиційні автомати, робототехнічні комплекси та гнучкі виробничі системи, одно- та багатопотокові автоматизовані лінії пакування; набуває знань щодо розрахунку елементів технологічного та допоміжного автоматизованого обладнання.
Опис: Загальні тенденції розвитку автоматизованого пакувального виробництва, його переваги та принципи створення. Поняття автоматизованого виробництва. Автоматизований технологічний процес пакування та його структура. Основні терміни та визначення. Класифікація технологічних методів за їх придатністю до автоматизації. Транспортно-маніпуляційні процеси в автоматизованих технологічних комплексах. Види транспортних операцій. Транспортно-технологічні схеми пакування виробів. Основні поняття та їх класифікація за придатністю до автоматизації. Особливості побудови транспортно-технологічних схем автоматизованого виробництва. Види технічних засобів автоматизації. Поняття технологічної машини та її структура. Технологічний і робочий цикли машини пакувального виробництва. Технічні засоби різних ступенів автоматизації виробничих процесів. Поняття гнучкого автоматизованого виробництва. Гнучкі виробничі системи. Гнучкі виробничі модулі та роботизовані технологічні комплекси пакувального виробництва. Класифікація промислових роботів. Особливості використання ПР для пакування дрібно-штучних вантажів та формування транспортних пакетів. Економічні та технічні показники ефективності пакувальних комплексів. Функціональна точність та надійність технологічних систем пакування та її показники. Визначення надійності складових пакувального автомата у виробничих умовах. Коефіцієнт готовності багатокомпонентних технологічних комплексів пакування. Технологічна, циклова, технічна та фактична продуктивності технологічного комплексу пакування. Технологічні принципи побудови багатопозиційних пакувальних автоматів та ліній. Варіанти структури. Компонування пакувальних автоматів послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Структура та визначення кількості позицій. Пакувальні автомати послідовно-паралельної дії. Варіанти структури, технічна продуктивність. Приклади пакувальних автоматів послідовно-паралельної дії. Принципи побудови та класифікація технологічних ліній пакування. Лінії з різним ступенем автоматизації та різним типом основного обладнання. Однопотокові технологічні лінії пакування. Види компонування та склад ліній. Вид міжагрегатного зв’язку. Багатопотокові технологічні лінії пакування. Особливості та варіанти компонувань ліній.
Транспортні процеси в технологічних комплексах пакування. Характеристика матеріальних потоків. Транспортери, нагромаджувачі та технічні засоби перевантаження тари, упаковок, виробів. Технічні засоби переформування матеріальних потоків: пристрої для об'єднання та розді-лення вантажопотоків. Технічні засоби внутрішньо операційного транспортування: засоби орієнтування виробів, столи-транспортери. Допоміжне обладнання автоматизованих ліній пакування на базі вібраційної техніки: лінійні та кругові вібраційні транспортно-орієнтувальні модулі. Автоматизоване обладнання для створення та обробки транспортних пакетів. Загальні відомості. Терміни та визначення. Обладнання для скріплення транспортних пакетів. Загальні відомості терміни та визначення. Класифікація засобів та способів скріплення, їх характеристика. Обладнання для скріплення транспортних пакетів плівками, сітками та об’язками.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт.
2. Письмова та усна компонента на екзамені.
3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі.
4. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 15
Езаменаційний контроль - 85:
- письмова компонента - 75;
- усна компонента - 10.
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пальчевський Б.О. Автоматизація технологічних процесів. Львів, Світ, 2007. – 390 с.
2. Гавва О.М., Безпалько А.П., Волчко А.І., Кохан О.О. Пакувальне обладнання. Підручник. Київ: ІАЦ «Упаковка», 2010. - 744 с.
3. Соколенко А. І., Яровий В. Л., Піддубний В. А., Васильківський К. В., Шевченко О. Ю. Моделювання процесів пакування. - Вінниця, 2004. – 272 с.
4. Бройдо Б. Е., Бурляй Ю. В., Рафаильский Ф. Г. и др. Основы расчета и конструирования заверточных и укладочных автоматов. - М.: Машиностроение, 1970.- 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Автомати та автоматизовані лінії пакування (курсовий проєкт)
Спеціальність: Машини і технології паковання
Код дисципліни: 7.131.04.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Шоловій Юрій Петрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність виявляти, ставити та вирішувати інженерно-технічні та науково-прикладні проблеми. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність розробляти проєкти та управляти ними. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність застосовувати відповідні методи і ресурси сучасної інженерії для знаходження оптимальних рішень широкого кола інженерних задач із застосуванням сучасних підходів, методів прогнозування, інформаційних технологій та з урахуванням наявних обмежень за умов неповної інформації та суперечливих вимог. Здатність описати, класифікувати та змоделювати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні теорій та практик механічної інженерії, а також знаннях суміжних наук.
Результати навчання: Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань. Розробляти і ставити на виробництво нові види продукції, зокрема виконувати дослідно-конструкторські роботи та/або розробляти технологічне забезпечення процесу їх виготовлення. Застосовувати системи автоматизації для виконання досліджень, проектно-конструкторських робіт, технологічної підготовки та інженерного аналізу в машинобудуванні. Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації. Самостійно ставити та розв’язувати задачі інноваційного характеру, аргументувати і захищати отримані результати та прийняті рішень. Розробляти, виконувати та оцінювати інноваційні проекти з урахуванням інженерних, правових, екологічних, економічних та соціальних аспектів. Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Обладнання для виготовлення упаковок
- Технологія пакування та зберігання пакованої продукції
- Обладнання для дозування матеріалів
- Пакувальне обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань щодо будови, характеристик та особливостей експлуатації автоматів та автоматизованих (автоматичних) ліній пакування, засобів автоматизації процесів пакування, особливостей компонування обладнання у лінії пакування, а також навиків щодо розробки автоматизованих технологіч-них процесів пакування продукції, компонування автоматичних ліній пакування, проектування технічних засобів автоматизації різноманітних процесів для забезпечення максимального рівня автоматизації пакувальних ліній, визначення показників ефективності пакувальних комплексів; вивчає різні рівні автоматизації пакувального виробництва, багатопозиційні автомати, робототехнічні комплекси та гнучкі виробничі системи, одно- та багатопотокові автоматизовані лінії пакування; набуває знань щодо розрахунку елементів технологічного та допоміжного автоматизованого обладнання.
Опис: Загальні тенденції розвитку автоматизованого пакувального виробництва, його переваги та принципи створення. Поняття автоматизованого виробництва. Автоматизований технологічний процес пакування та його структура. Основні терміни та визначення. Класифікація технологічних методів за їх придатністю до автоматизації. Транспортно-маніпуляційні процеси в автоматизованих технологічних комплексах. Види транспортних операцій. Транспортно-технологічні схеми пакування виробів. Основні поняття та їх класифікація за придатністю до автоматизації. Особливості побудови транспортно-технологічних схем автоматизованого виробництва. Види технічних засобів автоматизації. Поняття технологічної машини та її структура. Технологічний і робочий цикли машини пакувального виробництва. Технічні засоби різних ступенів автоматизації виробничих процесів. Поняття гнучкого автоматизованого виробництва. Гнучкі виробничі системи. Гнучкі виробничі модулі та роботизовані технологічні комплекси пакувального виробництва. Класифікація промислових роботів. Особливості використання ПР для пакування дрібно-штучних вантажів та формування транспортних пакетів. Економічні та технічні показники ефективності пакувальних комплексів. Функціональна точність та надійність технологічних систем пакування та її показники. Визначення надійності складових пакувального автомата у виробничих умовах. Коефіцієнт готовності багатокомпонентних технологічних комплексів пакування. Технологічна, циклова, технічна та фактична продуктивності технологічного комплексу пакування. Технологічні принципи побудови багатопозиційних пакувальних автоматів та ліній. Варіанти структури. Компонування пакувальних автоматів послідовної та паралельної дії. Роторні автомати. Структура та визначення кількості позицій. Пакувальні автомати послідовно-паралельної дії. Варіанти структури, технічна продуктивність. Приклади пакувальних автоматів послідовно-паралельної дії. Принципи побудови та класифікація технологічних ліній пакування. Лінії з різним ступенем автоматизації та різним типом основного обладнання. Однопотокові технологічні лінії пакування. Види компонування та склад ліній. Вид міжагрегатного зв’язку. Багатопотокові технологічні лінії пакування. Особливості та варіанти компонувань ліній.
Транспортні процеси в технологічних комплексах пакування. Характеристика матеріальних потоків. Транспортери, нагромаджувачі та технічні засоби перевантаження тари, упаковок, виробів. Технічні засоби переформування матеріальних потоків: пристрої для об'єднання та розді-лення вантажопотоків. Технічні засоби внутрішньо операційного транспортування: засоби орієнтування виробів, столи-транспортери. Допоміжне обладнання автоматизованих ліній пакування на базі вібраційної техніки: лінійні та кругові вібраційні транспортно-орієнтувальні модулі. Автоматизоване обладнання для створення та обробки транспортних пакетів. Загальні відомості. Терміни та визначення. Обладнання для скріплення транспортних пакетів. Загальні відомості терміни та визначення. Класифікація засобів та способів скріплення, їх характеристика. Обладнання для скріплення транспортних пакетів плівками, сітками та об’язками.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт.
2. Письмова та усна компонента на екзамені.
3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі.
4. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проекту - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни “Автомати та автоматизовані лінії пакування” для студентів денної форми навчання спеціальності 7.090223 “Машини та технології паковання”// Львів, НУ “Львівська політехніка”, 2018, 14 с.
2. Пальчевський Б.О. Автоматизація технологічних процесів. Львів, Світ, 2007. – 390 с.
3. Гавва О.М., Безпалько А.П., Волчко А.І., Кохан О.О. Пакувальне обладнання. Підручник. Київ: ІАЦ «Упаковка», 2010. - 744 с.
4. Соколенко А. І., Яровий В. Л., Піддубний В. А., Васильківський К. В., Шевченко О. Ю. Моделювання процесів пакування. - Вінниця, 2004. – 272 с.
5. Бройдо Б. Е., Бурляй Ю. В., Рафаильский Ф. Г. и др. Основы расчета и конструирования заверточных и укладочных автоматов. - М.: Машиностроение, 1970.- 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).