Менеджмент та лідерство в професійній освіті

Спеціальність: Професійна освіта (за спеціалізаціями)
Код дисципліни: 8.015.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Криштанович Мирослав
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити теоретичні знання та практичні уміння і навички у галузі професійної освіти, розвинути філософські та мовні компетентності, сформувати універсальні навички дослідника, достатні для проведення та успішного завершення наукового дослідження і подальшої науково-педагогічної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: - загальних: Здатність розв’язувати поставлені завдання, швидко перемикатися з одного виду діяльності на інший та приймати відповідні обґрунтовані рішення, володіти почуттям відповідальності. - фахових (спеціальних): Здатність аналізувати теоретичні основи методики професійної освіти, демонструвати глибокі знання закономірностей, принципів та методів навчання у професійній школі.
Результати навчання: Метою професійних закладів освіти є підготовка спеціалістів, здатних після здобуття відповідної освіти почати виробничу діяльність, вирішувати виробничі та наукові завдання і відповідати за прийняті рішення. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у професійній сфері на міжнародному та регіональному рівнях. Загальна компетентність: здатність організовувати та проводити навчальні заняття різних організаційних форм, застосовувати традиційні та інноваційні методи і педагогічні технології з метою особистісного, професійного та соціального розвитку особистості фахівця, в основу яких покладено загальнолюдські цінності, професійні цінності і ставлення, надбання педагогічної науки та інноваційні ідеї в галузі освіти. Уміння застосовувати спеціалізовані знання, стратегії та технології для розв’язання актуальних проблем у сфері професійної освіти, науки та інновацій на основі розширення та переоцінки вже існуючих знань; демонструвати навички самостійного планування, організації та виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, критично оцінювати власні результати; організовувати та проводити групову й індивідуальну виховну роботу, виявляти та розвивати творчі здібності особистості; аналізувати педагогічні ситуації та розв’язувати педагогічні задачі. Комунікація: вільне спілкування з питань, які стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому у професійній діяльності та дослідженнях. Автономія і відповідальність: демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, постійна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності; здатність до постійного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми професійної освіти. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Управління науковими проектами. Педагогічна практика. Академічна доброчесність і якість освіти.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма ґрунтується на методологічних засадах освітньої галузі та результатах сучасних наукових досліджень у сфері інноваційного розвитку теорії і практики професійної освіти. Спрямована на розвиток теоретико-методологічної та методико-прикладної бази професійної освіти та орієнтує на актуальні спеціалізації з акцентуалізацією на новітні тенденції її розвитку, що поглиблює фаховий науковий світогляд і забезпечує підґрунтя для проведення науково-педагогічних досліджень та подальшої науково-педагогічної діяльності.
Опис: Тема: Поняття лідерства Тема: Поняття менеджменту Тема: Розвиток системи лідерства Тема: Влада лідера Тема: Навчальний менеджмент Тема: Загальна характеристика сучасного менеджера Тема: Мистецтво переконання менеджера, управлінця
Методи та критерії оцінювання: Навчальна дискусія, відеометод, ігровий метод, ситуаційний метод; методи організації і самоорганізації навчально- пізнавальної діяльності: методи стимулювання і мотивації учіння, методи контролю і самоконтролю у навчанні, бінарні методи навчання та інноваційні методи з використанням ІКТ у контексті комунікативного, контекстного та компетентнісного підходів. Формувальне (усне індивідуальне опитування; фронтальне стандартизоване тестове опитування; оцінка активності здобувача освіти у процесі слухання лекцій, виконання практичних завдань, участі у дискусіях, вирішенні проблемних і ситуаційних завдань, доповнення попередніх відповідей) та підсумкове (іспити, заліки).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль: - поточний контроль (40 балів) оцінювання роботи на практичних заняттях, тестування за навчальними модулями, виконання і захист індивідуальної дослідницької самостійної роботи; - екзаменаційний контроль - письмова компонента (50 балів), усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Андрушків Б.М., Кузмін О.Б. Основи менеджменту. Львів: вид-во Світ, 1995. 360 с. 2. Балабанова Л. В. SWОТ-аналіз – основа формування маркетингових стратегій підприємства: Навчальний посібник. Донецьк: ДонДУЕТ 2001. 180 с. 3. Василенко О.П. Менеджмент організацій. Умань: Сочінський, 2010. 490 с. 4. Гуменник В. І. Менеджмент організацій. К.: Знання, 2012. 503 с. 5. Дерлоу, Дес. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень: Пер. з англ. К. Все увито, Наукова думка, 2010. 242с. 6. Довгань Л.Є., Малик І.П, Мохонько Г.А., Шкробот М.В. Менеджмент організації. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 7. Ігнатьєва І. А., Паливода О. М., Янковой Р. В. Менеджмент організацій(малого та середнього бізнесу). Київ: КНУТД, 2014. 360 с. 8. Керівництво організацією: Навч. посібник [О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, І.С. Процик.] Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка». 2010. 50 с 9. Маркіна І. А. Менеджмент організації: навч. посіб. Київ: ТОВ “Вид-во “ЦУЛ”. 2013. 248 с. 10. Менеджмент організацій (у питаннях та відповідях): навч. посіб. / [Кучеренко Д. Г., Руженський М. М., Туленков М. В., Шайгородський Ю. Ж.]; Ін-т підготов. кадрів держ. служби зайнятості України. Київ: ІПК ДСЗУ, 2010. 290 с. 11. Назарчук Т. В. Менеджмент організацій: навчальний посібник. Київ: «Центр учбової літератури». 2016. 560 с 12. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: навчальний посібник. Г.В.Осовська, О.А.Осовський. Київ: Кондор, 2005. 860 с. 13. Писаревський І. М. Менеджмент організацій: навчальний посібник. [Писаревський І. М., Нохріна Л.А., Познякова О.В.]. Харків: ХНАМГ.2016. 322с. 14. Пічугіна Т. С., Ткачова С. С., Ткаченко О. П. Управління змінами: навч. пос.Х. ХДУХТ, 2017. 226 с. 15. Сахно Є. Ю. Менеджмент малих та середніх підприємств: навч. посіб. Київ: Кондор, 2013. 342 с. 16. Сватюк О.Р. Основні ділові якості менеджера URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkpnuen_2013_8_43 17. Сєріков А. В. Управління організаційними змінами: Навчальний посібник. Харків: Фірма «БУРУН і К». 2013. 264 с. 18. Сучасний менеджмент у питаннях і відповідях. Навч. посібн. За ред. Балашова А.М., Мошека Г.Є. Київ: Алерта. 2018. 620 с. 19. Шморгун Л.Г. Менеджмент організації. К.: Знання, 2010. 452 с. 20. Гриценко С. П. Етика ділового спілкування / С. П. Гриценко. – К.: Вища освіта, 2005. – 196 с. 21. Сергеєва Л. М. Лідерство в управлінні професійно-технічним навчальним закладом. – К.: АртЕкономі, 2011. – 144 с. 22. Скібіцька Л .І. Лідерство та стиль роботи менеджера.: Навчальний посібник / Л. І. Скібіцька. – К.: Центр учбової літератури, 2009. —181с. 23. Столяренко О. В. Педагогічні аспекти виховання толерантності у студентському середовищі / О. В. Столяренко, Л. М. Магас // Гуманізм та освіта: зб. матеріалів міжнародної науково-практичної конференції: електронне наукове видання матеріалів конференції. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – Режим доступу: http://conf.vntu.edu.ua/ 24. Хочеш стати лідером – обганяй або йди своїм шляхом / ІКЖЦ. – К.: ФОП Москаленко О. М. – 2013. – 36 с 25. Дранник В. А. В трудовому колективі службовців. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка: Зб.наук. праць . – К. : ВПК «Політехніка», 2013. – №3. 138 с. 26. Ісаченко В. В. Формування професійно-педагогічного іміджу майбутніх викладачів вищої школи: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти / В. В. Ісаченко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 20 с 27. Ковальчук В. І. Проблеми управлінського лідерства в професійно-технічній освіті / В. І. Ковальчук // Вісн. післядиплом. освіти: Зб. наук. праць / Голов. ред. В. В. Олійник. – К.: Геопринт, 2009. – Вип. 11, ч. 1. – С. 101–111. 28. Моргулець О. Б. Менеджмент у сфері послуг.: Навчальний посібник / О. Б. Моргулець. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).