Менеджмент та лідерство в професійній освіті

Спеціальність: Професійна освіта (за спеціалізаціями)
Код дисципліни: 8.015.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Криштанович Мирослав
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити теоретичні знання та практичні уміння і навички у галузі професійної освіти, розвинути філософські та мовні компетентності, сформувати універсальні навички дослідника, достатні для проведення та успішного завершення наукового дослідження і подальшої науково-педагогічної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: - загальних: Здатність розв’язувати поставлені завдання, швидко перемикатися з одного виду діяльності на інший та приймати відповідні обґрунтовані рішення, володіти почуттям відповідальності. - фахових (спеціальних): Здатність аналізувати теоретичні основи методики професійної освіти, демонструвати глибокі знання закономірностей, принципів та методів навчання у професійній школі.
Результати навчання: Метою професійних закладів освіти є підготовка спеціалістів, здатних після здобуття відповідної освіти почати виробничу діяльність, вирішувати виробничі та наукові завдання і відповідати за прийняті рішення. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у професійній сфері на міжнародному та регіональному рівнях. Загальна компетентність: здатність організовувати та проводити навчальні заняття різних організаційних форм, застосовувати традиційні та інноваційні методи і педагогічні технології з метою особистісного, професійного та соціального розвитку особистості фахівця, в основу яких покладено загальнолюдські цінності, професійні цінності і ставлення, надбання педагогічної науки та інноваційні ідеї в галузі освіти. Уміння застосовувати спеціалізовані знання, стратегії та технології для розв’язання актуальних проблем у сфері професійної освіти, науки та інновацій на основі розширення та переоцінки вже існуючих знань; демонструвати навички самостійного планування, організації та виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, критично оцінювати власні результати; організовувати та проводити групову й індивідуальну виховну роботу, виявляти та розвивати творчі здібності особистості; аналізувати педагогічні ситуації та розв’язувати педагогічні задачі. Комунікація: вільне спілкування з питань, які стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому у професійній діяльності та дослідженнях. Автономія і відповідальність: демонстрація значної авторитетності, інноваційність, високий ступінь самостійності, академічна та професійна доброчесність, постійна відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності; здатність до постійного саморозвитку та самовдосконалення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми професійної освіти. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Управління науковими проектами. Педагогічна практика. Академічна доброчесність і якість освіти.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна програма ґрунтується на методологічних засадах освітньої галузі та результатах сучасних наукових досліджень у сфері інноваційного розвитку теорії і практики професійної освіти. Спрямована на розвиток теоретико-методологічної та методико-прикладної бази професійної освіти та орієнтує на актуальні спеціалізації з акцентуалізацією на новітні тенденції її розвитку, що поглиблює фаховий науковий світогляд і забезпечує підґрунтя для проведення науково-педагогічних досліджень та подальшої науково-педагогічної діяльності.
Опис: Тема: Поняття лідерства Тема: Поняття менеджменту Тема: Розвиток системи лідерства Тема: Влада лідера Тема: Навчальний менеджмент Тема: Загальна характеристика сучасного менеджера Тема: Мистецтво переконання менеджера, управлінця
Методи та критерії оцінювання: Навчальна дискусія, відеометод, ігровий метод, ситуаційний метод; методи організації і самоорганізації навчально- пізнавальної діяльності: методи стимулювання і мотивації учіння, методи контролю і самоконтролю у навчанні, бінарні методи навчання та інноваційні методи з використанням ІКТ у контексті комунікативного, контекстного та компетентнісного підходів. Формувальне (усне індивідуальне опитування; фронтальне стандартизоване тестове опитування; оцінка активності здобувача освіти у процесі слухання лекцій, виконання практичних завдань, участі у дискусіях, вирішенні проблемних і ситуаційних завдань, доповнення попередніх відповідей) та підсумкове (іспити, заліки).
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль: - поточний контроль (40 балів) оцінювання роботи на практичних заняттях, тестування за навчальними модулями, виконання і захист індивідуальної дослідницької самостійної роботи; - екзаменаційний контроль - письмова компонента (50 балів), усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Андрушків Б.М., Кузмін О.Б. Основи менеджменту. Львів: вид-во Світ, 1995. 360 с. 2. Балабанова Л. В. SWОТ-аналіз – основа формування маркетингових стратегій підприємства: Навчальний посібник. Донецьк: ДонДУЕТ 2001. 180 с. 3. Василенко О.П. Менеджмент організацій. Умань: Сочінський, 2010. 490 с. 4. Гуменник В. І. Менеджмент організацій. К.: Знання, 2012. 503 с. 5. Дерлоу, Дес. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень: Пер. з англ. К. Все увито, Наукова думка, 2010. 242с. 6. Довгань Л.Є., Малик І.П, Мохонько Г.А., Шкробот М.В. Менеджмент організації. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 7. Ігнатьєва І. А., Паливода О. М., Янковой Р. В. Менеджмент організацій(малого та середнього бізнесу). Київ: КНУТД, 2014. 360 с. 8. Керівництво організацією: Навч. посібник [О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, І.С. Процик.] Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка». 2010. 50 с 9. Маркіна І. А. Менеджмент організації: навч. посіб. Київ: ТОВ “Вид-во “ЦУЛ”. 2013. 248 с. 10. Менеджмент організацій (у питаннях та відповідях): навч. посіб. / [Кучеренко Д. Г., Руженський М. М., Туленков М. В., Шайгородський Ю. Ж.]; Ін-т підготов. кадрів держ. служби зайнятості України. Київ: ІПК ДСЗУ, 2010. 290 с. 11. Назарчук Т. В. Менеджмент організацій: навчальний посібник. Київ: «Центр учбової літератури». 2016. 560 с 12. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: навчальний посібник. Г.В.Осовська, О.А.Осовський. Київ: Кондор, 2005. 860 с. 13. Писаревський І. М. Менеджмент організацій: навчальний посібник. [Писаревський І. М., Нохріна Л.А., Познякова О.В.]. Харків: ХНАМГ.2016. 322с. 14. Пічугіна Т. С., Ткачова С. С., Ткаченко О. П. Управління змінами: навч. пос.Х. ХДУХТ, 2017. 226 с. 15. Сахно Є. Ю. Менеджмент малих та середніх підприємств: навч. посіб. Київ: Кондор, 2013. 342 с. 16. Сватюк О.Р. Основні ділові якості менеджера URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkpnuen_2013_8_43 17. Сєріков А. В. Управління організаційними змінами: Навчальний посібник. Харків: Фірма «БУРУН і К». 2013. 264 с. 18. Сучасний менеджмент у питаннях і відповідях. Навч. посібн. За ред. Балашова А.М., Мошека Г.Є. Київ: Алерта. 2018. 620 с. 19. Шморгун Л.Г. Менеджмент організації. К.: Знання, 2010. 452 с. 20. Гриценко С. П. Етика ділового спілкування / С. П. Гриценко. – К.: Вища освіта, 2005. – 196 с. 21. Сергеєва Л. М. Лідерство в управлінні професійно-технічним навчальним закладом. – К.: АртЕкономі, 2011. – 144 с. 22. Скібіцька Л .І. Лідерство та стиль роботи менеджера.: Навчальний посібник / Л. І. Скібіцька. – К.: Центр учбової літератури, 2009. —181с. 23. Столяренко О. В. Педагогічні аспекти виховання толерантності у студентському середовищі / О. В. Столяренко, Л. М. Магас // Гуманізм та освіта: зб. матеріалів міжнародної науково-практичної конференції: електронне наукове видання матеріалів конференції. – Вінниця: ВНТУ, 2010. – Режим доступу: http://conf.vntu.edu.ua/ 24. Хочеш стати лідером – обганяй або йди своїм шляхом / ІКЖЦ. – К.: ФОП Москаленко О. М. – 2013. – 36 с 25. Дранник В. А. В трудовому колективі службовців. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Філософія. Психологія. Педагогіка: Зб.наук. праць . – К. : ВПК «Політехніка», 2013. – №3. 138 с. 26. Ісаченко В. В. Формування професійно-педагогічного іміджу майбутніх викладачів вищої школи: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти / В. В. Ісаченко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2005. – 20 с 27. Ковальчук В. І. Проблеми управлінського лідерства в професійно-технічній освіті / В. І. Ковальчук // Вісн. післядиплом. освіти: Зб. наук. праць / Голов. ред. В. В. Олійник. – К.: Геопринт, 2009. – Вип. 11, ч. 1. – С. 101–111. 28. Моргулець О. Б. Менеджмент у сфері послуг.: Навчальний посібник / О. Б. Моргулець. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).