Професійний розвиток і мобільність сучасного викладача закладу професійної освіти

Спеціальність: Професійна освіта (за спеціалізаціями)
Код дисципліни: 8.015.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доцент Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є опанування здобувачами теорією професійної (професійно-педагогічної мобільності) та практикою її формування у викладач закладу професійної освіти,а в процесі його професійного розвитку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: - загальних: Здатність до неперервного професійного розвитку на основі критичного самооцінювання з метою самовдосконалення та забезпечення якості освіти. - фахових (спеціальних): Здатність планувати і вирішувати завдання власного професійного та особистісного розвитку, адаптуватись до нових ситуацій, і приймати обґрунтовані рішення відповідно до вимог, реалізуючи можливості професійної мобільності.
Результати навчання: Знання про організацію та управління освітніми проектами, розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, а також професійний розвиток та мобільність науково-педагогічних працівників. Демонструвати навички самостійного планування, організації та виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, критично оцінювати результати власної діяльності і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та навчання інших.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Мобільність: поняття та історія дослідження. Професійна мобільність як провідний вид мобільності у ХХІ ст.. Види мобільності та їх роль у професійній діяльності та для професійного розвитку викладача. Професійна мобільність (професійно-педагогічна) у викладача закладу професійної освіти: поняття, формування, розвиток. Адаптивність, рефлективність творчість, вмотивованість професійно-педагогічно мобільного викладача. Професійний розвиток викладача: поняття, етапи, неперервність. Власний професійний та особистісний розвиток викладача закладу професійної освіти, його карєрна та професійна мобільність.
Опис: Тема. Професійна мобільність у професійній діяльності викладача. Тема. Професійно-педагогічна мобільність викладача професійного закладу освіти в умовах інформаційного суспільства. Тема. Професійний розвиток викладача: поняття, етапи, неперервність. Тема. Адаптивність, рефлективність творчість, вмотивованість професійно-педагогічно мобільного викладача Тема. Міжнародна академічна мобільність викладача Тема. Власний професійний та особистісний розвиток викладача закладу професійної освіти
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, рефератів, тестових завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційни котроль: - поточний контроль (50 балів) оціювання роботи на практичних заняттях, тестування за навчальними модулями, виконання і захист індивідуальної дослідницької самостійної роботи; - екзаменаційний контроль - письмова компонента (35 балів), усна компонента (15 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004) - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18 2. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page 3. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача: навчальний посібник / О. М. Ієвлєв. – Львів, Львівська область: Видавництво "Львівська політехніка", 2020. – 136 c. 4. Сушенцева Л. Л. Основи професійної мобільності : навчально-методичний посібник / Лілія Леонідівна Сушенцева ; Інститут ПТО НАПН України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 162 с. 5. Управління професійним розвитком учителів: навч.-метод. посіб. / Л. А. Мартинець. – Вінниця: ДонНУ, 2016. – 87 с. 6. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність майбутнього викладача: теорія і практика: монографія / О. М. Ієвлєв. – Хмельницький: ФОП Бідюк Є. І., 2020. – 211 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).