Педагогічна практика
Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 8.051.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 8.051.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: к.е.н., доцент Адамів Марта Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. ЗК3. Здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук і критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до розв’язання складних і нетипових завдань
2. ЗК4. Уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби.
Результати навчання: 1. ЗН4. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методологічних та методичних засад менеджменту.
2. ЗН5. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері менеджменту.
3. УМ2. Інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сферу процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній сфері дослідження.
4. УМ3. Обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері менеджменту.
5. УМ4. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
6. УМ6. Вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття.
7. КОМ1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонтсрувати широкий науковий та професійний словниковий запас.
8. КОМ2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Опис: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі недиференційованого заліку, що проводиться у формі усного експрес-опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, проведення лекційних, практичних та лабораторних занять за визначеними керівником педагогічного практикуму начальними дисциплінами та відповідними темами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування, письмового розв’язання ситуаційних вправ та задач, оцінювання публічних доповідей та презентацій..
Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Педагогічний практикум» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р.
Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали:
88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
26-49 – «не атестований»;
00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с.
4.Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5.Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6.Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Економіка
Код дисципліни: 8.051.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: д.е.н., доц. Ситник Йосиф Степанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Уміння оволодіння основами науково-методичної та навчально-методичної роботи: навичками структурування та психологічно грамотного перетворення наукових знань у навчальний матеріал, систематизації навчальних та виховних завдань; методами та засобами складання задач, вправ, тестів з різних тем, усного та письмового переказу предметного матеріалу, різноманітними освітніми технологіями;
2. Уміння у процесі підготовки і проведення навчальних занять – формування вмінь постановки навчальної мети, вибору типу, виду занять, використання різних форм організації навчальної діяльності: діагностики, контролю та оцінки ефективності навчальної діяльності;
3. Уміння у ході відвідування занять викладачів – ознайомлення з різними способами структурування і представлення навчального матеріалу, способами активізації навчальної діяльності, особливостями професійної риторики, з різними способами та прийомами оцінювання навчальної діяльності у вищій школі.
Результати навчання: – здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, розв’язувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, виконувати оригінальні наукові дослідження у сфері менеджменту на національному та міжнародному рівнях;
– здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук і критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до розв’язання складних і нетипових завдань;
– уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби;
– уміння оволодіння основами науково-методичної та навчально-методичної роботи: навичками структурування та психологічно грамотного перетворення наукових знань у навчальний матеріал, систематизації навчальних та виховних завдань; методами та засобами складання задач, вправ, тестів з різних тем, усного та письмового переказу предметного матеріалу, різноманітними освітніми технологіями;
– уміння у процесі підготовки і проведення навчальних занять – формування вмінь постановки навчальної мети, вибору типу, виду занять, використання різних форм організації навчальної діяльності: діагностики, контролю та оцінки ефективності навчальної діяльності;
– уміння у ході відвідування занять викладачів – ознайомлення з різними способами структурування і представлення навчального матеріалу, способами активізації навчальної діяльності, особливостями професійної риторики, з різними способами та прийомами оцінювання навчальної діяльності у вищій школі.
– здатність продемонструвати глибинні знання українського і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері менеджменту.
вміти
– інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній сфері дослідження;
– вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття;
– застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій;
– здатність опрацьовувати навчальні матеріали для проведення лекцій, семінарських, практичних, лабораторних занять у закладах вищої освіти з дисциплін, що відповідають профілю спеціальності;
– здатність самостійно проводити лекції, семінарські, практичні, лабораторні заняття з цих дисциплін;
– здатність проводити консультації та індивідуальні заняття;
– уміння оцінювати знання студентів згідно встановлених критеріїв;
– уміння керувати науковими студентськими дослідженнями;
– уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби;
– здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати національні економічні інтереси та соціально-моральну відповідальність за інтелектуальну власність нації;
– уміння ґрунтовно аналізувати навчально-методичні матеріали, що входять до складу навчально-методичних комплексів освітніх програм;
– уміння розробляти рекомендації щодо подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу у вищій школі;
– уміння складати звіти, які відображають вміння застосовувати активні методи навчання та сучасні навчальні технології;
– уміння готувати доповіді та електронні презентації до таких звітів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Філософія і методологія науки, Професійна педагогіка, Академічне підприємництво.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Педагогічний практикум» має на меті формування в аспірантів професійно-педагогічної компетентності задля створення можливостей потенційного працевлаштування у закладах вищої освіти та забезпечення конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Дисципліна розкриває сутність володіння знаннями і практичними навичками у галузі науково-педагогічної діяльності підвищує конкурентоспроможність випускника аспірантури у працевлаштуванні. Так, згідно освітньо-наукової програми потенційною сферою його діяльності є викладацька робота у закладах вищої освіти. А безпосередніми педагогічними навичками, які є показниками відповідної компетентності, є здатність та готовність брати участь в організації наукової та навчальної роботи профільної кафедри, знати та розуміти принципи організації роботи профільної кафедри (розподіл функціональних обов’язків, розподіл навантаження викладача, місце кафедри у системі науково-дослідної роботи факультету (навчально-наукового інституту) та закладу вищої освіти загалом), застосовувати активні методи навчання, сучасні навчальні технології. У свою чергу, викладацькі навички випускника аспірантури полягають у його здатності до набуття і розуміння, а також ефективного застосування основних та авангардних педагогічних концепцій і методик.
Опис: 1. Ознайомлення з закладом вищої освіти – базою педагогічного
практикуму.
2. Ознайомлення з організацією навчально-виховного (освітнього) процесу у закладі вищої освіти.
3. Ознайомлення з діяльністю профільною кафедрою та її місцем
у структурі закладу вищої освіти.
4. Ознайомлення з педагогічною і викладацькою практикою провідних науково-педагогічних працівників профільної кафедри.
5. Набуття навичок підготовки методичних матеріалів за окремою
дисципліною.
6. Засвоєння практичних навичок викладацької діяльності.
7. Набуття навичок самоаналізу педагогічної і викладацької діяльності.
8. Виконання індивідуального завдання.
9. Підготовка загального звіту.
Методи та критерії оцінювання: Усні виступи, участь в обговореннях та дискусіях, контрольні зрізи знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (70%).
Підсумковий контроль (30 %, контрольні заходи, залік): тестування, теоретичні питання, індивідуальне завдання, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теслюк В.М. Основи педагогічної майстерності викладача вищої школи: підруч. / В.М. Теслюк. - К.: ДААКіМ, 2015. – 361 с.
2. Гладуш В.А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія: навч. посіб. / В.А. Гладуш, Г.І. Лисенко. - Дніпропетровськ, 2014. – 416 с.
3. Шадських Ю.Г. Психологія і педагогіка: навч. посіб. / Ю.Г. Шадських. - Видавництво «Магнолія 2006», 2012. – 320 с.
4. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с.
5. Психологія та педагогіка вищої школи : метод. рек. до вивч. дисц. / Г.М. Удовіченко; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган- Барановського, каф. іноз. мов. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2017. – 34 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).