Сучасна інвентика у науково-дослідній діяльності

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 8.061.00.M.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. каф. МО Беспалюк Христина Мирославівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців комплексу компетентностей у сфері винахідництва, маркетингу інновацій та креативного мислення. Окрім того, вивчення цієї дисципліни націлюється: на розвиток здатності до виявлення нових ідей до створення та засвоєння нових академічних знань, до соціальної взаємодії у команді; на уміння створювати суспільну користь та поєднувати її з власною вигодою, організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей інноваційного бізнесу, розуміти ринкові тенденції та прогнози бізнес-футурологів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей: загальних: 1) здатність застосовувати одержані знання в результаті вивчення дисципліни «Сучасна інвентика в науково-дослідній діяльності» в пошуку нових наукових ідей; 2) здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню інформацію, необхідну для створення наукової новизни. фахових: 1) уміння розробляти канву наукової роботи; 2) уміння створювати суспільну користь, яка повинна бути в основі будь-якого наукового винахідництва; 3) уміння реалізовувати основні управлінські функції в креативних командах та творчих колективах.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Навички ставити і розв’язувати творчі задачі за умови невизначеності поля пошуку та багатоваріантності вирішень; 2. Здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення; 3. Здатність використовувати різноманітні методи активізації творчої діяльності при пошуку нових рішень; 4. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення у технічній та нетехнічній сферах творчої діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Філософія і методологія науки. Кореквізити: Академічне підприємництво.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни допомагає розкрити суть управління творчим процесом прийняття рішень; дослідити механізм винахідництва (теоретичний, аналітичний, методичний, прикладний підходи); краще розкрити власний креативний потенціал та ефективність роботи в команді.
Опис: Теоретичні основи сучасної інвентики. Наука і дослідництво як сфери креативні діяльності. Творчий потенціал колективу. Винахідництво і новаторство. Квалітативний підхід в інвентиці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування на початку занять; оцінка активності студента у процесі занять, перевірка індивідуальних завдань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %): усне опитування, виконання завдань, тестування знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Беспалюк Х.М., Бохонко І.В. Сучасна інвентика в науково-дослідній діяльності та дизайн-мислення: навчальний посібник. Львів: Растр-7, 2024. 202 с. 2. Методичні вказівки для виконання контрольної роботи з дисципліни “Основи інвентики та дизайн-мислення” для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 073 “Менеджмент”. Укладач: Беспалюк Х.М. (№10248 від 13.04.23 р.). Базова література: 1. Kh. Bespaliuk, K. Protsak Design thinking as a method of increasing the value proposition" / Marketing and logistics: Innovations, Strategies, Society: Monograph. Edited by Nazar HLYNSKYY – Tallinn: Teadmus OU, 2024. P. 63-79. 2. I. Bokhonko, Kh. Bespaliuk Inventics as a tool for increasing the innovative potential of the economy: methods and practical application / Sustainability and resilience of economic systems: challenges, innovations, management: monograph; ed. A. Kucher. Tallinn: Teadmus OU, 2024. P. 112-125 3. Беспалюк Х.М. Побудова організації, що самонавчається на засадах Проектів модернізації. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком : колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – С. 235-245. 4. Беспалюк Х. М., Процак К. В. Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2021. № 1 (7). С. 121-131. https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121 5. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 324 c. 6.Чухрай Н.І., Демків Я.В. Маркетинг на ринках високотехнологічних товарів: монографія Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 203 с. 1. Martyniak Z. Wstep do inwentyki. — Krakow: AE, 1997. — 134 s. 2. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. - 320 с. 3. Стефік Марк, Стефік Барбара «Прориви. Історії та стратегії радикальних новацій» / Пер. з англ. Д. Конарєва, Л. Савицька – К., Видавництво Олексія Капусти (підрозділ Агенції «Стандарт»), 2005. – 322 с. 10. Барнет Білл, Еванз Дейв Дизайн-мислення: Спроектуй своє життя / пер. з англ. Валерія Глінка. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2019. – 224 с. 11. Якимова Н.С. Економічні індикатори трансформації поведінкових моделей суб’єктів ринку праці // Науковий журнал «Підприємництво та інновації». – Видавничий дім «Гельветика»., 2019. –випуск 10. – С. 148-153. 12.Nataliya Chukhray, Khrystyna Bespaliuk (2019), Studing the Values of Profe sions for the Millennials as Subject of the Labor Market [w:] Zarzadzanie kapitalem ludzkim w uczelniach, Spoleczna Akademia Nauk, Lodz, ss. 163-179. 13. Сігман М. Таємне життя розуму : як ми мислимо, відчуваємо й вирішуємо / Маріано Сігман ; пер. з англ. Ю. Костюк. – Х. : Віват, 2019. – 288 с. 14. Степура Т. М. Розвиток людського потенціалу в умовах квалітизації економіки України. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.07 – Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика. – Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, 2021. 15. Беспалюк Х.М., Шийка А.Т. Подолання бар’єрів впровадження інновацій за допомогою дизайн-мислення // VІ International scientific and practical conference «The aspects of contemporary scientific research that encompass both theoretical and practical components» (January 10-12, 2024) Venice, Italy, International Scientific Unity. 2024. – P. 137-139. Допоміжна література: 1. Дочинець Мирослав Діти папороті [Текст] : роман. – Мукачево: «Карпатська вежа», 2020. – 328 с. 2.Талеб Насім Ніколас Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті / пер. з англ. Микола Климчук. – 3-тє вид. – К.: Наш Формат, 2020. – 392 с. 3. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання [Текст] : монографія / Лідія Степанівна Лісовська ; за заг. науковою ред. О.М. Лютак. – Луцьк : Вежа-Друк, 2020. – 388 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).