Дослідницький семінар зі спеціальності інженерія програмного забезпечення
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Професор Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. РН 01. Здатність продемонструвати глибинні знання концептуально-методологічних та технологічних засад розроблення якісних програмних систем.
2. РН 02. Здатність продемонструвати глибинні знання методів теорії управління та прийняття оптимальних рішень щодо процесів інженерії програмного забезпечення.
3. РН 04. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
4. РН 05. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
5. РН 06. Здатність продемонструвати достатні знання англійської мови, необхідні для усного та письмового представлення результатів наукових досліджень, ведення фахового наукового діалогу, повного розуміння англомовних наукових текстів.
6. РН 09. Аналізувати та вибирати релевантні моделі для проектування і реалізації інтелектуальних систем різного призначення.
7. РН 10. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
8. РН 11. Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
9. РН 12. Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Інновації та підприємництво в інженерії програмного забезпечення
Ко-реквізити:
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Практикум з підготовки наукових публікацій
Короткий зміст навчальної програми: Особливості організації науково-дослідної роботи в умовах інтеграції в світовий науковий простір.
Наукова дискусія щодо сучасних наукових досліджень зі спеціальності інженерія програмного забезпечення, форм, методів, етичних особливостей в процесі наукових досліджень.
Методологічні основи наукового пізнання та здобування нових знань.
Наукова дискусія щодо розуміння аспірантами сутності системного підходу у наукових дослідженнях.
Проблематика наукового дослідження і етапи проведення науково-дослідних робіт.
Наукова дискусія щодо сформульованої аспірантами теми, проблеми, об’єкта і предмета досліджень, формулювання наукової гіпотези.
Інформаційне забезпечення наукових досліджень в сучасних умовах.
Науковий семінар з способів пошуку необхідної наукової інформації та її опрацювання.
Загальні та спеціальні методи наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
Наукові семінари з застосування сучасних методів в дослідженнях в інженерії програмного забезпечення.
Оформлення результатів наукових досліджень: опублікування наукових праць, мова та стиль наукових праць.
Апробація та впровадження результатів наукових досліджень в практичну та навчальну роботу.
Методи та критерії оцінювання: Активна участь аспіранта у обговорення питань на семінарах та дискусії ( 4*10=40 балів)
Оцінка підготовлених презентацій та виступ з доповідями (3*10=30 балів)
Тестування у ВНС в процесі проведення практичних занять. (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів/ за ред.. Конверського.- К. Центр навчальної літератури, 2010.- 353 с.
2. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник / В.М.Шейко, Н.М. Кушнаренко.- 6-те вид., перероблене і доповнен. – К.: Знання, 2008.- 310 с.
3. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2004.- 240 с.
4. Ковальчук В.В., Моїсееєв Л.М., Основи наукових досліджень: Навчальний посібник.- 3-є вид., переробл. І доповн. – К.: ВД «Професіонал», 2005.- 240 с.
5. Пилипчик М.І., Григор’єв А.С., Шостак В.В. Основи наукових досліджень: Підручник. - К.: Знання, 2007. – 270 с.
6. Кобиляцький Л.С. Управління проектами: Навч. посіб.- Київ.: МАУП, 2002.- 200 с.
7. Кучеренко В.Р., Маркітан О.С. Управління діловими проектами: Навчальний посібник.- Київ: Центр навчальної літератури, 2005.- 280 с.
8. Основи науково-дослідної роботи: Навч. Посібник/ Ю.І. Палеха, Н.О. Леміш.- К.: видавництво Ліра-К, 2013.- 336 с.
9. Кислий В.М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник/ .- Суми: Університетська книга, 2011.- 224 с.