Педагогічна практика

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець Олександр Вікторович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті, методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу, суть дидактичних моделей навчання, засоби оптимальної організації учбової діяльності та управління нею, нові технології навчання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті. Методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу. Наукова складова фахової підготовки студентів та діяльності викладача в умовах вищого навчального закладу
Методи та критерії оцінювання: письмово-усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія/ А.М.Алексюк. - К.,1998. – 558 с. 2. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання/ В.О.Вихрущ, С.В.Гуменюк, О.А.Вихрущ-Олексюк. - Тернопіль: Крок, 2014. - 280 c. 3. Дидактичні системи у вищій освіті/[авт. - упорядник В.В.Бойченко]. - Умань: ПП Жовтий О.О., 2013. - 121 с. 4. Педагогічний практикум для аспірантів вищих навчальних закладів. - Хмельницький, 2015. - 62 с.

Педагогічна практика

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: викладач кафедри ІТВС
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері інформаційних технологій на міжнародному та національному рівні. • Здатність презентувати та обговорювати одержані результати наукових досліджень англійською мовою в усній та письмовій формі, вільно читати та цілковито розуміти англомовні наукові тексти. • Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити • Професійна педагогіка. • Іноземна мова для академічних цілей.
Короткий зміст навчальної програми: Види навчального процесу. Лекція. Дидактичні прийоми. Практичне заняття в системі підготовки фахівця. Методологія виконання лабораторних робіт. Засоби контролю знань і умінь студентів вищої школи.
Методи та критерії оцінювання: виконання завдань на практичних заняттях (40%) підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49. 2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13. 3. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287с. 4. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с. 5. Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с. 6. Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер») 7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24. 8. Євдокимов В.І., Агапова Т.П., Гавриш І.В., Олійник Т.О. Педагогічний експеримент.Харків:”ОВС”, 2001.-148с. 9. Щербань П.М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. посіб.- К.: Вища школа, 2002.- 215 с.

Педагогічна практика

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Педагогічна практика

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є – підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 04 Здатність презентувати ідеї, інноваційні розробки і результати досліджень як в науковій так і в професійній спільноті. ЗК 05 Здатність використовувати універсальні навички дослідника, а також організовувати та проводити навчальні заняття із використанням сучасних інформаційних технологій; ЗК 06 Здатність до неперервного професійного розвитку на основі критичного самооцінювання з метою самовдосконалення та забезпечення якості освіти. Фахові компетентності: ФК №04 Здатність відстежувати тенденції розвитку інженерії програмного забезпечення та критично переосмислювати наявні технології. ФК № 06 Здатність до застосування сучасних методологій, методів та інструментів інженерії програмного забезпечення в науково-педагогічній та науковій діяльності. ФК № 08 Здатність здійснювати та організовувати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
Результати навчання: РН13 Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері інженерії програмного забезпечення, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої освіти. Знання: ЗН 1 Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності. Уміння: УН 1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. УН3 Критичний аналіз, оцінка і синтез нових та комплексних ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Філософія і методологія науки; • Професійна педагогіка. кореквізити: • Методи наукових досліджень і управління науковими проектами; • Технологія оформлення грантових заявок та патентних прав.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Опис: Відвідування лекційних занять. Відвідування практичних/семінарських занять. Підготовка і проведення лекційних занять. Підготовка і проведення практичних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Усне експрес-опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, оцінювання проведення лекційних, практичних та лабораторних занять за визначеними керівником педагогічного практикуму навчальними дисциплінами • поточний контроль – усне опитування (70 %) • підсумковий контроль (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття (2 занять) за схемою. Максимальна оцінка -10 балів. 2. Відвідування семінарських / практичних, лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою (2 занять). Максимальна оцінка – 10 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекцій за обраною темою: - Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали - Актуалізація знань – 3балів; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали; - Висновки – 3 бали; - Подача завдання на самостійну роботу – 3 бали; - Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 5 балів. Максимальна оцінка – 20 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення семінарського / практичного/ лабораторного/ заняття за обраною темою: - Визначення триєдиної мети практичного заняття – 3 бали; - Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 3 бали; - Висновки, виставлення оцінок – 3 бали; - Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – балів. Максимальна оцінка – 10 балів за 1 проведене заняття. Проведення двох практичних занять – 20 балів. Для оцінювання результатів педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: . Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо- наукового) рівня за спеціальністю 011 Освітні педагогічні науки галузі знань Освіта / Педагогіка. / Укладачі: Н.В. Мукан, Т.М. Горохівська, Л.В., Дольнікова. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 72 с. 2. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с. 3. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки. 4. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv. 5. Горохівська Т. М. Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти : монографія. Дрогобич : Посвіт, 2020. 452 с. 6. Швай Р.І. Педагогіка творчості: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 200 с. 7. Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів вищої освіти третього освітньо-наукового рівня усіх спеціальностей / Укл. Дольнікова Л.В., Мукан Н.В. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2020. 8. Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів вищої освіти третього освітньо-наукового рівня усіх спеціальностей / Укл. Дольнікова Л.В., Мукан Н.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 9. Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: Підручник. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Педагогічна практика

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна