Аналітичні та чисельні методи досліджень
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 8.125.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Безпека інформаційних технологій
Лектор: Наконечна Н.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові компетентності:
ФК 1. Знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в області інформаційних технологій, інформаційної та кібербезпеки, захисту інформації.
ФК 2. Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу систем захисту інформації.
Результати навчання: ЗН 1. Здатність продемонструвати систематичні знання сучасних методів проведення досліджень в області інформаційних технологій, кібербезпеки та захисту інформації.
ЗН 2. Здатність продемонструвати поглиблені знання у вибраній області наукових досліджень.
ЗН 3. Здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному і соціальному контексті
ЗН 4. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері інформаційної та кібербезпеки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні технології
Математичний аналіз
Криптографічні системи
Штучний інтелект
Алгоритмічні мови і програмування
Технології програмування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналітичні та чисельні методи» є складовою циклу наукової підготовки фахівців із кібербезпеки. Курс містить опис основних методів для знаходження наближених розв’язків задач із заданою точністю.
Опис: Використання аналітичних та комп’ютерних чисельних методів при виконанні наукових досліджень.
Система комп’ютерної алгебри Maple.
Методи опуклого математичного програмування та безумовні нелінійні оцінки. Методи опуклого математичного програмування і умовні нелінійні оцінки
Методи безумовної мінімізаці, методи умовної мінімізації .
Метод проекції градієнта і умовні нелінійні оцінки.
Експертні оцінки мінімаксного методу і методів Байеса - Лапласа і Севіджа
Метод динамічного програмування та оцінки для задач оптималізації. Методи оцінки варіантів при прийнятті рішень в умовах невизначеності. Метод системних (вирішальних) матриць і експертні оцінки в просторі "варіанти - умови"
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою з’ясування обставин проходження навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
• попереднє виявлення рівня знань студентів перед початком занять;
• поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається;
• оцінка активності студента у процесі лекційних занять;
• оцінка активності студента у процесі практичних занять;
• перевірка виконання самостійної роботи;
• усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі розв’язування задач на практичних заняттях.
Підсумковий контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 40 балів.
Екзаменаційний контроль 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналітичні та чисельні методи дослідження. Статистичні методи в OpenOffice [Текст] : навч. посіб. для аспірантів усіх спец. / Г. І. Білущак ; МОН України, НУ "Львівська політехніка".
2. Андруник В. А., Висоцька В. А., Пасічник В. В., Чирун Л. Б., Чирун Л. В. Чисельні методи в комп‘ютерних науках: навчальний посібник, Том 2 за ред. В.В. Пасічника. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 536 с.
3. Кравченко, І. В., Микитенко, В. І., Тимчик, Г. С. Комп’ютерне моделювання: системи і процеси. Підручник. К. НТТУ "КПІ".- 2022.- 215 с.
4. Волонтир Л. О., Зелінська О. В., Потапова Н. А., Чіков І. А. Чисельні методи розв’язування нелінійних рівнянь. Навчальний посібник. 2020. 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).