Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 8.125.00.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: д.т.н., професор Пархуць Любомир Теодорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати :
– основі види архітектури захищених інформаційних мереж;
– методи оптимізації трафіку в захищених інформаційних мережах;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації в захищених інформаційних мережах;
– методи та засоби захисту інформації в захищених інформаційних мережах;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації від несанкціонованого перехоплення;
– порядок створення та проектування захищених інформаційних мереж.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
– уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
– уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації;
– знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
– навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих;
– уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи;
– креативність, здатність до системного мислення;
– потенціал до подальшого навчання;
фахових:
– здатність планувати й реалізувати відповідні заходи, щодо захисту інформації в інформаційних і комунікаційних системах;
– здатність використовувати уміння по виявленню й блокуванню каналів і методів несанкціонованого доступу до інформації, джерел і способів дестабілізуючого впливу на інформацію;
– уміння проектувати системи захисту і безпеки інформації та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію;
– здатність обґрунтовувати та реалізовувати систему захисту інформаційних ресурсів з обмеженим доступом на об'єктах інформаційної діяльності;
– уміння проводити атестацію (спираючись на облік та обстеження) режимних територій (зон), приміщень тощо в умовах додержання режиму секретності із фіксуванням результатів у відповідних документах.
– уміння здійснювати оцінку відповідності системи захисту інформації автоматизованої системи своєму призначенню відповідно до вимог діючих стандартів.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати :
– основі джерела та шляхи витоку інформації;
– способи несанкціонованого перехоплення інформації;
– основні технічні засоби, що використовуються для несанкціонованого перехоплення інформації;
– методи та засоби захисту інформації;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації від несанкціонованого перехоплення;
– порядок проектування системи захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи інформаційної та кібербезпеки;
Комп’ютерні мережі;
Методи і засоби захисту інформації;
Аудит інформаційної безпеки;
Захист інформації в комп'ютерних мережах;
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж" в системі підготовки фахівців ІІІ освітньо-кваліфікаційного рівня доктор філософії є загальноосвітнім курсом технічного спрямування.
Предметом навчальної дисципліни є: вивчення сучасних методів проектування систем захисту інформації; сукупність основних теоретичних положень створення систем захисту інформації; процесів забезпечення необхідного рівня захищеності інформації; особливості технологій проектування та забезпечення безпеки інформації на об’єктах .
Опис: Дисципліна "Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж" в системі підготовки фахівців ІІІ освітньо-кваліфікаційного рівня доктор філософії є загальноосвітнім курсом технічного спрямування.
Предметом навчальної дисципліни є: вивчення сучасних методів проектування систем захисту інформації; сукупність основних теоретичних положень створення систем захисту інформації; процесів забезпечення необхідного рівня захищеності інформації; особливості технологій проектування та забезпечення безпеки інформації на об’єктах .
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК)-30;
Екзаменаційний контроль - 70.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань проводиться шляхом проведення тестових контрольних робіт на лекцій-них заняттях, а також при захисті лабораторних робіт. Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою прояснення обставин протікання навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
• попереднє виявлення рівня знань студентів перед початком занять;
• поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається;
• оцінка активності студента у процесі лекційних занять;
• перевірка виконання лабораторних робіт;
• перевірка виконання контрольної роботи;
• усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі виконання лабораторних робіт.
Підсумковий (екзаменаційний) контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Дудикевич В.Б., Іванченко Е.В., Костяк М.Ю., Павлов І.М., Пархуць Л.Т., Хорошко В.О. Проектування комплексних систем захисту інформації. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", – 2016. – С.94.
Пархуць Л.Т. Захист корпоративної системи підприємства: основні етапи та способи реалізації / Л.Т.Пархуць, А.З.Піскозуб // Вісн. НУ "Львівська політехніка", "Автоматика, вимірювання та керування". – 2002. – № 445, – С.149-155.
Кудинов В.А. Оптимизация структуры информационной сети / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, В.А.Хорошко // Захист інформації. – 2004. – № 3, – С.44-48.
Кудинов В.А. Оценка еффективности алгоритмов коммутации пакетов сообщений в защищенной информационной сети / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, Д.В.Плус, В.А.Хорошко // Захист інформації. Спец. випуск. – 2004. – С.35-39.
Пархуць Л.Т. Рішення задачі Вебера для оптимального розміщення комп’ютерів в інформаційній мережі / Л.Т.Пархуць, В.О.Хорошко // Зб. наук. праць НГУ, Дніпропетровськ, – 2004. № 19, Т.2. – С.157-160.
Кудинов В.А. Методика системного проектирования корпоративных сетей / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, В.А.Хорошко // Вісник ДУІКТ. – 2005. – Т.3, – № 3-4, – С.184-187.
Дудикевич В.Б. Аналіз проблем безпеки та шляхів підвищення ефективності криптографічних засобів захисту в стільникових системах передачі інформації / В.Б.Дудикевич, І.Б.Ломницький, Л.Т.Пархуць // Зб.наук.праць Севастопольського військово-морського інституту ім.П.С.Нахімова. Севастополь, – 2005. – Вип. 2(8). – С.70-77.
Пархуць Л.Т. Пошук дисперсійної медіани графа / Л.Т.Пархуць // Відбір і обробка інформації. – 2005. – Вип. 23(99). – С.143-147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).