Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж
Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 8.125.00.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: д.т.н., професор Пархуць Любомир Теодорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати :
– основі види архітектури захищених інформаційних мереж;
– методи оптимізації трафіку в захищених інформаційних мережах;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації в захищених інформаційних мережах;
– методи та засоби захисту інформації в захищених інформаційних мережах;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації від несанкціонованого перехоплення;
– порядок створення та проектування захищених інформаційних мереж.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
– уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
– уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації;
– знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
– навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих;
– уміння оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи;
– креативність, здатність до системного мислення;
– потенціал до подальшого навчання;
фахових:
– здатність планувати й реалізувати відповідні заходи, щодо захисту інформації в інформаційних і комунікаційних системах;
– здатність використовувати уміння по виявленню й блокуванню каналів і методів несанкціонованого доступу до інформації, джерел і способів дестабілізуючого впливу на інформацію;
– уміння проектувати системи захисту і безпеки інформації та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію;
– здатність обґрунтовувати та реалізовувати систему захисту інформаційних ресурсів з обмеженим доступом на об'єктах інформаційної діяльності;
– уміння проводити атестацію (спираючись на облік та обстеження) режимних територій (зон), приміщень тощо в умовах додержання режиму секретності із фіксуванням результатів у відповідних документах.
– уміння здійснювати оцінку відповідності системи захисту інформації автоматизованої системи своєму призначенню відповідно до вимог діючих стандартів.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати :
– основі джерела та шляхи витоку інформації;
– способи несанкціонованого перехоплення інформації;
– основні технічні засоби, що використовуються для несанкціонованого перехоплення інформації;
– методи та засоби захисту інформації;
– основні технічні засоби, що використовуються для захисту інформації від несанкціонованого перехоплення;
– порядок проектування системи захисту інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи інформаційної та кібербезпеки;
Комп’ютерні мережі;
Методи і засоби захисту інформації;
Аудит інформаційної безпеки;
Захист інформації в комп'ютерних мережах;
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж" в системі підготовки фахівців ІІІ освітньо-кваліфікаційного рівня доктор філософії є загальноосвітнім курсом технічного спрямування.
Предметом навчальної дисципліни є: вивчення сучасних методів проектування систем захисту інформації; сукупність основних теоретичних положень створення систем захисту інформації; процесів забезпечення необхідного рівня захищеності інформації; особливості технологій проектування та забезпечення безпеки інформації на об’єктах .
Опис: Дисципліна "Оптимізація архітектури та трафіку захищених мереж" в системі підготовки фахівців ІІІ освітньо-кваліфікаційного рівня доктор філософії є загальноосвітнім курсом технічного спрямування.
Предметом навчальної дисципліни є: вивчення сучасних методів проектування систем захисту інформації; сукупність основних теоретичних положень створення систем захисту інформації; процесів забезпечення необхідного рівня захищеності інформації; особливості технологій проектування та забезпечення безпеки інформації на об’єктах .
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК)-30;
Екзаменаційний контроль - 70.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань проводиться шляхом проведення тестових контрольних робіт на лекцій-них заняттях, а також при захисті лабораторних робіт. Поточний контроль на аудиторних заняттях проводиться з метою прояснення обставин протікання навчального процесу, визначення його результатів у таких формах:
• попереднє виявлення рівня знань студентів перед початком занять;
• поточна перевірка в процесі засвоєння кожної теми, що вивчається;
• оцінка активності студента у процесі лекційних занять;
• перевірка виконання лабораторних робіт;
• перевірка виконання контрольної роботи;
• усне опитування засвоєння знань, набутих у процесі виконання лабораторних робіт.
Підсумковий (екзаменаційний) контроль здійснюється за результатами тестового контролю та усного опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Дудикевич В.Б., Іванченко Е.В., Костяк М.Ю., Павлов І.М., Пархуць Л.Т., Хорошко В.О. Проектування комплексних систем захисту інформації. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", – 2016. – С.94.
Пархуць Л.Т. Захист корпоративної системи підприємства: основні етапи та способи реалізації / Л.Т.Пархуць, А.З.Піскозуб // Вісн. НУ "Львівська політехніка", "Автоматика, вимірювання та керування". – 2002. – № 445, – С.149-155.
Кудинов В.А. Оптимизация структуры информационной сети / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, В.А.Хорошко // Захист інформації. – 2004. – № 3, – С.44-48.
Кудинов В.А. Оценка еффективности алгоритмов коммутации пакетов сообщений в защищенной информационной сети / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, Д.В.Плус, В.А.Хорошко // Захист інформації. Спец. випуск. – 2004. – С.35-39.
Пархуць Л.Т. Рішення задачі Вебера для оптимального розміщення комп’ютерів в інформаційній мережі / Л.Т.Пархуць, В.О.Хорошко // Зб. наук. праць НГУ, Дніпропетровськ, – 2004. № 19, Т.2. – С.157-160.
Кудинов В.А. Методика системного проектирования корпоративных сетей / В.А.Кудинов, Л.Т.Пархуць, В.А.Хорошко // Вісник ДУІКТ. – 2005. – Т.3, – № 3-4, – С.184-187.
Дудикевич В.Б. Аналіз проблем безпеки та шляхів підвищення ефективності криптографічних засобів захисту в стільникових системах передачі інформації / В.Б.Дудикевич, І.Б.Ломницький, Л.Т.Пархуць // Зб.наук.праць Севастопольського військово-морського інституту ім.П.С.Нахімова. Севастополь, – 2005. – Вип. 2(8). – С.70-77.
Пархуць Л.Т. Пошук дисперсійної медіани графа / Л.Т.Пархуць // Відбір і обробка інформації. – 2005. – Вип. 23(99). – С.143-147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).