Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування
Спеціальність: Прикладна механіка
Код дисципліни: 8.131.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Ступницький Вадим Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни “Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування” аспірант повинен навчиться застосовувати сучасні методи комп'ютерного моделювання, що забезпечують:
- побудову адекватної комп'ютерної моделі системи або досліджуваного процесу функціонування та виготовлення виробів машинобудування;
- планування та аналіз комп'ютерного експерименту;
- обґрунтований вибір методу імітаційного моделювання;
- інтерпретувати і аналізувати результати комп'ютерного моделювання
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни “Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування” аспірант повинен навчиться застосовувати сучасні методи комп'ютерного моделювання, що забезпечують: побудову адекватної комп'ютерної моделі системи або досліджуваного процесу функціонування та виготовлення виробів машинобудування; планування та аналіз комп'ютерного експерименту; обґрунтований вибір методу імітаційного моделювання; інтерпретувати і аналізувати результати комп'ютерного моделювання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки; Аналітичні та чисельні методи досліджень; Прикладна теорія коливань механічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Роль математичного моделювання в процесі прийняття рішень
Основні поняття комп'ютерного імітаційного моделювання
Планування комп'ютерних експериментів
Аналіз адекватності імітаційних моделей формоутворення та функціонування виробу
Програмне забезпечення імітаційного моделювання
Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування виробів машинобудування в системі c SOLIDWORKS SIMULATION
Імітаційні методи інженерного аналізу формоутворення поверхонь виробів машинобудування в системі DEFORM 3D та ADVANTEDGE
Опис: Роль математичного моделювання в процесі прийняття рішень.
Основні поняття комп'ютерного імітаційного моделювання
Планування комп'ютерних експериментів
Аналіз адекватності імітаційних моделей формоутворення та функціонування виробу
Програмне забезпечення імітаційного моделювання
Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування виробів машинобудування в системі c solidworks simulation
Імітаційні методи інженерного аналізу формоутворення поверхонь виробів машинобудування в системі DEFORM 3D та ADVANTEDGE
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт
2. Письмова та усна компонента на екзамені
3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі.
4. Екзамен перед комісією аспірант складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
1. Оцінювання засвоєння теоретичного матеріалу здійснюється за допомогою тестового контролю (тестові завдання з Електронного навчально-методичного комплексу Віртуального навчального середовища Національного університету «Львівська політехніка» дисципліни «Імітаційні методи інженерного аналізу функціонування та виготовлення виробів машинобудування», усне опитування.
2. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
Підсумковий контроль:
1. Іспитовий контроль (екзамен). Письмова компонента складається з трирівневих теоретично-практичних завдань і проводиться у тестовій формі у Віртуальному навчальному середовищі. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Імітаційне моделювання систем та процесів: Електронне навчальне видання. Конспект лекцій / В. Б. Неруш, В. В. Курдеча. – К.: НН ІТС НТУУ «КПІ», 2016. – 115 с.
2. Кравець І.О. Імітаційне моделювання. Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2010, 107 с.
3. Стеценко, І.В. Моделювання систем: навч. посіб. / І.В. Стеценко ; М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. – Черкаси : ЧДТУ, 2015. – 399 с.
4. Томашевський В.М. Моделювання систем. –К: Видавнича група ВНУ, 2005. 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).