Методи аналізу та керування інтелектуальних електроенергетичних систем

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 8.141.00.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: д.т.н., професор Варецький Юрій Омелянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • розуміння концепції інтелектуальних електроенергетичних систем; • знання характерних особливостей та режимів інтелектуальних електроенергетичних систем; • знання основних принципів контрольованого перетворення енергії в системах електроспоживання; • здатність розробляти та аналізувати схеми розвитку електроенергетичних систем; • здатність аналізувати основні показники джерел розосередженого генерування, оцінювати доцільність та технічну ефективність їх впровадження в електроенергетичні системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: немає потреби
Короткий зміст навчальної програми: Тенденції розвитку сучасних електроенергетичних систем і концепція інтелектуальної електроенергетичної системи (Smart Grid). Характеристика засобів розосередженого генерування та їх роль у формуванні інтелектуальної електроенергетичної системи. Принципи аналізу, інтелектуального моніторингу та організації диспетчерського керування інтелектуальної електроенергетичній системи. Концепція і застосування пристроїв FACTS. Їх роль у реалізації основних вимог інтелектуальної електроенергетичної системи. Засоби нормалізації режимів електроспоживання в інтелектуальних електроенергетичних системах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних, усне опитування (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Smart Grids European Technology Platform | www.smartgrids.eu. smartgrids.eu 2011. 2. Smart Grid Working Group. Challenge and Opportunity: Charting a New Energy Future, Appendix A: Working Group Reports (PDF). Energy Future Coalition 2003. 3. Application of smart power grid in developing countries (IEEE) 2013.