Педагогічна практика
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н. Губар Ю.П.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні.
загальні компетентності:
ЗК2. Демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях.
Результати навчання: ЗН5. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності;
УМ7. Вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити педагогічну роботу;
КОМ1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Професійна педагогіка.
Супутні і наступні:
Академічне підприємництво;
Опублікування та апробація результатів наукової роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу «Педагогічний практикум» призначена для аспірантів, що претендують на здобуття вченого ступеня «Доктор філософії за спеціальністю Геодезія та землеустрій». При складанні програми враховувались вимоги до освітньо-наукової програми спеціальності «Геодезія та землеустрій», основні положення, передбачені урядовими документами, сучасними вимогами до наукової і професійної діяльності, знання та застосування нормативно-правового законодавства при виконанні професійної діяльності.
У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності:
навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр; відвідування 2-ох лекційних занять, 2-ох семінарських / практичних/лабораторних занять викладачів випускової кафедри з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 лекції, конспектів 2 семінарських / практичних /лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні;
науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять. Відвідування практичних/семінарських занять. Підготовка і проведення лекційних занять. Підготовка і проведення практичних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах:
- індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу;
- оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо.
Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме:
1. Відвідування двох лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Максимальна оцінка - 8 балів.
2. Відвідування двох семінарських / практичних, лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Максимальна оцінка – 8 балів.
3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали
- Актуалізація знань – 1 бал;
- Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали;
- Висновки – 1 бал;
- Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал;
- Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 5 балів.
Максимальна оцінка – 14 балів.
4. Підготовка плану-конспекту і проведення семінарського / практичного/ лабораторного/ заняття за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали;
- Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 1 бал;
- Висновки, виставлення оцінок – 2 бали;
- Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали.
Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття.
Проведення двох практичних занять – 14 балів.
Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження передбачає проведення аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в порівнянні з науково-методичними підходами в окремо виокремленій країні, або в іншому ЗВО України. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями:
- Обґрунтування актуальності, об’єкту, предмету та мети індивідуального завдання 5 балів;
- Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення індивідуального завдання – 10 балів.
Педагогічна практика завершується диференційованим заліком.
Для виставлення загальної оцінки з педагогічної практики враховуються оцінки за всі види діяльності аспіранта-практиканта. Оцінка з педагогічної практики прирівнюється до семестрової оцінки з будь-якого предмету і не може бути більшою за 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 193 Геодезія та землеустрій галузі знань 19 Архітектура і будівництво. / Укладач: Ю.П. Губар. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. - 72 с.
2. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки.
3. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с.
4. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv.
5. Руденко Ю. Д. Шляхи подолання кризи сучасної педагогіки / Ю. Д. Руденко. – Київ: Просвіта, 2018. – 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Проходження здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти педагогічної практики сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей:
інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні;
загальні компетентності:
- демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях;
фахові компетентності:
- застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами.
- здатність інтерпретувати результати власних експериментів та брати участь у наукових дискусіях із досвідченими науковцями галузі, стосовно наукового та практичного значення отриманих результатів.
Результати навчання: Проходження педагогічної практики передбачає оволодіння здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти такими результатами навчання:
знання:
- здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності;
уміння:
- вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити педагогічну роботу;
- уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Професійна педагогіка
Супутні та наступні:
Академічне підприємництво
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності:
навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вченої ради інституту, вченої ради закладу, кафедр; відвідування лекційних 4 заняття), лабораторних занять викладачів випускової кафедри (4 заняття) з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 2 лекцій, конспектів 2 лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні.
науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять.
Відвідування лабораторних занять.
Підготовка і проведення лекційних занять.
Підготовка і проведення лабораторних занять.
Підготовка і проведення виховного заходу.
Підготовка звіту про проходження практики.
Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах:
- індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу;
- оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо.
Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів:
Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме:
1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього 4 відвідані лекції. Максимальна оцінка - 8 балів.
2. Відвідування лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього 4 відвідані заняття. Максимальна оцінка – 8 балів.
3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети лекції – 1 бал;
- Актуалізація знань – 1 бал;
- Аргументування методів викладу навчальної інформації – 1 бали;
- Висновки – 1 бал;
- Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал;
- Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 2 балів.
Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття.
Проведення двох лекційних занять – 14 балів.
4. Підготовка плану-конспекту і проведення лабораторного заняття за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали;
- Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 1 бал;
- Висновки, виставлення оцінок – 2 бали;
- Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали.
Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття.
Проведення двох лабораторних занять – 14 балів.
Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження передбачає проведення аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в порівнянні з науково-методичними підходами в окремо виокремленій країні, або в іншому ЗВО України. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями:
- Обґрунтування актуальності, об’єкту, предмету та мети індивідуального завдання 5 балів;
- Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення індивідуального завдання – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Кн.1: підручник/ О.Л.Дорожинський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 176с.
2. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Кн.2: підручник/ Х.В.Бурштинська, С.А.Станкевич, Ю.В. Петрик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 216 с.
3. Авіаційне лазерне сканування: навчальний посібник/ А.В. Бабушка, Х.В. Бурштинська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 114 с.
4. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки.
5. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv
6. Аерокосмічні знімальні системи : навч. посіб. / Х. В. Бурштинська, С. А. Станкевич ; Львів: Видавництво Львівської політехніки 2010. — 292 с
7. Фотограмметрія. Підручник. / О.Л. Дорожинський, Р. Тукай. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008. 332 с.
8. Зосименко В.М. Основи теорії планування експерименту навчальний посібник. – Львів: Видавництво “Львівська політехніка”, 2005.
9. Таланова, Ж. В. (2010). Докторська підготовка у світі та Україні. Київ, Україна: Міленіум.
10. Вища освіта України в умовах трансформації суспільства: стан, проблеми, тенденції розвитку, 2007–2011 рр.: наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2. (2012). НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Ін-т вищ. освіти; [упоряд.: Пономаренко Л. О., Стельмах Н. А., Пєєва С. П., Айвазова Л. М., Бублик Н. М.; наук. консультант і авт. вступ. ст. Корольов Б. І.; наук. ред. Рогова П. І.; бібліогр. ред. Пономаренко Л. О. Київ, Україна: Нілан- ЛТД.
Допоміжна
1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: Підручник. – Київ: Ніка-Центр, 2010. – 448 с.
2. Бойко Л.Т. Основи чисельних методів: Навчальний посібник. Дніпропетровськ: ДНУ, 2009. - 244 с.
3. Світличний О.О., Плотницький С.В. Основи геоінформатики: Навчальний посібник / За заг. ред. О.О. Світличного. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. — 295 с.
4. П'ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька - Позднякова. - К., 2003. - 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: Завідувач кафедри, к. т. н. Марченко Дмитро Олександрович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Проходження здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти педагогічної практики сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей: інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні; загальні компетентності: - демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях; фахові компетентності: - застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами. - здатність інтерпретувати результати власних експериментів та брати участь у наукових дискусіях із досвідченими науковцями галузі, стосовно наукового та практичного значення отриманих результатів.
Результати навчання: - здатність складати робочі навчальні програми з дисциплін базового напрямку "Науки про Землю" (за вибором докторанта та його наукового керівника),
- оволодіння методологією науково-педагогічної діяльності,
- вміння проводити лекційні та практичні заняття, наукові студентські семінари,
- володіти методикою проведення поточного контролю знань студентів,
- здатність передавати свої професійні знання й практичні навички студентам для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх реалізації,
- вміти застосовувати фахову термінологію в усній та письмовій формах державною та іноземними мовами,
- вміння володіти комп’ютерними технологіями для вирішення прикладних завдань в області професійної підготовки студентів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: усі фахові дисципліни,
кореквізити: немає
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.)
Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять
Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін
Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт
Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри
Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Опис: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.). Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять. Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін. Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт. Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри. Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Методи та критерії оцінювання: Виконання завдань на практичних заняттях:25
Оцінка прочитаної лекції:15
Оцінка проведених лабораторних занять:20
Контрольний захід (залік):40
Разом: 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.). Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять. Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін. Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт. Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри. Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Виконання завдань на практичних заняттях:25
Оцінка прочитаної лекції:15
Оцінка проведених лабораторних занять:20
Контрольний захід (залік):40
Разом: 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А. Професійно-педагогічні задачі : типологія та технологія розв’язання: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Дубасенюк, О.В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с.
2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії : [монографія] / І.А. Зязюн. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с.
3. Кузьмінський А.І. Педагогіка: завдання і ситуації : практикум / А.І. Кузьмінський, Л.П. Вовк, В.Л. Омельяненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 167 с.
4. Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К. : Богданова А.М., 2008. – 376 с.
5. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач : навч. посіб. / Л. О. Мільто – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 156 с
6. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П.М. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).