Педагогічна практика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Педагогічна практика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Педагогічна практика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н. Губар Ю.П.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є детальне ознайомитись з формами і методами організації та проведення навчального процесу у вищих навчальних закладах, зокрема створення навчальних планів, написання робочих програм дисциплін тощо. Оволодіння методами проведення лекцій, лабораторних та практичних занять, семінарів. Розвинути філософські та мовні компетентності, закріпити педагогічні навики шляхом проведення пробних лекцій та лабораторних занять та поточного контролю знань студентів.
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні. загальні компетентності: ЗК2. Демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях.
Результати навчання: ЗН5. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності; УМ7. Вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити педагогічну роботу; КОМ1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Професійна педагогіка. Супутні і наступні: Академічне підприємництво; Опублікування та апробація результатів наукової роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу «Педагогічний практикум» призначена для аспірантів, що претендують на здобуття вченого ступеня «Доктор філософії за спеціальністю Геодезія та землеустрій». При складанні програми враховувались вимоги до освітньо-наукової програми спеціальності «Геодезія та землеустрій», основні положення, передбачені урядовими документами, сучасними вимогами до наукової і професійної діяльності, знання та застосування нормативно-правового законодавства при виконанні професійної діяльності. У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності: навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр; відвідування 2-ох лекційних занять, 2-ох семінарських / практичних/лабораторних занять викладачів випускової кафедри з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 лекції, конспектів 2 семінарських / практичних /лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні; науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять. Відвідування практичних/семінарських занять. Підготовка і проведення лекційних занять. Підготовка і проведення практичних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах: - індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу; - оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування двох лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Максимальна оцінка - 8 балів. 2. Відвідування двох семінарських / практичних, лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Максимальна оцінка – 8 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: - Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали - Актуалізація знань – 1 бал; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали; - Висновки – 1 бал; - Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал; - Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 5 балів. Максимальна оцінка – 14 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення семінарського / практичного/ лабораторного/ заняття за обраною темою: - Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали; - Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 1 бал; - Висновки, виставлення оцінок – 2 бали; - Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали. Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття. Проведення двох практичних занять – 14 балів. Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження передбачає проведення аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в порівнянні з науково-методичними підходами в окремо виокремленій країні, або в іншому ЗВО України. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями: - Обґрунтування актуальності, об’єкту, предмету та мети індивідуального завдання 5 балів; - Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення індивідуального завдання – 10 балів. Педагогічна практика завершується диференційованим заліком. Для виставлення загальної оцінки з педагогічної практики враховуються оцінки за всі види діяльності аспіранта-практиканта. Оцінка з педагогічної практики прирівнюється до семестрової оцінки з будь-якого предмету і не може бути більшою за 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 193 Геодезія та землеустрій галузі знань 19 Архітектура і будівництво. / Укладач: Ю.П. Губар. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. - 72 с. 2. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки. 3. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с. 4. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv. 5. Руденко Ю. Д. Шляхи подолання кризи сучасної педагогіки / Ю. Д. Руденко. – Київ: Просвіта, 2018. – 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Педагогічна практика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Глотов Володимир Миколайович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є узагальнення, теоретичне осмислення та вдосконалення професійних знань, умінь і навичок, розвиток професійних якостей науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницької, наукової і педагогічної діяльності та комплексного розв’язання актуальних проблем в освітній сфері, забезпечення підготовки здобувача щодо поглиблення знань з теорії і методики навчання, оволодіння практичними вміннями, удосконалення загальних і фахових компетентностей у процесі організування та проведення освітньої, дослідницької роботи на вищому етапі педагогічної освіти (за предметною спеціалізацією) з урахуванням сучасних умов її наукового, навчально-методичного та нормативного забезпечення.
Завдання: Проходження здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти педагогічної практики сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей: інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні; загальні компетентності: - демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях; фахові компетентності: - застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами. - здатність інтерпретувати результати власних експериментів та брати участь у наукових дискусіях із досвідченими науковцями галузі, стосовно наукового та практичного значення отриманих результатів.
Результати навчання: Проходження педагогічної практики передбачає оволодіння здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти такими результатами навчання: знання: - здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності; уміння: - вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити педагогічну роботу; - уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Професійна педагогіка Супутні та наступні: Академічне підприємництво
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності: навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вченої ради інституту, вченої ради закладу, кафедр; відвідування лекційних 4 заняття), лабораторних занять викладачів випускової кафедри (4 заняття) з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 2 лекцій, конспектів 2 лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні. науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять. Відвідування лабораторних занять. Підготовка і проведення лекційних занять. Підготовка і проведення лабораторних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах: - індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу; - оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього 4 відвідані лекції. Максимальна оцінка - 8 балів. 2. Відвідування лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою. Всього 4 відвідані заняття. Максимальна оцінка – 8 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: - Визначення триєдиної мети лекції – 1 бал; - Актуалізація знань – 1 бал; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 1 бали; - Висновки – 1 бал; - Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал; - Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 2 балів. Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття. Проведення двох лекційних занять – 14 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення лабораторного заняття за обраною темою: - Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали; - Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 1 бал; - Висновки, виставлення оцінок – 2 бали; - Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали. Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття. Проведення двох лабораторних занять – 14 балів. Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження передбачає проведення аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти в порівнянні з науково-методичними підходами в окремо виокремленій країні, або в іншому ЗВО України. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями: - Обґрунтування актуальності, об’єкту, предмету та мети індивідуального завдання 5 балів; - Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення індивідуального завдання – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Кн.1: підручник/ О.Л.Дорожинський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 176с. 2. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Кн.2: підручник/ Х.В.Бурштинська, С.А.Станкевич, Ю.В. Петрик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 216 с. 3. Авіаційне лазерне сканування: навчальний посібник/ А.В. Бабушка, Х.В. Бурштинська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 114 с. 4. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки. 5. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv 6. Аерокосмічні знімальні системи : навч. посіб. / Х. В. Бурштинська, С. А. Станкевич ; Львів: Видавництво Львівської політехніки 2010. — 292 с 7. Фотограмметрія. Підручник. / О.Л. Дорожинський, Р. Тукай. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008. 332 с. 8. Зосименко В.М. Основи теорії планування експерименту навчальний посібник. – Львів: Видавництво “Львівська політехніка”, 2005. 9. Таланова, Ж. В. (2010). Докторська підготовка у світі та Україні. Київ, Україна: Міленіум. 10. Вища освіта України в умовах трансформації суспільства: стан, проблеми, тенденції розвитку, 2007–2011 рр.: наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2. (2012). НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Ін-т вищ. освіти; [упоряд.: Пономаренко Л. О., Стельмах Н. А., Пєєва С. П., Айвазова Л. М., Бублик Н. М.; наук. консультант і авт. вступ. ст. Корольов Б. І.; наук. ред. Рогова П. І.; бібліогр. ред. Пономаренко Л. О. Київ, Україна: Нілан- ЛТД. Допоміжна 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: Підручник. – Київ: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Бойко Л.Т. Основи чисельних методів: Навчальний посібник. Дніпропетровськ: ДНУ, 2009. - 244 с. 3. Світличний О.О., Плотницький С.В. Основи геоінформатики: Навчальний посібник / За заг. ред. О.О. Світличного. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. — 295 с. 4. П'ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька - Позднякова. - К., 2003. - 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Педагогічна практика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: Завідувач кафедри, к. т. н. Марченко Дмитро Олександрович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є узагальнення, теоретичне осмислення та вдосконалення професійних знань, умінь і навичок, розвиток професійних якостей науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницької, наукової і педагогічної діяльності та комплексного розв’язання актуальних проблем в освітній сфері, забезпечення підготовки здобувача щодо поглиблення знань з теорії і методики навчання, оволодіння практичними вміннями, удосконалення загальних і фахових компетентностей у процесі організування та проведення освітньої, дослідницької роботи на вищому етапі педагогічної освіти (за предметною спеціалізацією) з урахуванням сучасних умов її наукового, навчально-методичного та нормативного забезпечення.
Завдання: Проходження здобувачами освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти педагогічної практики сприяє формуванню у них відповідно до освітньо-наукової програми таких компетентностей: інтегральна компетентність: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні; загальні компетентності: - демонструвати прихильність та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей та поведінки в наукових дослідженнях; фахові компетентності: - застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами. - здатність інтерпретувати результати власних експериментів та брати участь у наукових дискусіях із досвідченими науковцями галузі, стосовно наукового та практичного значення отриманих результатів.
Результати навчання: - здатність складати робочі навчальні програми з дисциплін базового напрямку "Науки про Землю" (за вибором докторанта та його наукового керівника), - оволодіння методологією науково-педагогічної діяльності, - вміння проводити лекційні та практичні заняття, наукові студентські семінари, - володіти методикою проведення поточного контролю знань студентів, - здатність передавати свої професійні знання й практичні навички студентам для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх реалізації, - вміти застосовувати фахову термінологію в усній та письмовій формах державною та іноземними мовами, - вміння володіти комп’ютерними технологіями для вирішення прикладних завдань в області професійної підготовки студентів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: усі фахові дисципліни, кореквізити: немає
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.) Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Опис: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.). Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять. Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін. Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт. Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри. Проведення пробної лекції з обговоренням результатів.
Методи та критерії оцінювання: Виконання завдань на практичних заняттях:25 Оцінка прочитаної лекції:15 Оцінка проведених лабораторних занять:20 Контрольний захід (залік):40 Разом: 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Ознайомлення з основними документами, що забезпечують і супроводжують реалізацію навчального процесу в університеті (навчальні плани, робочі програми та ін.). Ознайомлення з вимогами до написання навчально-методичної літератури, в першу чергу із правилами розробки методичних вказівок до проведення лабораторних занять. Підготовка до проведення пробних лабораторних занять з двох-трьох навчальних дисциплін – за погодженням з науковим керівником, за профілем відповідної кафедри дисциплін. Проведення лабораторних занять та забезпечення поточного контролю виконання плану робіт. Підготовка до проведення пробної лекції з комп’ютерною презентацією – за профілем дисциплін кафедри. Проведення пробної лекції з обговоренням результатів. Виконання завдань на практичних заняттях:25 Оцінка прочитаної лекції:15 Оцінка проведених лабораторних занять:20 Контрольний захід (залік):40 Разом: 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дубасенюк О.А. Професійно-педагогічні задачі : типологія та технологія розв’язання: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Дубасенюк, О.В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с. 2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії : [монографія] / І.А. Зязюн. – Черкаси : Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка: завдання і ситуації : практикум / А.І. Кузьмінський, Л.П. Вовк, В.Л. Омельяненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – 167 с. 4. Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К. : Богданова А.М., 2008. – 376 с. 5. Теорія і технологія розв’язання педагогічних задач : навч. посіб. / Л. О. Мільто – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 156 с 6. Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П.М. Щербань. – К. : Вища школа, 2004. – 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).