Світові кадастрові системи

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.M.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н., Губар Ю.П.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою та основним завданням дисципліни є поглибити теоретичні знання та практичні уміння з розвитку кадастрових систем. Розвити філософські та мовні компетентності, закріпити дослідницькі навики шляхом реалізації конкретного наукового завдання, що сприятиме реалізації задач дисертаційного дослідженння.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні. ЗК1. Глибинні знання в галузі геодезії, фотограмметрії, кадастру та землеустрою, картографії та дистанційного зондування. фахові компетентності: ФК1. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання; ФК2. Здатність використовувати знання й уміння для розрахунку апріорної оцінки точності та вибору технологій проектування і виконання прикладних професійних завдань.
Результати навчання: ЗН1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та теоретико-прикладних засад принаймні в одній з областей геодезії та землеустрою: геодезія; картографія; землеустрій та кадастр;оцінка землі та нерухомого майна; геоінформаційні системи і технології; фотограмметрія та дистанційне зондування. УМ1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. УМ4. Обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері геодезії та землеустрою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Дослідницький семінар у галузі геодезії та землеустрою Сучасні технології в геодезії та землеустрої. Супутні: Дослідницькі методи у геодезії та землеустрої Методологія реєстрації об’єктів нерухомого майна.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу «Світові кадастрові системи» призначена для аспірантів, що претендують на здобуття вченого ступеня «Доктор філософії за спеціальністю Геодезія та землеустрій». Проблеми, що стосуються оптимального використання земельних ресурсів і поліпшення управління земельними ресурсами, є важливими у всьому світі. З тиском зростання чисельності населення і через велику потребу в екологічному контролі цим проблемам слід буде приділяти ще більше уваги. Легко знайти приклади неправильного використання земельних ресурсів, слабкого або взагалі відсутнього планування, неефективного управління і недостатнього земельного регулювання. Засоби правового захисту часто складно розробляти і ще важче реалізовувати. Однією з найактуальніших проблем ринкових перетворень в Україні є створення єдиної кадастрово-реєстраційної системи, основними функціями якої будуть реєстрація земельних ділянок, інших об'єктів нерухомості та прав на них, сприяння розвитку і прозорості ринку землі, створенню його інформаційної інфраструктури, запровадженню іпотеки земельних ділянок, підвищенню ефективності та об'єктивності оподаткування, створенню привабливих умов для інвестицій і забезпечення їх захисту.
Опис: Класифікація світових систем кадастру. Основні функції кадастру та кадастрових світових систем. Французька система кадастру. Кадастр Франції, Греції, Кіпру. Німецька система кадастру. Кадастр Німеччини, Польщі, Угорщини. Англійська система кадастру. Кадастр Швеції, Австралії, Канади. Особливості кадастрової системи США. Перспективні напрями розвитку кадастрових систем (на прикладі кадастру Австралії). Аналіз кадастру України та перспективи його розвитку у майбутньому. Загальні висновки та рекомендації.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольні роботи (40%); • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт аспірантами • 17-20 балів (Практична робота №2); або 8-10 балів (Практична робота №1 і №3) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 11-16 балів (Практична робота №2); або 5-7 балів (Практична робота №1 і №3) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи з деякими неточностями, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач. • 5-10 балів (Практична робота №2); або 3-4 балів (Практична робота №1 і №3) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 6 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач. • 1-4 бали (Практична робота №2); або 1-2 бали (Практична робота №1 і №3) – виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи з помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає низький рівень знань навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кадастр територій: навч. посібник / І. Перович, В. Сай. – Львів: Видав¬ництво Львівської політехніки, 2012. – 264 с. 2. Класифікація кадастрових систем Європи за правовими сім’ями. Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/18846/1/27-118-122.pdf. 3. Кадастрові системи, як ефективний механізм державного управління. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/inek/2013_3/65.pdf. 4. Cadastral information system - A resource for the e.u. policies - Overview On The Cadastral Systems Of The E.U. Member States // Permanent Comittee On Cadastre In The European Union. Режим доступу - http: // www.eurocadastre.org / pdf / Cadastral%20systems_III_2009.pdf - назва з екрану. 5. Land Administration and information – GLTN www.gltri.net/index. Заг. з екрану. 6. Land Administration for sustainable Development / Jan Williamson, Stig Enemark, Jude Wallace, Abbas Rajabifard. – New York. Esri Press. – 2010. – 487 p. 7. Lemmen C.,.Oosterom P. The land Administration Do-main Model Standard. International FJG workshop on the Land Administration Domain Model 24-25 September 2013, Kuala Lumpur, Malaysia p. 1-20. 8. United State Departement of the Interior, Bureau of Land Management, Cadastral Survey. Specification for Descriptions of Land: For use in Land Ordess, executive ordess, proclamations, Federal register documents and Land description databases. Електронний ресурс.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).