Педагогічна практика
Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Доктор технічних наук, професор Форнальчик Євген Юліанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання:
1. Здобуття поглиблених знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 275 Транспортні технології (за видами), які будуть достатніми, щоб успішно організовувати та проводити наукові дослідження і успішно прилюдно захищати їх результати на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах (ЗН12).
Уміння:
1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для розв’язання науково-прикладних завдань у галузі транспорту з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів (УМ9).
2. Використовувати у науково-педагогічній практиці знання з транспортних технологій, застосовувати методологічний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в рамках існуючих теорій, робити обґрунтовані висновки (УМ12).
Комунікація:
1. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (КОМ2).
Автономія і відповідальність:
1. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових знань (АіВ2).
2. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3).
3. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності, їх застосування (АіВ4).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Професійна педагогіка
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Академічне підприємництво
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна практика» здобувач набуває навиків володіння методами та методиками забезпечення навчального процесу та ефективної передачі знань та вмінь студентам спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)».
Матеріали, які розглядаються під час вивчення цієї навчальної дисципліни забезпечують проведення теоретичних та експериментальних досліджень здобувачами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за такими напрямками (відповідно до ОНП):
1. Визначення закономірностей взаємного впливу транспортних систем і зовнішнього середовища.
2. Закономірності формування транспортних потоків і розроблення систем організації руху та технології управління ними.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів здійснюється такими методами:
1. Захист звіту з практику.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова:
1. Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII, із змінами від01.07.2014р - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/law/2235/
2. Беседіна Л.М. Педагогічна майстерність, активні методи навчання та методична робота у навчальних закладах: метод. Посібник/Л.М.Бесєдіна – 2-ге вид., перероб. І доп.-К.:Логос,2009
3.Волкова Н.П. Педагогіка: посіб. для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001
4. Гура О.І.Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./Щ.І.Гура.- К.: Центр навчальної літератури,2005.
5. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: для студ. вищ. навч. закл./ В.М.Нагаєв. - К.: Центр навчальної літератури,2005.
6. Туркот Т.І. Психологія і педагогіка вищої школи в запитаннях і відповідях: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ Т.І. Туркот. – К.: Кондор, 2011.
7. Гаврилов Е. В.Системологія на транспорті. Технологія наукових досліджень і технічної творчості [Е. В Гаврилов., М. Ф Дмитриченко., В. К Доля. та ін.] ; за ред. М. Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2007. – 318 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 2).
8. Доля В.К. Прогнозування параметрів транспортних систем. / В.К. Доля, Я.В. Санько, Т.О. Самісько. – Х.: ХНАМГ, 2012. – 312 с.
9. Лобашов О. О. Моделювання впливу мережі паркування на транспортні потоки в містах / О. О. Лобашов. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 170 с.
10. Поліщук В. П. Теорія транспортного потоку: методи та моделі організації дорожнього руху / В.П. Поліщук, О.П. Дзюба. – К.: Знання України, 2008. – 175 с.
Допоміжна:
1. Михайличенко О.В. Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі: навч. посібник/ О.В. Михайличенко – Суми: СумДПУ, 2009.
2. Міхеєв В.В. Методика навчання інформатики: метод. посібник для студ. вищих пед. навч. закл. / В.В. Міхеєв. – Житомир Поліграфічний центр ЖДУ ім. І. Франка, 2004
3. Гаврилов Е.В. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К. та ін.]; за ред. М.Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн. / Гаврилов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К. та ін.; кн. 4).