Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.01.O.035
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.01.O.036
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.02.O.056
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., д. арх., професор кафедри МБ Юлія Володимирівна Ідак
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основне завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи - сформувати у здобувачів вищої освіти програмних результатів навчання, а саме застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфері професійної діяльності у практичних ситуаціях.
Завдання практики визначаються кафедрою, керівником практики, відображаються в календарному плані її виконання:
• ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою науково-практичної роботи бази практики та її основними результатами;
• підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків на посаді архітектора, організації та здійснення власних наукових досліджень і розробок за спеціальністю;
• самостійна робота – збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою магістерської роботи
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати таких компетентностей:
Інтегральної:
ІК. Здатність розв'язувати задачі та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
Загальних:
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно так і письмово.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними та непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Результати навчання: У результаті проходження практики здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР01. Вільне спілкування з професійних питань державною мовою як усно так і письмово.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
РН14. Розуміти порядок здійснення авторського нагляду за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування.
УМ09. Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нормами, технічними умовами, кошторисними довідниками:
- Оформляти замовлення на проектування;
- Комплектувати вихідні умови;
- Складати завдання на проектування;
- Складати кошторис на проектування;
- Складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – є завершальним етапом навчання на освітньо-професійному рівні – «магістр», який передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання кваліфікаційних робіт, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності.
Практика проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики, науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. Мета практики полягає у сприянні адаптації молодих фахівців до реальної професійної діяльності, опанування сучасних методів архітектурного проектування та інтеграції різноманітних знань у конкретні архітектурні концепції. Графічне опрацювання проектних концепцій у виробничій практиці відбуватиметься в таких програмах на вибір: MicrosoftWord, AutoCad, ArchiCad, PhotoShop, Lumion, Artlantis, 3DSMax.
Опис: Керівник від бази практики зобов’язаний:
- розподілити студентів за місцями проходження практики, враховуючи пропозиції студентів та замовлення від підприємств.
- у тісному контакті з керівником практики від кафедри організувати й контролювати виконання студентами індивідуальної програми і графіка проходження практики;
- забезпечувати проведення обов’язкового інструктажу з охорони праці (загального та на робочому місці), ознайомити студентів із правилами внутрішнього трудового розпорядку;
- забезпечувати облік виходів на роботу студентів-практикантів; про всі порушення трудової дисципліни, внутрішнього розпорядку повідомляти керівника практики від кафедри або безпосереднього завідувача кафедри;
- систематично контролювати виконання календарного плану на основі поточного аналізу виконаних завдань практики, оперативного вирішення поточних питань;
- перевірити звіти студентів про проходження практики і вирішити питання про допуск до захисту;
- після закінчення практики прийняти залік у складі комісії.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом усього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному обсязі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства.
Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100 бальна система
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с.
2. Білоконь, Ю. М. Регіональне планування (теорія і практика). Київ: Логос, 2003. с. 246.
3. Білоконь Ю.М. Типологія містобудівних об’єктів: навч. посібник / за ред. І.О. Фоміна.- К.: Укрархбудінформ, 2001.
4. Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с.
5. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми. Сум. ДПУ, 2016. 260 с.
6. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с.
7. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с.
8. Габрель, М. М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посібник. Львів: СПОЛОМ, 2016. с. 284.
9. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
10. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с.
11. Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с.
12. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с.
13. Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с.
14. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
15. Куць Є.С. Урбанізовані території: методологія та практика планування і управління / Є.С. Куць, С. В. Куць. – К. : НДПІ містобудування, 2003. – 252 с.
16. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
17. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
18. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с.
19. Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с.
20. Панченко, Т. Ф. Містобудування. Довідник проектувальника. Київ: Укрархбудінформ, 2006. c. 192.
21. Панченко Т.Ф. Ландшафтно-рекреаційне планування природно-заповідних територій, монографія, Київ: Логос, 2015. c. 170.
22. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с.
23. Плешкановська А.М. Функціонально-планувальна оптимізація використання міських територій. – К.: Ін-т урбаністики, 2005.
24. Посацький Б.С. та ін. Архітектурний образ міста: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с.
25. Посацький Б.С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ–ХХІ ст.). Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. 208 с.
26. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с.
27. Посацький Б.С., Король Є.І. Основи містобудування: конспект лекцій. – Львів: Вид-во Львів. політех., 2017.
28. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с.
29. Товбич В.В., Сисойлов М.В. Архітектура: мистецтво та наука. Т. 1. Становлення та розвиток процесів і явищ архітектури. К.: Свідлер, 2007. 1020 с.
30. Устінова І.І. Методологічні основи сталого розвитку еколого-містобудівних систем: дисертація на здобуття наукового ступеня доктора архітектури, Київ, 2016. 484 с.
31. Фомін І.О. Основи теорії містобудування : підруч. / І. О. Фомін. – К. : Наук. думка, 1997. – 191 с.
32. Чень Л.Я. Основи наукових досліджень у реставрації пам’яток архітектури Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 152 с.
33. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
34. Чорненький Я.Я. та ін. Основи наукових досліджень: організація самостійної та наукової роботи студента: навч. посібник. К.: Професіонал, 2006. 199с.
35. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник. К.: Знання, 2006. 307 с.
Нормативні документи
1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93.
2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31- 5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak
3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109.
4. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
5. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 203 – 211.
9. Інформаційні ресурси
1. ДБН 360-92** Планування і забудова міських та сільських поселень https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_360_92_ua/1-1-0-116
2. ДБН Б. 1.3-97. Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_b_1_3_97/1-1-0-342
3. ДБН Б.2.2-12-2019. Планування та забудова територій. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802
4. ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-1
5. ДБН В.2.2-28:2010 Будинки адміністративного та побутового призначення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-806
6. ДБН В.2.2-9:2018 Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-405
7. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802
8. Закон України «Про архітектурну діяльність» // Верховна Рада України; Закон від 20.05.1999. № 687-XIV https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14#Text
9. Про Генеральну схему планування території України. Закон України № 3059-ІІІ від 7.02.2002. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3059-14
10. Про засади державної регіональної політики України. Закон України № 156-VIII від 05.02.2015. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/156-19
11. Хартия «Города Европы на пути к устойчивому развитию» (Ольборгская хартия). http://www.dzyalosh.ru/02-dostup/books/otcrit/r3-hartiy.html
12. Цілі сталого розвитку в Україні. http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-governments
13. Creative cities network. https://en.unesco.org/creative-cities/home
14. Sustainable Development Goals. Knowledge Platform https://sustainabledevelopment.un.org/
http://science.lpnu.ua/uk/sa
https://vestnik-construction.com.ua/uk/
https://axi-pnam.com.ua/
http://archinform.knuba.edu.ua/about
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.03.O.074
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.04.O.097
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна