Концептуальний дизайн (курсовий проєкт)
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Концептуальний дизайн (курсовий проєкт)
Спеціальність: Дизайн середовища
Код дисципліни: 6.022.03.E.068
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: К. мист., доц. Квасниця Р.Б.
К. мист., доц. Галишич Р.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Навчитись розглядати вихідну соціальну, споживацьку, виробничу техніко-технологічну культурологічну ситуацію для формування дизайн-концепції і сформулювати коротке проектне завдання на її основі.
2. Визначати головну ідею візуального повідомлення та складати дизайн програму її реалізації.
3. Навчитися формувати ідею і намір художньо-проектної роботи у вигляді плану етапів пошуку графічних елементів візуальної комунікації.
4. Виявляти властиві техніко-технологічні інновації в сфері медіа-комунікацій, що визначають кардинальні зміни у трактуванні графічного та мультимедійного дизайну.
5. Забезпечувати змістовну єдність між інформаційним повідомленням і зображеннями, що представляють задум, суть соціально-економічного феномену.
6. Знати концептуальне тлумачення знаків, символів та образів у філософському, семантичному та техніко-технологічному контекстах, а також способи використання знакових систем у формуванні концепцій візуального повідомлення.
7. Зрозуміти досягнення способів задоволення потреб цільової аудиторії через графічні символи емоційні еквіваленти продуктів, послуг і процесів, що трансформуються в засоби візуальних комунікацій.
8. Зробити логічну систему художньо проектної роботи, яка апелює до реальних потреб споживача та соціуму.
9. Робити пошуки дизайн-ідей на рівні ескізного проектування у галузі поліграфії, реклами, мультимедії.
10. Застосовувати засоби графічного та мультимедійного дизайну у формуванні художньої комунікації, які відповідають на питання реципієнта «чому» і «як».
11. Вміти шукати та створювати унікальну мову художньої комунікації на основі стилізації графічних складових дизайну.
12. Розробляти таку мову художньої комунікації, де вербальне та візуально-образне спілкування стимулюватиме народження нових змістів.
13. Застосовувати програмне забезпечення та комп’ютерну графіку яка задовольняє динаміку пошуків концептуального вирішення в галузі графічного дизайну.
14. Вміти на концептуальному рівні дизайн засобами пропонувати вирішення проблем енергоефективності, екологічності, гармонізації медіа каналів та медіа носіїв з природним довкіллям.
Результати навчання: 1. Навчитись розглядати вихідну соціальну, споживацьку, виробничу техніко-технологічну культурологічну ситуацію для формування дизайн-концепції і сформулювати коротке проектне завдання на її основі.
2. Визначати головну ідею візуального повідомлення та складати дизайн програму її реалізації.
3. Навчитися формувати ідею і намір художньо-проектної роботи у вигляді плану етапів пошуку графічних елементів візуальної комунікації.
4. Виявляти властиві техніко-технологічні інновації в сфері медіа-комунікацій, що визначають кардинальні зміни у трактуванні графічного та мультимедійного дизайну.
5. Забезпечувати змістовну єдність між інформаційним повідомленням і зображеннями, що представляють задум, суть соціально-економічного феномену.
6. Знати концептуальне тлумачення знаків, символів та образів у філософському, семантичному та техніко-технологічному контекстах, а також способи використання знакових систем у формуванні концепцій візуального повідомлення.
7. Зрозуміти досягнення способів задоволення потреб цільової аудиторії через графічні символи емоційні еквіваленти продуктів, послуг і процесів, що трансформуються в засоби візуальних комунікацій.
8. Зробити логічну систему художньо проектної роботи, яка апелює до реальних потреб споживача та соціуму.
9. Робити пошуки дизайн-ідей на рівні ескізного проектування у галузі поліграфії, реклами, мультимедії.
10. Застосовувати засоби графічного та мультимедійного дизайну у формуванні художньої комунікації, які відповідають на питання реципієнта «чому» і «як».
11. Вміти шукати та створювати унікальну мову художньої комунікації на основі стилізації графічних складових дизайну.
12. Розробляти таку мову художньої комунікації, де вербальне та візуально-образне спілкування стимулюватиме народження нових змістів.
13. Застосовувати програмне забезпечення та комп’ютерну графіку яка задовольняє динаміку пошуків концептуального вирішення в галузі графічного дизайну.
14. Вміти на концептуальному рівні дизайн засобами пропонувати вирішення проблем енергоефективності, екологічності, гармонізації медіа каналів та медіа носіїв з природним довкіллям.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Попередні навчальні дисципліни:
Основи дизайну візуальних комунікацій
Основи композиції і формотворення, частина 1, 2
Історія мистецтва, архітектури і дизайну, частина 1,2
Супутні і наступні:
навчальні дисципліни
Дизайн реклами і копірайтинг
Теорія комунікацій в масовій культурі
Культурна ідентичність в дизайні
Короткий зміст навчальної програми: Концептуальний дизайн виражає сутність головної ідеї комунікації чи предмета, що лежить в основі художнього проектування, його формування та візуалізації. Об’єктом вивчення курсу є нові концепції формування іконічної, образно-символічної структури візуальної комунікації в масовій культурі та принципи художнього оформлення предметних комплексів на концептуальному рівні. Розглянуто шляхи реалізації інноваційних гуманітарних та науково-технічних гіпотез у сфері візуальних комунікацій, предметного та мультимедійного дизайну. У програмі подано класифікацію креативу, а саме: в дизайні візуально-комунікаційного, мультимедійного та предметного просторів, відповідно до якої вивчаються нові ідеї художньої комунікації та об’ємно-просторового формування. Розроблено практичні завдання ескізного пошуку для графічного та предметного дизайну на рівні візуальної ідеї. Основні завдання концептуального дизайну курсу стосуються завдань візуальної ідентифікації та навігації, інтерфейсної графіки, настільних та віртуальних ігор, інсталяції та виставок, торговельного обладнання, меблів та інтер’єру.
Опис: Концептуальний дизайн реалізується за однією загальною темою комерційного характеру, що обирається студентом самостійно після вивчення вихідної ситуації та соціально-економічних потреб. Дизайн виконується на концептуальному рівні на основі запропонованих програмою курсу медіа носіїв та медіа каналів, та арт-об’єктів, рекомендованих у культурному просторі. Текстові вербальні ідеї необхідно викладати у формі есе та широкої ескізної пропозиції, представлення графічної та просторової складових візуальної ідентифікації, навігації реклами на етапі формулювання загальної ідеї. Ідея візуальної презентації має бути пов’язана з комерційним проектом, впровадженням високотехнологічного виробництва, або виробництвом продукції з нульовим енергоспоживанням, технологіями та дизайном відновлюваних джерел енергії, органічних продуктів харчування. Програма передбачає завдання концептуального вирішення просторового об’єкта дизайну, яке полягає у розробці на рівні ідеї сцен із заздалегідь розробленим сценарієм інсталяції, флешмобу, перформансу, стріт-арту, нових концепцій формування візуального повідомлення та просторового рішення з використанням світлових ефектів лазерів, вогняних та димових шоу, феєрверків тощо.
Складові дизайну. Поетапно розробляються (А, Б,
Склад та виконання курсового проекту.
Презентація візуальних ідей комунікації — ідентифікація, навігація, вербальна, текстова складова, асоціативно-образні зображення, концептуальні ескізи ілюстрацій графічно-формотворчими засобами, назви, девізи, медіа посередники, дизайн персонажі.
Наратив візуального повідомлення. Сценарій для події презентації старт-апу – інсталяції, перформансу, стріт-арту, фан зони, графічне вирішення лекторію. Програма події. Екологічна складова проекту, сценографія та її адаптація в міський простір (в природне довкілля). Альбом А-4 формат.
Представлення дизайн ідеї засобами графіки - бізнес плану, чи програми реалізації інноваційного комерційного проекту. Інфографіка стартапу з оригінальною ідеєю схематичного представлення головної суті стартапу, інфографіка презентації комерційного проекту. Концепція каталогу, буклету летючки, презентаційного постеру, буклету чи каталогу, презентаційний плакат, програма заходу, інфографіка, інформаційна сторінка в інстаграм. Багатосторінковий буклет (формат А-5), постер (формат А-2).
Короткометражний ролик до семи секунд - інформаційно-презентаційна анімація стартапу у форматі gif
Концептуальний дизайн має демонструвати узгодження усіх графічних та об’ємно-просторових частин візуального повідомлення з основною комунікаційно-художньою ідеєю - єдність загального задуму, змісту та форми текстових та візуально-зображальних складових.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на лекціях і практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка практичних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Практичні заняття та курсова графічна робота оцінюються комплексно. Поточний контроль – 20 %. Підсумковий контроль передпроектний аналіз - 30%; реферат на тему курсової роботи, презентація дизайн-ідеї, курсова робота - 50%.
Підсумковий контроль, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль Разом
за дисципліну
Завдання: концепція дизайну, текстова частина, есе – 10 балів
Завдання: Презентація – 20 балів
Курсова робота Структурна модель – 30 балів 100
Підсумковий контроль
Підсумковий контроль – захист курсової роботи – 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок
Види завдань бали
Завдання: розгляд аналогів.
Описати важливі поняття, терміни, вирішення проекту відповідно до тематики концептуального дизайну (вказати посилання). Виконати ієрархічну схему основних понять.
Критерії оцінки:
повнота та наочність розкриття теми;
правильність підбору аналогів;
грамотність викладу аналітичного матеріалу. 20
Завдання: Презентація.
Підібрати та узагальнити матеріали об’єктів дизайну концептуального вирішення, оформити їх у вигляді презентації. Обсяг – 6-8 слайдів.
Критерії оцінки:
повнота та наочність розкриття теми;
доцільність розгляду;
характер усного виступу, наявність евристичних способів обґрунтування аналогів та дизайн вирішення. 30
Курсова робота. Концепції дизайну тем.
Обґрунтувати концептуальну модель дизайн-концепції об’єкту за темою дослідження, представити загальні та другорядні характеристики об’єкту, функціональну специфіку, зовнішні та внутрішні фактори формування комунікації, основні комунікативні, тектонічно-конструктивні, ергономічні, художньо-формотворчі чинники. Критерії оцінки:
повнота та наочність розкриття проектних завдань;
системний підхід, застосування евристичної методики до вирішення дизайн проблеми; цілісність графічного вирішення системи візуальної комунікації. 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Список авторів, які займаються проблемами екологічного дизайну. Победин В. А., Веркман Д. К., Крафт З., Ментатов В. В., Утевська Ф. І., Мокшанцев. Р. И., Котлер.Ф., Айзенберг. М. Н., Ромат В. Е., Почепцов. Г. Г., Fiske J., Eco U. A., Морозова И., МинаевГ., Рамат Е. В., Лесняк В. Олійник О.П. Теорії та концепції дизайну. навчальний посібник с. ISBN: 978-966-289-401-1
Галишич Р Я., Квасниця Р.Б., Павлів А.П., Бойко Х.С., Родомська B P., Бучковська І.Ю., Ду6ова-Страшевська М.Ю // Дизайн реклами: Мстодичні вказівки до курсу «Дизайн реклами» для студентів магістрів V курсу спеціальності 022 «Дизайн» спеціалізації 02 «Графічний дизайн». – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка". – 2017. – 10 с.
Галишич Р. Я., Мер’є О. В. Теорія реклами : конспект лекцій для студентів І курсу Інституту архітектури спеціальності “Дизайн”, денної та заочної форм навчання / Р. Я. Галишич, О. В. Мер’є. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 99 с., іл. – (Укр. мовою). – 15 прим. (Реєстраційний №6230 від 22.04.2015 р.).
Галишич Р.Я, Лисенко О.Ю. Основи дизайну предметного середовища: Методичні вказівки для студентів напряму "Дизайн" (2-й курс 1-й семестр). – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – 18 с.
Р.Я. Галишич., Х.П. Крамарчук. Візуалізація абстрактних смислів: конспект лекцій для студентів Інституту архітектури . - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 68 с.
Квасниця Р.Б., Галишич Р.Я. Концептуальний дизайн: Методичні вказівки до виконання практичних занять для студентів спеціалізації 03 «Дизайн середовища» спеціальності 022 «Дизайн» / Укл.: Р.Б. Квасниця, Р.Я. Галишич. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2024. – 26 с.
8. Рекомендована література
Базова
1. Ecodesign. Oecologische productgestaltung. – Wein: IOEW. – 1993. – 96 s.
2. Goodman N. Languages of Art an Approach to a Theory of Symbols. — The Bobbs-Merrill Company, INC. A Subsidiary of Howard W. Sams & Co., Inc. PUBLISHERS: INDIANAPOLIS, NEW YOBS, KANSAS CITY. — 277 p.
3. Otto G. Ocvirk Robert E. Stinson Philip R. Wigg Robert O. Bone David L. ART FUNDAMENTALS: THEORY AND PRACTICE, 1998, — P. 104-106.
4. Берн Эрик. Игры, в которые играют люди. — Литур, 2001. — 576 с.
5. Гадамерх. Х. Актуальность прекрасного. — М.: Искусство, 1991. – С. 288.
6. Даниленко В. Я. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури:
Монографія. Харків : ХДАДМ; Колорит, 2005. 244 с.; іл.
7. Даниленко В. Я. Майбутнє європейського дизайну. Харків : Колорит, 2007. 197 с
8. Алексєєнко О. А., Бондаренко І. В. Сучасні концепції екологічного дизайну у формуванні офісного середовища. Вісник ХДАДМ. 2015. №4. С. 4–8.
9. Божко Т. О. Проектні концепції у графічному дизайні. Вісник ХДАДМ.
2012. №7. С. 4–16.
10. Одробінський Ю., Тригуб О. Вплив українського концептуального
мистецтва на розвиток сучасного дизайну. Народна творчість та етнологія. 2017. №4. С. 93–99.
11. Рижова І. С. Наукові основи дизайну. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2015. №62. С.109–121.
Допоміжна
1. Eco U. A.. Theory of Semiotics. – Bloomington, 1976.
2. Habermas J. The theory of Communicative Action. Boston, 1984.
3. Otto G. Ocvirk Robert E. Stinson Philip R. Wigg Robert O. Bone David L. ART FUNDAMENTALS: THEORY AND PRACTICE, 1998, — P. 104-106.
4. Берн Эрик. Игры, в которые играют люди. — Литур, 2001. — 576 с.
5. Гавра Д. П. Основы теории коммуникации. 1-е изд. — СПб.: 2011. — С. 10-16.
6. Малей А. «Обратная информация Поиск новой концепции пространства в современном искусстве». - 182 с.. ISBN: 9789857051021.
7. Алексіс Л. Бойлен. Візуальна культура / пер. з англ. Г. Лелів. Київ: Видавництво «ArtHuss», 2021. 206 с.
9. Інформаційні ресурси
1. FRASCARA, Jorge. Communication design: principles, methods, and practice. Allworth Communications, Inc., 2004 — Pg. 4
2. Kroeber A.L. and C. Kluckhohn 1952. Culture: a critical review of concepts and definitions.
3. The School of Design Ambedkar University, Delhi, India, offers an MDes in Social Design. The program commenced in 2013 and has been through many iterations. At its core the philosophy of the program is to make design more inclusive, at the level of creation and also at the level of users.
4. The University of Applied Arts Vienna has a master's degree dedicated to the challenges within urban social systems and related issues. The programme is oriented towards graduates from diverse fields of study using transdisciplinary teams. Art in synergy with project-related scientific methods and knowledge is seen as a tool for urban innovation.
5. The University of Technology Sydney introduced a Bachelor of Creative Intelligence & Innovation degree in 2014, which must be completed in combination with another undergraduate degree. With a strong focus on developing novel solutions for social issues, it enables students "to participate in a future-facing, world-first, transdisciplinary degree that takes multiple perspectives from diverse fields, integrating a range of industry experiences, real-world projects and self-initiated proposals – equipping students to address the complex challenges and untapped opportunities of our times.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).