Комплексне дослідження архітектурного об'єкту
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: проф. Ігор ГНЕСЬ
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
загальні компетентності:
ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу й синтезу.
ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 06 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 07 Знання та розуміння предметної сфери та професійної діяльності.
ЗК 08 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших сфер знань/ видів діяльності).
фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури й містобудування.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-ландшафтні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК04. Здатність продовжувати навчання з високим рівнем автономії.
СК06. Здатність аналізувати досвід, збирати, нагромаджувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького й інноваційного характеру в сфері архітектури та містобудування.
СК 11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: РН 1 Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки в сфері архітектури й містобудування та є основою для оригінального мислення й проведення досліджень;
РН 2. Мати спеціалізовані уміння /навички розв’язання задач, необхідні для проведення досліджень та (або) провадження інноваційної діяльності в сфері архітектури й містобудування з метою розвитку нових знань і процедур;
РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.
РН 10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною й іноземною (англійською) мовами усно і письмово
РН 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти та порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі негативні наслідки і ризики
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство та нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів
РН15. Аналізувати світовий та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити:
Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні;
Наукові основи формування архітектурного середовища.
Ко-реквізити:
Архітектурне проектування;
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни «Комплексне дослідження архітектурного об’єкту» здобувачі другого освітнього рівня опановують види та особливості організації наукового дослідження в архітектурній галузі, його методологічні принципи і методи, технологію планування пошукової діяльності.
На лекціях подано інформацію щодо організації наукового дослідження, здійснення самостійної науково-дослідницької діяльності, структури магістерської кваліфікаційної роботи, обґрунтування актуальності проблеми дослідження, методики роботи з інформаційними джерелами, застосування теоретичних та емпіричних методів дослідження в архітектурі та містобудуванні, методики побудови теоретичної концепції наукового дослідження архітектурної сфери. Під час практичних занять у студентів магістратури формуються уміння організовувати власну науково-дослідну роботу, здатність самостійно підбирати адекватні методи, будувати наукові гіпотези і моделі, здійснювати послідовні етапи дослідження, узагальнення та оформлення результатів.
Опис: Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки магістрів архітектури та містобудування до виконання інноваційних наукових досліджень у теорії архітектури, для викладацької роботи за спеціальністю, для розроблення архітектурної частини комплексних проектів різного призначення, для роботи у сфері управління на рівні районів, міст.
Дисципліна «Комплексне дослідження архітектурного об’єкту» розкриває основні форми і методи наукового аналізу, забезпечує особистісне бачення та розуміння теоретико-методологічних засад архітектури, що обумовлюють самостійність наукового дослідження та успішність виконання теоретичного розділу кваліфікаційної роботи магістра.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка практичних завдань, оцінювання презентації – виступу магістранта, участі в дискусіях. Оцінка виконаної розрахунково-графічної роботи.
Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – доповіді-презентації і активна участь на семінарських заняттях - 20 балів
Підсумкова контроль - 80 балів:, у т.ч. виконання базових блоків магістерського дослідження:
- опрацювання текстових матеріалів друкованих видань, інтернет-інформації, архівних джерел, та ін. за темою магістерської роботи, їхня систематизація – max 5 балів
– натурне вивчення об’єкту дослідження (або аналогів) з фотофіксацією, інтерв’юванням чи анкетуванням, технічне опрацювання і графічна інтерпретація результатів - max 25 балів
– графічне оформлення наукової частини магістерської роботи, включно з висновками, рекомендаціями і пропонованою проектною моделлю обєкту дослідження - 15 балів
Текстова частина магістерської роботи – 15 балів
Розрахунково-графічна робота - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Методика архітектурного дослідження і проектування)» / О.О.Кайдановська. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14478
2. Електронний навчально-методичний комплекс «Наукові основи формування архітектурного середовища» / Дида О.А.. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14478
3. Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів освіти за освітньою програмою «Архітектура будівель і споруд». Укл.: О.О. Кайдановська, І.О. Духняк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022 – 30 с
4. Eremia, М., Toma, L., Sanduleac, M. (2017) The Smart City Concept in the 21st Century. Procedia Engineering, 181, 12-19. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.proeng
5. Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с.
6. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с.
7. Пилипчук М.І. та ін. Основи наукових досліджень: підручник. К: Знання, 2007. 270 с.
8. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Комплексне дослідження архітектурного об'єкту (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доц. КРИВОРУЧКО Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування
загальні компетентності:
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій.
РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити:
Архітектурне проектування
Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні (КП)
Ко-реквізити:
Сучасні архітектурні теорії та доктрини
Наукові основи формування архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Комплексне дослідження архітектурного об'єкту» передбачає вивчення інноваційних змін в архітектурному мисленні, нових підходів у проектуванні, сучасних тенденцій в урбаністиці, новітніх технологічних, матеріальних та конструктивних засобів. Ознайомлення з інноваційними підходами в архітектурному проектуванні разом із застосовуванням концептуального підходу у груповому проектуванні покликані якісно підняти рівень практичного фахового проектування.
Навчальна дисципліна передбачає надання необхідних знань у сфері інноваційної архітектурної діяльності, розвиток концептуального мислення формування навичок створення авторського концептуального проекту на основі знань методики творчого пошуку ідеї проекту; апробацію системних методів проектної роботи, здійснення розробок проектних концепцій, що базуються на сучасних тенденціях та інноваціях в архітектурі та містобудуванні.
Опис: Результатом набуття нових знань і вмінь є виконання і захист курсового проекту. Послідовність завдань курсового проектування передбачає формування навиків виконання передпроектних досліджень та концептуального вирішення проектних завдань щодо архітектурно-містобудівних об’єктів різного масштабу. Тематика проектів може змінюватися з метою наближення її до сучасної проблематики, вимог та умов реального проектування. Одним з напрямів навчального проектування в межах даної дисципліни є створення концептуального проекту за завданнями щорічних професійних архітектурних конкурсів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання виконання клаузури та її захист, перегляд стану виконання роботи, перегляд попередньої презентації виконаних креслень курсового проекту.
Підсумковий контроль: перевірка і захист курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Передпроектний аналіз території та контексту – 5 балів.
Формулювання портрета користувача (ВПО) - 5 балів
Макетування загального об’єму споруди в контексті– 5 балів.
Клаузура - 10 балів
Макетування деталізованої споруди – 5 балів.
Курсовий проект – 70 балів.
Критерії оцінки:
- наявність всіх необхідних креслень курсового проекту;
- професійність та якість виконання креслень та візуалізацій;
- якість графічного оформлення курсового проекту;
- рівень та якість презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Концептуальний підхід в проектуванні: Методичні вказівки до виконання курсового проекту для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 7.06010201, 8.06010201 «Архітектура будівель і споруд», 7.06010202, 8.06010202 «Містобудування» та 7.06010203, 7.06010203 «Дизайн архітектурного середовища»/ Укл.: О.Ю. Криворучко, О.М. Юрчишин, О.І. Моркляник, Р.Б. Франків – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 14 с.
2. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019 Планування і забудова територій – 2019.
3. Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
4. Philip Hodidio. Public architecture now! Bonn, 2010.
5. Bjarke Ingels. Yes Is More: An Archicomic on Architectural Evolution. Taschen. 2009
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).