Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.022
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.029
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: проф, д.тех.н. Габрель М.М., ас., к.арх. Покладок О.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики.
ЗК 07 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 09 Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
фахові компетентності:
СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання.
СК 02. Знання та науково-теоретичне розуміння особливостей розвитку історичних і сучасних стилів у мистецтві, архітектурі, містобудуванні та дизайні України та зарубіжних країн, еволюції архітектури, мистецтв, дизайну, синтезу мистецтва і архітектури.
СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК 05. Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів
СК 06. Знання і розуміння теоретико-практичних методологічних основ архітектурного проєктування, основ типології будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК 08.Володіння засобами проєктного моделювання, виконання технічних зображень методами і прийомами художньої і комп’ютерної графіки для використання в науково-теоретичному дослідженні, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні, в проєктах реконструкції і реставрації пам’яток архітектури.
СК 09. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, розрахунку балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування.
СК 11.Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища.
СК12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності
ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач
ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень
ПРН 5 Ініціювати участь у розробці конкурсних проектів, розробляти і презентувати концептуальні архітектурно-містобудівні рішення, застосовувати креативні способи діяльності
ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики
ПРН 7 Володіти знаннями нормативної бази архітектурно-містобудівного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм
ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію
ПРН 13 Розробляти концепції сучасних інтер’єрних просторів, проектувати елементи інтер’єру житлових і громадських будівель
ПРН 15 Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів
ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Наукові основи формування архітектурного середовища, Архітектурне проектування, Методика архітектурного дослідження і проектування
Супутні і наступні: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає поглиблення та розширення теоретичних знань та практичних навичок, отриманих впродовж навчання на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях, роботу в умовах реального проектного виробництва, набуття практичних навичок і початкового досвіду роботи на посаді архітектора та інженерно-технічних працівників проектної організації, освоєння передових методів і прийомів при розробці проектної та кошторисної документації із застосуванням сучасних комп’ютерних технологій та програм. Студент має зібрати теоретичні і практичні відомості за темою магістерського дослідження, узагальнити інформацію та сформулювати висновки щодо її застосування у подальшій роботі. У процесі проходження практики передбачається використання теоретичних і емпіричних методів дослідження містобудівних об’єктів та представлення результатів у текстовій і графічній формі.
Під час практики студенти засвоюють сучасні форми та методи роботи у проектних організаціях та архітектурних відділах органів державного управління, підприємствах різних форм власності, що притаманні для ринкової економіки, набувають практичних навичок і досвіду укладання угод та ведення переговорів із замовником, розробки архітектурно-будівельної документації; збирають практичний матеріал для кваліфікаційної магістерської роботи.
Опис: Проведення організаційних зборів. Онайомлення з загальними функціональними обов'язками, правилами техніки безпеки на підприємстві та на конкретному робочому місці. Інструктаж про порядок проходження практики та з техніки безпеки і попередження нещасних випадків. Ознайомлення із режимом роботи, формою організації праці і правилами внутрішнього розпорядку, структурними підрозділами підприємства, штатним розкладом. Вивчення прав і обов'язків співробітника; вивчення посадових інструкцій. Узгодження цілей і завдань практики.
Робота в підрозділах підприємства. Студенти працюють на підприємстві на посаді техніка-архітектора, проводять збір матеріалів за темою магістерського дослідження, виконують завдання практики.
Підведення підсумків практики. Оформлення матеріалів, зібраних під час практики. Представлення керівнику практики письмового звіту, захист звіту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом всього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному об’ємі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства.
Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання: відповідність темі дослідження; повнота даних; якість оформлення графічних матеріалів.
Звіт з практики: повнота звіту; якість оформлення звіту; якість доповіді
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с.
2.Білоконь Ю.М. Типологія містобудівних об’єктів: навч. посібник / за ред. І.О. Фоміна.- К.: Укрархбудінформ, 2001.
3.Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с.
4.Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми. Сум. ДПУ, 2016. 260 с.
5.Габрель, М. М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посібник. Львів: СПОЛОМ, 2016. с. 284.
6.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
7.Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с.
8.Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
9.Куць Є.С. Урбанізовані території: методологія та практика планування і управління / Є.С. Куць, С. В. Куць. – К. : НДПІ містобудування, 2003. – 252 с.
10.Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
11.Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
12.Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с.
13.Панченко, Т. Ф. Ландшафтно-рекреаційне планування природно-заповідних територій, монографія, Київ: Логос, 2015. c. 170.
14.Плешкановська А.М. Функціонально-планувальна оптимізація використання міських територій. – К.: Ін-т урбаністики, 2005.
15.Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с.
16.Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).