Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Код дисципліни: 7.191.03.O.015
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: К. арх., старший викладач Ольга Дмитраш
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати творчі завдання дослідницького та/або інноваційного характеру в архітектури та містобудуванні.
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК03. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
СК11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
ПР 02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур.
ПР 03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій.
ПР 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
ПР 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
ПР 09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР 10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПР 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики.
ПР 12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР 15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Сучасні архітектурні теорії та доктрини; Гармонізація міського середовища засобами дизайну
(комплексне дослідження); Монументальний дизайн (архітектурне проектування),
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота за спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» спеціалізацією Дизайн архітектурного середовища повинна продемонструвати поглиблене бачення сучасних проблем архітектури і архітектурного проектування, фундаментальність знань, що відповідають сучасному рівню розвитку архітектури, високу професійну культуру.
Магістерська робота – це кваліфікаційна науково-дослідницька робота, виконана самостійно, яка готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеня магістра. Основне завдання її автора - продемонструвати рівень своєї наукової кваліфікації, уміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання. Кваліфікаційна робота повинна засвідчити професійну зрілість випускника, виявити його загальнонаукову, загальнотеоретичну та спеціальну підготовку, уміння застосовувати здобуті в університеті знання для розв’язання конкретних наукових та практичних завдань і, відповідно, готовність до самостійної професійної діяльності.
Особливістю магістерської роботи є те, що в ній має бути передбачено проведення наукових досліджень (творчих розробок), продемонстрований певний рівень наукової кваліфікації студента, його вміння вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання.
Проектно-графічна частина показує можливості втілення отриманих теоретичних положень у конкретні проектні пропозиції. Склад, масштаб креслень, їх композиційне розташування узгоджуються з керівником роботи. Подача матеріалів на планшетах повинна мати логічний порядок і структуровано розвиватися від висвітлення актуальності питання до способів його вирішення. Графічне опрацювання проектних концепцій за темою магістерської кваліфікаційної роботи в програмах (на вибір): MicrosoftWord, AutoCAD, ArchiCAD, Photoshop, CorelDraw, Lumion; Artlantis, 3DSMax.
Опис: Опрацювання наукової літератури, інформаційних джерел що стосуються заданої тематики , підготовка до консультацій з керівником; Опрацювання виданих картографічних матеріалів, за можливості вихід на ділянку, фотофіксація, натурні обстеження, обміри; Пошук, огляд і аналіз аналогів
Робота із державними будівельними нормами визначення обмежень щодо проектування заданого об’єкту; Проведення проектно-пошукових робіт, моделювання існуючого середовища, випошук ідеї і концепції проєктованого об’єкту; Опрацювання у вигляді проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи за заданою темою; Підготовка та виконання пояснювальної записки до проектно-графічної частини за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання та захист клаузури. Перегляди стану виконання МКР.
Підсумковий контроль: перегляд пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК .
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура: Повнота та наочність розкриття ідеї проектованого об’єкту; узгодження локалізації проектованого об’єкту із заданою тематикою; обґрунтування обраного рішення; відповідність пропонованого архітектурного рішення проектованого об’єкту заданій тематиці.
Виконання пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК:
Обґрунтувати тему дослідження: актуальність теми, мета та завдання роботи, об’єкт дослідження, предмет дослідження, методика дослідження, наукова новизна, практичне значення.
Обґрунтувати вибір ділянки для проектованого об’єкту. Провести огляд і аналіз літературних джерел, вітчизняного та закордонного досвіду проектування об’єктів заданої тематики, виявити особливості і тенденції сучасних архітектурних рішень в галузі, що відповідає темі магістерської кваліфікаційної роботи. Здійснити аналіз державних будівельних норм і застосувати нормативні обмеження у процесі проектування архітектурного об’єкту. Розкрити ідею та особливості образного та конструктивного вирішення проектованого архітектурного об’єкту.
Обсяг (без бібліографії та без додатків) пояснювальної записки роботи магістра: комп`ютерний набір – до 70 сторінок машинописного тексту. Список використаних джерел складає щонайменше 30 джерел (не враховуючи посилань на інтернет-ресурси).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально-методичний комплекс «Сучасні концепції дизайну архітектурного середовища» / Ю.Є. Джигіль. – Львів : ВНС НУ
«Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10068
2. Черкес Б.С. та Лінда С.М. 2010. Архітектура сучасності. Остання третина XX - початок XXI століть: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
3. Глазычев В. Л. Образы пространства (проблемы изучения) // Сб.: Творческий процесс и художественное восприятие. – Ленинград: «Наука», 1978. - С.159-174.
4. Дженкс Ч. 1985. Язык архитектуры постмодернизма / Пер с англ. А.В.Рябушина. М., Стройиздат. 136 с.
5. Джигіль Ю. Є. Актуальні проблеми фахової підготовки і практичної діяльності архітекторів за спеціальністю «Дизайн архітектурного середовища» // Вісн.Нац.ун-ту «Львівська політехніка». 2010. Зб.наук.праць: №674.Архітектура. С.210-215.
6. Джигіль Ю. Є. Профілі компетентності в підготовці архітектора: досвід і перспективи // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2018. № 895. С. 38–42.
7. Джигіль Ю. Є. Сучасні тенденції і моделі розвитку архітектури житла в Україні // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. – 2019. – Спец. вип. – С. 13–17.
8.Джигіль Ю. Є. Інноваційні архітектурні ідеї житла майбутнього (в проектах студентів кафедри дизайну архітектурного середовища) // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2020. С.67-75.
9. Джигіль Ю. Є. Архітектура прийдешнього десятиліття у дзеркалі цивілізаційних парадоксів сьогодення. Visioner-2030: наукове передбачення : зб. матеріалів Міжнародної міждисциплін. наук.-практ. конф. з нагоди Дня Науки, Київ, 29 травня 2020 р. / [уклад. Л. І. Юдіна]. Київ, 2020.
10. Джигіль Юрій. Архітектурний компас Заера-Поло як інструмент досліджень для сучасних концепцій дизайну архітектурного середовища // AS. 2021 рік; Том 7, номер 1 : 17-23.
11. Jencks, Charles. 2000. Jencks’ theory of evolution, an overview of 20th Century architecture. [online] The Architectural Review / 12 July 2000 by Charles Jencks archive.
12. Alejandro Zaera-Polo & Guillermo Fernandez Abascal. 2016. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram. [online] ArchDaily
13. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram // ArchDaily / [online]
14. Arch:speech. News. 2017. Modern architecture map: 7 directions, 181 bureaus [online] Arch:speech
14. Arch:speech. News. 2017. An interactive map of the directions of modern architecture has been launched [online] Arch:speech
15. Schumacher, Patrik. Parametricism as Style - Parametricist Manifesto // Presented and discussed at the Dark Side Club1, 11th Architecture Biennale, Venice 2008 / London 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).