Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.043
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович к.т.н., старший викладач Вибранець Юрій Юрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни “Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд” є освоєння теоретичних і практичних основ сучасних методів розрахунку будівель та споруд з оптимальним використанням ресурсів.
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування (СКП) СКП 1.1. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації міського господарства. СКП 1.2. Здатність визначити технічний стан будівель, споруд і інженерних комунікацій міського господарства з подальшою розробкою рекомендацій щодо безпечної експлуатації замовником.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РНС 1.3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері послуг з розрахунку, проектування, реконструкції, монтажу, утримання та експлуатації будівель та споруд. ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Будівельна механіка Комп’ютерні технології у містобудуванні кореквізити: Будівельні конструкції будівель і споруд міського господарства
Короткий зміст навчальної програми: Принципи побудови, склад і структура САПР. Формалізація процесу проектування. Використання методів оптимізації для проектування. Система оптимального проектування стрижневих систем OptCAD. Вивчення програми "ЛІРА-САПР".
Опис: Теоретичні основи автоматизованого проектування в будівництві. Основи оптимального проектування. Критерії оптимальності і функція мети. Вивчення програми оптимального проєктування OptCAD. Вивчення програмного комплексу ЛІРА-САПР.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): екзамен (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів поточного контролю протягом семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю. Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатами підготовки та виконання лабораторних робіт, комп’ютерного тестування. Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. – К. : НАУ, 2019. – 500 с. 2. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. – К. : НАУ, 2012. – 572 с. 3. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд: Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт для студентів спец. 8.092103 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – Ч. І, 2017. – 24 с.; ч. ІІ, 2015. – 20 с.; ч. ІІІ, 2014. – 32 с.; ч. ІV, 2014. – 28 с. 4. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2021. – 29 с. 5. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2020. – 21 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд (курсова робота)

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.03.E.045
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., старший викладач Вибранець Юрій Юрійович к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення курсу "Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд" – навчити студентів математичному і геомет¬ричному моделюванню об'єктів при зведенні, ремонті та реконструкції будівель та споруд з вико¬ристанням комп’ютерів, придбання студентами вмінь, знань та навиків, не¬обхідних для виконання в умовах САПР комп'ютерних розрахунків та креслень різного призначення, що виконуються в умовах САПР в містобудуванні, а також для розв'язування за математичними моделями інженерно-технічних задач, в тому числі й оптимізаційних.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі будівництва і архітектури, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень будівельних несучих та огороджуючих конструкцій, використання енергоощадних технологій. загальні компетентності: ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення фахові компетентності: СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії. СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 1.2. Здатність визначити технічний стан будівель, споруд і інженерних комунікацій міського господарства з подальшою розробкою рекомендацій щодо безпечної експлуатації замовником; СКП 1.4. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, монтажу та експлуатації систем міського господарства та їх функціонуванні на міжнародному ринку будівельних послуг.
Результати навчання: РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в системах утримання міської забудови; РНС 1.4. Здатність здійснювати постановку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельна механіка • Комп’ютерні технології у містобудуванні • Будівельні конструкції будівель і споруд міського господарства
Короткий зміст навчальної програми: "Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд" розгля¬даються як дисципліна, яка враховує особливості систем проектування технології при зведенні, ремонті та реконструкції будівель та споруд і є необхідною складовою інженерної освіти в епоху науково-технічного прогресу. Становлення, сучасний стан та перспективи застосування розрахункових методів в технології зведення будівель та споруд, їх використання у містобудуванні. Система оптимального проектування стержневих систем OptCAD. Системи автоматизованого проектування для містобудування. Принципи побудови, склад і структура САПР. Види забезпечення і класифікація САПР. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD Office. Прнцип роботи підпрограм для розрахунку металевих («Кристал»), залізобетонних («Арбат») та дерев’яних («Декор») конструкцій. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD. Моделювання і розрахунок схем методом кінцевих елементів. Отримання результатів у графічній та табличній формах. Застосування пакету SCAD Office в розробці технології проектування при зведенні, ремонті і реконструкції будівель і споруд.
Опис: Основні відомості про автоматизоване проектування у будівництві. Математична модель об'єкта проектування та змінні проектування. Критерії оптимальності і функція мети. Нормативні обмеження для проектування стрижневих сталевих конструкцій. Етапи формулювання постановки задачі оптимізації стержневих металевих конструкцій. Загальна характеристика програми OptCAD. Формулювання і розв’язування задач оптимізації реконструкції та підсилення стрижневих металевих конструкцій. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD Office. Програмний комплекс "ЛІРА". Перелік основних програм, їх можливості та принцип роботи. Розрахунок і проектування сталевих конструкцій у ПК «Ліра». Використання програми «ЛІР-СТК» для підбору поперечного перерізу елементів. Підбір і перевірка армування в залізобетонних елементах у ПК «Ліра». Розрахунок типових вузлів металічних конструкцій за допомогою ПК «Ліра»
Методи та критерії оцінювання: захист виконаної згідно завдання курсової роботи (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. – К. : НАУ, 2019. – 500 с. 2. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. – К. : НАУ, 2012. – 572 с. 3. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд: Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт для студентів спец. 8.092103 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – Ч. І, 2017. – 24 с.; ч. ІІ, 2015. – 20 с.; ч. ІІІ, 2014. – 32 с.; ч. ІV, 2014. – 28 с. 4. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2021. – 29 с. 5. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2020. – 21 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).