Технічна експертиза будівель та споруд

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Ст. викладач кафедри БКМ, к.т.н. Перетятко Богдан Маркович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання, які дозволять розуміти принципи роботи конструкцій будівель та споруд, а також практичні навички проведення технічної експертизи будівель та споруд, оформлення документів по обстеженню будівель та споруд з урахуванням вимог пожежної безпеки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей: - загальні компетентності: КЗ04. Здатність спілкуватися іноземною мовою; КЗ05. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; КЗ07. Здатність приймати обґрунтовані рішення; КЗ09. Навики здійснення безпечної діяльності; КЗ14. Здатність застосовувати невербальні методи спілкування; - фахові компетентності: ФК05. Знати конструктивні і технічні характеристики протипожежної та аварійно-рятувальної техніки, устаткування, спорядження та засобів зв'язку, правила її безпечної експлуатації та ремонту; ФК07. Готовність до експлуатації технічних систем захисту у сфері пожежної безпеки; ФК13. Володіти знаннями щодо засобів гасіння і способів застосування вогнегасних речовин; ФК18. Здатність оцінити технічний стан систем протипожежного захисту та систем автоматичного контролю та управління технологічним процесом та знання методів і способів перевірки та контролю пожежної автоматики.
Результати навчання: 1. Теоретичні знання: - мети і завдань технічної експертизи будівель та споруд; - порядку проведення та вимог до технічної експертизи; - порядку проведення експертизи проектної документації на будівництво; - методів обстеження конструкцій; - методів випробовування конструкцій; - функцій служби спостереження; 2. Практичні навики: - оцінювання технічного стану конструкцій будівель та споруд, в т.ч. пошкоджених після пожежі; - аналізу дефектів; - оформлення звіту за результатами технічної експертизи; - виконання функцій спеціаліста (інженера) служби спостереження. ПР02. Розробляти технічні заходи протипожежного захисту будівель та споруд, населених пунктів, промислових та інших об’єктів, оцінювати відповідності будівельних матеріалів, конструкцій, будівель та споруд вимогам вогнестійкості та відповідність протипожежної та аварійно-рятувальної техніки, обладнання та інструменту вимогам чинних нормативних актів. ПР03. Перевіряти пожежну небезпеку технологічних процесів, будівель і споруд та інших об’єктів на стадії будівництва та експлуатації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Практикум комп’ютерних технологій. 2. Конструкції будівель та споруд, част. 1. 3. Конструкції будівель та споруд, част. 2. 4. Конструкції будівель та споруд, част. 3. 5. Механіка грунтів, основи та фундаменти. 6. Основи автоматизованого проектування.
Короткий зміст навчальної програми: Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння студентами новітніх методів і технологій технічної експертизи будівель та споруд, побудови моделей для перевірочного перерахунку конструкцій, вміння розроблення раціональних заходів для збереження будівель, їх підсилення, ремонту або захисту, а також отримання навичок оцінювання технічного стану як окремих конструкцій, так і будівель та споруд в цілому (в т.ч. пошкоджених після пожежі).
Опис: Теми: 1. Експертиза проектної документації на будівництво. 2. Спостереження за станом будівель та споруд у період експлуатації: служба спостереження; огляди будівель та споруд. Проведення ремонтних робіт: види ремонтів, планування ремонтів. 3. Обстеження технічного стану будівель та споруд: мета і завдання обстеження, дефекти будівельних конструкцій, методи обстеження конструкцій, неруйнівні методи випробувань конструкцій, інструментальне забезпечення обстеження конструкцій, оцінювання технічного стану конструкції, будівлі (споруди). 4. Технічна експертиза: обстеження будівель під час приймання і введення в експлуатацію; обстеження основ і фундаментів, кам’яних (армокам’яних), залізобетонних (з-б), металевих та дерев’яних конструкцій, а також покрівель (гідроізоляції) з метою встановлення їх фактичного технічного стану.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: розв’язання 2-х задач, оформлення та захист РГР; - підсумковий контроль у вигляді контрольного заходу та усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Розв’язання 2-х задач, оформлення РГР - 20 балів. 2. Захист РГР - 40 балів. 3. Контрольний захід + усне опитування - 40 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. ДСТУ Б В.2.6-210:2016. Оцінка технічного стану сталевих будівельних конструкцій, що експлуатуються. К.: Мірегіон України, 2016. 80 с. 2. ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016. Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану. К.: ДП «УкрНДНЦ», 2017. 43 с. 3. ДСТУ 8907:2019. Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво. К.: ДП «УкрНДНЦ», 2020. 19 с. 4. Клименко Є.В. Технічна експлуатація і реконструкція будівель та споруд / Є.В. Клименко. К., 2004. 299 с. Допоміжна: 1. Стандарт асоціації незалежних експертів «УКРЕКСПЕРТ». Обстеження і оцінка технічного стану будівель та споруд. Організація і виконання робіт. Наказ від 17 листопада 2003 р., № 103. УКРЕКСПЕРТ, 2003. 41 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).