Інноваційні та ВІМ-технології в будівництві

Спеціальність: Міське будівництво та господарство
Код дисципліни: 7.192.03.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: Гоголь Мирон Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є викладення основних наукових положень сучасного будівельного матеріалознавства, спрямованих на висвітлення взаємозв'язку між властивостями будівельних матеріалів та їхнім складом і будовою, ознайомлення з фізико-технічними та експлуатаційними властивостями будівельних матеріалів, основами технології їх виробництва і областями застосування з врахуванням умов експлуатації.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі будівництва і архітектури, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень будівельних несучих та огороджуючих конструкцій, використання енергоощадних технологій. фахові компетентності: СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. - здатність інтегрувати спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів у сфері архітектури та будівництва, для вирішення складних інженерних задач відповідно до спеціалізації; - здатність презентувати результати науково-дослідницької діяльності, готувати наукові публікації, брати участь у науковій дискусії на наукових конференціях, симпозіумах та здійснювати педагогічну діяльність у закладах освіти; - здатність проводити комплексне маркетингове дослідження послуг з експертизи, розрахунку, проектування, будівництва, реконструкції, утримання та експлуатації будівель та споруд, розробляти та проводити ефективну продуктову, цінову, збутову політику підприємств в спеціалізації МБГ; - здатність визначити технічний стан будівель, споруд і інженерних комунікацій міського господарства з подальшою розробкою рекомендацій щодо безпечної експлуатації замовником; - здатність укладати договори на надання послуг з проектування, обстеження та ремонту будівель та споруд на підставі існуючих вимог міжнародного та національного договірного права; - здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, монтажу та експлуатації систем МБГ та їх функціонуванні на міжнародному ринку будівельних послуг. ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Результати навчання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знання ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань Уміння (УМ) УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах УМ 3. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності Комунікація (КОМ) КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування. РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельні матеріали Хімія Технологія будівельного виробництва Реконструкція та ремонт будівель та споруд Технологія зведення будівель та споруд. Сучасні технології енергоефективних будівель і споруд
Короткий зміст навчальної програми: Мета дисципліни: сучасної технології стінових, оздоблювальних та ізоляційних матеріалів та виробів, придбання комплексу знань в цій галузі, засвоєння передової організації виробничих процесів і їх застосування на практиці. Вивчення дисципліни передбачає вивчення таких розділів: Інновації при благоустрію території біля новозбудованих будівель. Благоустрій територій біля реконструйованих об’єктів. Інноваційні технології влаштування тротуарних плиток. Технологія влаштування водовідводу з прилеглих територій будівель і дощових вод. Нове в проведенні ремонтних робіт існуючих фасадів. Особливості влаштування декоративних обличкувальних матеріалів на фасадах новозбудованих об’єктів. Сучасна технологія зовнішніх малярних покрить. Основні поняття про гідрофобізацію. Особливості і переваги нанесення зовнішніх грунтовок. Теплотехнічні і технологічні вимоги до влаштування і утеплення фасадів. Технологія влаштування зовнішнього утеплення фасадів. Технологія влаштування одношарових стін будівель (по сучасних теплотехнічних вимогах). Характеристика різних методів утеплення будинків. Особливості виконання покрить будівель з утепленням. Технологія влаштування дахового покриття з метою використання мансардних приміщень. Особливості ремонту плоских покрівель. Технологія виконання ремонтних робіт плоских покрівель. Особливості утеплення існуючих покрівель. Особливості влаштування захисного шару на азбестоцементні (шиферні), черепичні і металеві покриття. Сучасне кольорове вирішення (комплексне) фасадів. Сучасне кольорове вирішення інтер’єрів. Особливості виконання внутрішніх малярних робіт механізованим способом. Технологія влаштування обличкувальних робіт із гіпсопаперових листів. Особливості (технологічні) внутрішнього комфорту. Особливості влаштування підвісних стель. Особливості влаштування підшивних стель. Особливості влаштування навісних підлог. Технологія влаштування декоративних внутрішніх малярних покрить. Технологія влаштування декоративних внутрішніх обличкувальних матеріалів. Особливості виконання гідроізоляційних покрить в санвузлах. Декоративні внутрішні покриття.
Опис: ІННОВАЦІЇ ПРИ БЛАГОУСТРІЮ ТЕРИТОРІЇ БІЛЯ НОВОЗБУДОВАНИХ І РЕКОНСТРУЙОВАНИХ ОБ’ЄКТІВ. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВЛАШТУВАННЯ ТРОТУАРНИХ ПЛИТОК. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ МАЛЯРНИХ ПОКРИТЬ. НОВЕ В ПРОВЕДЕННІ РЕМОНТНИХ РОБІТ ІСНУЮЧИХ ФАСАДІВ. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ПРО ГІДРОФОБІЗАЦІЮ. СУЧАСНЕ КОЛЬОРОВЕ ВИРІШЕННЯ (КОМПЛЕКСНЕ) ФАСАДІВ І ІНТЕР’ЄРІВ. ОСОБЛИВОСТІ (ТЕХНОЛОГІЧНІ) ВНУТРІШНЬОГО КОМФОРТУ. СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ ВЛАШТУВАННЯ ЗОВНІШНЬОГО УТЕПЛЕННЯ ФАСАДІВ. ТЕХНОЛОГІЯ ВЛАШТУВАННЯ ОДНОШАРОВИХ СТІН БУДІВЕЛЬ (ПО СУЧАСНИХ ТЕПЛОТЕХНІЧНИХ ВИМОГАХ). ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКОНАННЯ РЕМОНТНИХ РОБІТ ПЛОСКИХ ПОКРІВЕЛЬ. ОСОБЛИВОСТІ УТЕПЛЕННЯ ІСНУЮЧИХ ПОКРІВЕЛЬ. ОСОБЛИВОСТІ ВЛАШТУВАННЯ ЗАХИСНОГО ШАРУ НА АЗБЕСТОЦЕМЕНТНІ (ШИФЕРНІ), ЧЕРЕПИЧНІ І МЕТАЛЕВІ ПОКРИТТЯ. СУЧАСНІ МЕТОДИ ВЛАШТУВАННЯ ПІДВІСНИХ, ПІДШИВНИХ І НАТЯЖНИХ СТЕЛЬ. НАНОТЕХНОЛОГІЇ, ДІОКСИД ТІТАНУ, СИЛІКАЛЬЦИТ ПРОМЕНЕВА ЕНЕРГІЯ. ІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ БУДИНКІВ. ВІМ- ТЕХНОЛОГІЇ. КОНЦЕПЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО МОДЕЛЮВАННЯ БУДИНКІВ ПРИ НОВОМУ БУДІВНИЦТВІ. ВІМ-ТЕХНОЛОГІЇ ПРИ РЕКОНСТРУКЦІЇ, РЕМОНТІ І ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДИНКІВ.
Методи та критерії оцінювання: Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 20 Екзамен Письмова компонента – 70 Усна компонента – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Менейлюк О.І., Дорофєєв В.С., Лукашенко Л.Е., Олійник Н.В., Москаленко В.І., Петровський А.Ф., Соха В.Г. Сучасні технології в будівництві. Підручник для вузів. – К: - Освіта України; Одеська державна Академія будівництва та архітектури, 2011. – 534с. 2. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження у будівництво / Р.Ф. Рунова, В.І. Гоц, М.А. Саницький, та ін. – К.: УВПК «ЕксОб». - 2008. - 360 с. 3. Саницький, О.Р. Позняк, У.Д. Марущак Енергозберігаючі технології в будівництві: навч. посібник – 2-е вид., випр. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 236 с. 4. Енергозбереження в житловому фонді: проблеми, практика, перспективи: Довриш / НДІпроектреконструкція; Deutshe Energie, 2006. -144с. 5. Карапузов Е.К., Соха В.Г., Остапенко Т.Е. Матеріали і технології в сучасному будівництві: -Підручник.-К.: Вища освіта, 2006.-495с. 6. Р.Ф. Рунова, В.І. Гоц та інші Основи виробництва стінових і оздоблювальних матеріалів. К., 2017, - 528 с. 7. Талапов В.В. Основы ВІМ: Введение в информационное моделирование зданий. М.: ДМК Пресс, 2011, - 392 с. 8. Гоголь М. В. Регулювання напружень у сталевих комбінованих конструкціях: Монографія / М. В. Гоголь. – К.: Вид-во «Сталь», 2018. – 222 с. 9. Нойферт Э. Строительное проектирование. – Архитектура С. - 2020. - 612 с. (Переклад з німецької) 10. Сергей Сычев, Геннадий Бадьин, Гела Макаридзе. Технологии строительства и реконструкции энергоэффективных зданий. БХВ-Петербург. – 2016. – 586 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).