Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд

Спеціальність: Міське будівництво та господарство
Код дисципліни: 7.192.03.E.023
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., старший викладач Вибранець Юрій Юрійович к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення курсу "Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд" – навчити студентів математичному і геомет¬ричному моделюванню об'єктів при зведенні, ремонті та реконструкції будівель та споруд з вико¬ристанням комп’ютерів, придбання студентами вмінь, знань та навиків, не¬обхідних для виконання в умовах САПР комп'ютерних розрахунків та креслень різного призначення, що виконуються в умовах САПР в містобудуванні, а також для розв'язування за математичними моделями інженерно-технічних задач, в тому числі й оптимізаційних.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі будівництва і архітектури, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень будівельних несучих та огороджуючих конструкцій, використання енергоощадних технологій. загальні компетентності: ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення фахові компетентності: СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії. СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 1.2. Здатність визначити технічний стан будівель, споруд і інженерних комунікацій міського господарства з подальшою розробкою рекомендацій щодо безпечної експлуатації замовником; СКП 1.4. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, монтажу та експлуатації систем міського господарства та їх функціонуванні на міжнародному ринку будівельних послуг.
Результати навчання: РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в системах утримання міської забудови; РНС 1.4. Здатність здійснювати постановку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельна механіка • Комп’ютерні технології у містобудуванні • Будівельні конструкції будівель і споруд міського господарства
Короткий зміст навчальної програми: "Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд" розгля¬даються як дисципліна, яка враховує особливості систем проектування технології при зведенні, ремонті та реконструкції будівель та споруд і є необхідною складовою інженерної освіти в епоху науково-технічного прогресу. Становлення, сучасний стан та перспективи застосування розрахункових методів в технології зведення будівель та споруд, їх використання у містобудуванні. Система оптимального проектування стержневих систем OptCAD. Системи автоматизованого проектування для містобудування. Принципи побудови, склад і структура САПР. Види забезпечення і класифікація САПР. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD Office. Прнцип роботи підпрограм для розрахунку металевих («Кристал»), залізобетонних («Арбат») та дерев’яних («Декор») конструкцій. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD. Моделювання і розрахунок схем методом кінцевих елементів. Отримання результатів у графічній та табличній формах. Застосування пакету SCAD Office в розробці технології проектування при зведенні, ремонті і реконструкції будівель і споруд.
Опис: Основні відомості про автоматизоване проектування у будівництві. Математична модель об'єкта проектування та змінні проектування. Критерії оптимальності і функція мети. Нормативні обмеження для проектування стрижневих сталевих конструкцій. Етапи формулювання постановки задачі оптимізації стержневих металевих конструкцій. Загальна характеристика програми OptCAD. Формулювання і розв’язування задач оптимізації реконструкції та підсилення стрижневих металевих конструкцій. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD Office. Програмний комплекс "ЛІРА". Перелік основних програм, їх можливості та принцип роботи. Розрахунок і проектування сталевих конструкцій у ПК «Ліра». Використання програми «ЛІР-СТК» для підбору поперечного перерізу елементів. Підбір і перевірка армування в залізобетонних елементах у ПК «Ліра». Розрахунок типових вузлів металічних конструкцій за допомогою ПК «Ліра»
Методи та критерії оцінювання: захист виконаної згідно завдання курсової роботи (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. – К. : НАУ, 2019. – 500 с. 2. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. – К. : НАУ, 2012. – 572 с. 3. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд: Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт для студентів спец. 8.092103 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – Ч. І, 2017. – 24 с.; ч. ІІ, 2015. – 20 с.; ч. ІІІ, 2014. – 32 с.; ч. ІV, 2014. – 28 с. 4. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2021. – 29 с. 5. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2020. – 21 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд (курсова робота)

Спеціальність: Міське будівництво та господарство
Код дисципліни: 7.192.03.E.025
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., старший викладач Вибранець Юрій Юрійович к.т.н., доцент Пелешко Іван Дмитрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення курсу "Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд" – навчити студентів математичному і геомет¬ричному моделюванню об'єктів при зведенні, ремонті та реконструкції будівель та споруд з вико¬ристанням комп’ютерів, придбання студентами вмінь, знань та навиків, не¬обхідних для виконання в умовах САПР комп'ютерних розрахунків та креслень різного призначення, що виконуються в умовах САПР в містобудуванні, а також для розв'язування за математичними моделями інженерно-технічних задач, в тому числі й оптимізаційних.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні інженерно-технічні та науково-дослідні проблеми під час професійної діяльності в галузі будівництва і архітектури, що передбачає здатність виконувати техніко-економічне порівняння варіантних рішень, застосування сучасних методів натурних досліджень будівельних несучих та огороджуючих конструкцій, використання енергоощадних технологій. загальні компетентності: ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення фахові компетентності: СК06. Здатність будувати та досліджувати моделі ситуацій, об’єктів і процесів будівництва та цивільної інженерії. СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії. СКП 1.2. Здатність визначити технічний стан будівель, споруд і інженерних комунікацій міського господарства з подальшою розробкою рекомендацій щодо безпечної експлуатації замовником; СКП 1.4. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні державних та комерційних установ з проектування, монтажу та експлуатації систем міського господарства та їх функціонуванні на міжнародному ринку будівельних послуг.
Результати навчання: • знати методи комп’ютерної обробки інформації в містобудуванні і засоби розв'язування задач, що виникають в технології зведення будівель та споруд; • вміти працювати з програмами аналізу і синтезу об’єктів будівництва; • мати уявлення про основні напрямки розвитку і перспективи практичного застосування розрахункових методів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельна механіка • Комп’ютерні технології у містобудуванні • Будівельні конструкції будівель і споруд міського господарства
Короткий зміст навчальної програми: Розрахунок каркасної будівлі за допомогою програмного комплексу "ЛІРА-САПР".
Опис: Основні відомості про автоматизоване проектування у будівництві. Математична модель об'єкта проектування та змінні проектування. Критерії оптимальності і функція мети. Нормативні обмеження для проектування стрижневих сталевих конструкцій. Етапи формулювання постановки задачі оптимізації стержневих металевих конструкцій. Загальна характеристика програми OptCAD. Формулювання і розв’язування задач оптимізації реконструкції та підсилення стрижневих металевих конструкцій. Проектно-розрахунковий комплекс Structure CAD Office. Програмний комплекс "ЛІРА". Перелік основних програм, їх можливості та принцип роботи. Розрахунок і проектування сталевих конструкцій у ПК «Ліра». Використання програми «ЛІР-СТК» для підбору поперечного перерізу елементів. Підбір і перевірка армування в залізобетонних елементах у ПК «Ліра». Розрахунок типових вузлів металічних конструкцій за допомогою ПК «Ліра»
Методи та критерії оцінювання: захист виконаної згідно завдання курсової роботи (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С. Основи комп’ютерного моделювання // Барабаш М.С., Кір’язєв П.М., Лапенко О.І., Ромашкіна М.А. – К. : НАУ, 2019. – 500 с. 2. Барабаш М.С. Комп'ютерні технології проектування металевих конструкцій : навч. посібник / М.С. Барабаш, С.В. Козлов, Д.В. Медведенко. – К. : НАУ, 2012. – 572 с. 3. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд: Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт для студентів спец. 8.092103 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – Ч. І, 2017. – 24 с.; ч. ІІ, 2015. – 20 с.; ч. ІІІ, 2014. – 32 с.; ч. ІV, 2014. – 28 с. 4. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2021. – 29 с. 5. Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд. Частина 2: Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спец. 8.060101 03 “МБГ”.– Львів: Вид-во НУ «ЛП». – 2020. – 21 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).