Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів (спецкурс)
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
• ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
фахові компетентності:
? СК04. Здатність управляти складними процесами в галузі будівництва та цивільної інженерії із урахуванням вимог охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особли-вості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження захо-дів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та циві-льної інженерії (відповідно до спеціалі-зації), здійснюючи контроль відпові-дності проєктів і технічної документа-ції завданням на проєктування, техні-чним умовам та іншим чинним норма-тивно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалі-зації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівель-них робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РН11. Управляти складними, неперед-бачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльно-сті або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
УМ 3. Здатність розв’язувати пробле-ми у нових або незнайомих середови-щах за наявності неповної або обмеже-ної інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
АіВ 3. Здатність продовжувати навча-ння з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дорожньо-будівельні матеріали
Дорожні та аеродромні покриття
Дорожні машини та обладнання
Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві
Виробничі підприємства дорожнього будівництва
Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об’єктів на них
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції спорудженні земляного полотна в складних геологічних і кліматичних умовах, а також при будівництві дорожніх одягів капітального типу.
Опис: Розділ І. Спорудження земляного полотна. Тема 1. Теоретичні основи технології будівництва земляного полотна. Різання грунтів. Ущільнення грунтів з фізичної точки зору. Стандартна щільність та оптимальна вологість. Методи та технологія ущільнення грунтів.
Тема 2. Спорудження земляного полотна в особливих умовах. Спорудження земляного полотна засобами гідромехінізації. Використання гідромоніторів і земснарядів при способі гідромеханізації.
Спорудження земляного полотна на болотах. Типи боліт, їх класифікація. Конструкції насипів на болотах. Технологія спорудження земполотна на болотах І і ІІ типів
Технологія спорудження земляного полотна в скельних грунтах. Бурові і підривні роботи. Технологія спорудження земполотна.
Будівництво земляного полотна в районах сипучих пісків, на засолених грунтах і при від’ємних температурах.
Розділ ІІ. Будівництво дорожніх одягів автомобільних доріг. Тема 1. Технологія влаштування асфальтобетонних і пластобетонних шарів. Класифікація та вимоги до асфальтобетонних сумішей. Структура та вимоги до складу асфальтобетону. Будівництво асфальтобетонних покриттів з гарячих і холодних сумішей. Застосування литих сумішей, особливості технології. Контроль якості робіт та приймання асфальтобетонних покриттів.
Тема 2. Особливості будівництва дорожніх покриттів при знижених і мінусових температурах. Підготовчі роботи. Технологія будівництва асфальтобетонних покриттів. Контроль якості робіт.
Тема 3. Емульсійні технології в дорожньому будівництві. Загальні поняття про емульсії. Використання емульсій для ямкових ремонтів.
Тема 4. Будівництво цементобетонних покриттів дорожніх одягів. Переваги і недоліки бетонних покриттів. Класифікація бетонних покриттів. Будівництво покриттів дорожніх одягів з монолітного цементобетону. Будівництво збірних залізобетонних покриттів.
Тема 5. Технологія влаштування бруківок. Визначення, призначення, класифікацція бруківок. Влаштування бруківок з булижного каменю та грубоколотої шашки. Влаштування брущатих та мозаїчних бруківок. Влаштування клінкерних бруківок.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент виконує практичні роботи, звіти за виконані роботи оцінюються по 5 балів за одну роботу. Захист практичних робіт проходить у вигляді усного опитування. Захист роботи проходить протягом тижня з моменту її виконання. Студенту, який до початку СК виконав не всі практичні роботи, передбачені індивідуальним навчальним планом, а 50 та більше відсотків, дозволяється відпрацювати решту робіт у перший тиждень семестрового контролю, при цьому, результати оцінювання цих робіт враховуються у підсумковій поточній успішності. У разі відпрацювання всіх практичних робіт студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Письмову компоненту екзаменаційної роботи студенти виконують письмово і здають(або надсилають на корпоративну електронну пошту).
Поточний контроль 30 балів;
Екзаменаційни контроль:
письмова компонента 50 балів;
усна компонента 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. /В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. ДБН В.2.3-4:2015 "Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво".
3. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 "Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування".
4. ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів".
5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2792.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів (спецкурс) (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
• ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
фахові компетентності:
? СК04. Здатність управляти складними процесами в галузі будівництва та цивільної інженерії із урахуванням вимог охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особли-вості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження захо-дів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та циві-льної інженерії (відповідно до спеціалі-зації), здійснюючи контроль відпові-дності проєктів і технічної документа-ції завданням на проєктування, техні-чним умовам та іншим чинним норма-тивно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалі-зації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівель-них робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РН11. Управляти складними, неперед-бачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльно-сті або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах
УМ 3. Здатність розв’язувати пробле-ми у нових або незнайомих середови-щах за наявності неповної або обмеже-ної інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
АіВ 3. Здатність продовжувати навча-ння з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дорожньо-будівельні матеріали
Дорожні та аеродромні покриття
Дорожні машини та обладнання
Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві
Виробничі підприємства дорожнього будівництва
Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об’єктів на них
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції спорудженні земляного полотна в складних геологічних і кліматичних умовах, а також при будівництві дорожніх одягів капітального типу.
Опис: Курсову роботу виконують відповідно до варіанта завдання із зазначенням необхідних вихідних даних і запропонованої ділянки автомобільної дороги, конструкції дорожнього одягу
На підставі цих даних студент має провести аналіз і розрахувати відомість об’ємів земляних мас. Провести розподіл земляних мас та накреслити графічну частину до цього розділу. Наступний розділ розробка технології будівництва дорожнього одягу, вибір МДЗ для будівництва основних конструктивних шарів дорожнього одягу, розрахунок погодинних графіків роботи машин на будівництві дорожнього одягу.
Рекомендується такий орієнтовний зміст курсової роботи за загального обсягу 40-55 сторінок пояснювальної записки:
Загальна характеристика району будівництва. Наявність матеріалів і парку дорожньо-будівельних машин.
Підготовчі і земляні роботи, складання відомостей земляних робіт і зняття рослинного шару.
Розробка технології земляних робіт згідно індивідуального завдання. Вибір землерийно-транспортних машин і механізмів.
Розробка погодинних графіків роботи машин і механізмів на спорудженні земполотна.
Складання відомостей об’ємів дорожньо-будівельних матеріалів для заданої конструкції дорожнього одягу. Вимоги до матеріалів.
Розробка технології будівництва дорожнього одягу. Вибір МДЗ для будівництва основних конструктивних шарів дорожнього одягу. Розрахунок погодинних графіків роботи машин на будівництві дорожнього одягу.
Побудова графіків об’ємів і розподілу земляних мас і кривої об’ємів.
Технологічна карта будівництва дорожнього одягу з погодинними графіками роботи машин.
Орієнтовна структура графічного матеріалу:
Графік об’ємів і розподілу земляних мас і крива об’ємів.
Технологічна карта будівництва дорожнього одягу з погодинними графіками роботи машин.
Графічний матеріал виконують на аркуші формату А1.
Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам Єдиної системи конструкторської документації.
Виконання курсової роботи контролює викладач-керівник курсового проектування.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, залік).
Критерії оцінювання результатів навчання: Пояснювальна записка повинна відображати хід і послідовність роботи студента при вирішенні поставлених завдань і має вміщувати всі необхідні розрахунки й обґрунтування.
Оформлення записки і графічних матеріалів має відповідати вимогам чинних ДСТУ на проектно-технічну документацію та стандартам на креслярські роботи
Курсова робота оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри у дні, встановлені кафедрою
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Савенко В.Я. Технологія будівництва земляного полотна автомобільних доріг: навч. посіб. /В.Я. Савенко, О.С. Славінська, О.Ю. Усиченко. – К.: НТУ, 2013. – 220 с.
2. ДБН В.2.3-4:2015 "Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво".
3. ГБН В.2.3-37641918-559:2019 "Автомобільні дороги. Дорожній одяг нежорсткий. Проектування".
4. ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів".
5. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2792.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).