Сучасні технології і матеріали в дорожньому будівництві

Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: професор Соболь Х.С., доцент Сідун Ю.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Детальне ознайомлення студентів із інноваційними технологіями в галузі будівництва, ремонту та експлуатації автомобільних доріг і поглиблення знань про фізико-хімічні засади технології виробництва дорожньо-будівельних матеріалів, їх експлуатаційних властивостей, довговічності та специфіки використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: - ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу - ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. - ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності (СК): - СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах. - СК02. Здатність до критичного осмислення сучасних проблем у галузі будівництва та цивільної інженерії для розв’язання складних задач професійної діяльності. - СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії. - СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд. РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності. РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РН11. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізико-хімічна механіка дорожньо-будівельних матеріалів Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів Будівельне матеріалознавство Реконструкція автомобільних доріг і штучних споруд на них Дорожні та аеродромні покриття Планування, управління та організація дорожньо-будівельного виробництва Наукові дослідження в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є інноваційні технології в галузі будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг та аеродромів, а також в галузі виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів дорожнього призначення.
Опис: Модифікація бітумів. Сучасні вимоги до дорожніх бітумів, асфальтобетонів та аналіз реагентів для їх модифікації. Полімерна модифікація бітумів та асфальтобетонів. Механізми впливу адгезійних добавок на основі поверхнево-активних речовин на структуру і властивості бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів енергозберігаючими добавками. Інші модифікатори бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів комплексами добавок Бітумні дорожні емульсії. Загальна характеристика, особливості складу та властивості. Сучасні гарячі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА). Литий гарячий асфальтобетон. Епоксиасфальтобетон. Компакт-асфальт і комбіновані дорожні покриття. Холодні та теплі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Литий холодний асфальтобетон. Теплий асфальтобетон. Армування асфальтобетонних покриттів. Види і сфера застосування геосинтетичних матеріалів. Армування асфальтобетонних шарів геосинтетиками. Технологія армування асфальтобетонних шарів АСМ на прикладі використання геоґраток Armatex®RSR і Аrmatex®RSM. Армування асфальтобетонних шарів сталевими сітками за технологією Bitufor. Технології ресайклінгу дорожніх одягів. Загальні відомості. Технології холодного ресайклінгу дорожніх одягів “на дорозі”. Технології гарячого ресайклінгу асфальтобетону. Матеріали та технології для ремонту асфальтобетонних покриттів. Гарячі суміші з використанням асфальтового грануляту. Технологія інфрачервоної терморегенерації асфальтобетону. Струменево-ін’єкційна (пнемо-струменева) технологія ремонту. Бітумо-мінеральні суміші для цілорічного ремонту. Герметизуючі матеріали Технології будівництва дорожніх одягів із використанням цементу
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації. • Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та здачі диференційованого заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів. Екзамен – 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Солодкий С. Й., Сідун Ю. В. Інноваційні матеріали та технології в дорожньому будівництві. Частина 1. Матеріали та технології на основі органічних в’яжучих. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 232 с. 2. Солодкий С.Й. Інноваційні матеріали і технології для будівництва та ремонту дорожніх одягів автомобільних доріг. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 140 с. 3. Солодкий С. Й., Толмачов С. М. Бетонні дорожні та аеродромні покриття. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 132 с. 4. Солодкий С. Й. Дорожні одяги. Навчальний посібник. Друге видання, зі змінами та доповненнями. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 220 с. 5. Золотарьов В.О. Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1: Дорожні бітумні в'яжучі: підручник / В. О. Золотарьов. – Х.: ХНАДУ, 2014. – 180 с. 6. . Золотарьов В.О Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1. Дорожні асфальтобетони: підручник/В.А. Золотарьов.– Х.: ХНАДУ, 2016. – 204 с. 7. Рунова Р.Ф., Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л., Носовський Ю.Л. В’яжучі речовини: Підручник. – К.: Основа, 2012. – 448 с. 8. Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л. Проектування складів бетонів: Монографія. – Рівне : НУВГП, 2015. – 353 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).