Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об'єктів на них
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Анрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
• СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
• СКП 1.3. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій будівництва автомобільних доріг і аеродромів.
• СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації «Автомо-більні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспе-кти соціальної та етичної відповідаль-ності, техніко-економічного обґрунту-вання, визначення оптимального ре-жиму його функціонування та впрова-дження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та ци-вільної інженерії (відповідно до спе-ціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктува-ння, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим доку-ментам у сфері архітектури та буді-вництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будіве-льних робіт, враховуючи архітекту-рно-планувальну, конструктивну ча-стину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, форму-лювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи.
РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів.
РНС 1.3. Системно мислити та засто-совувати творчі здібності до форму-вання принципово нових ідей в сфері проектування, будівництва та експлуа-тації автомобільних доріг і аеродромів.
РНС 1.4. Здатність здійснювати поста-новку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або прова-дження інноваційної діяльності з ме-тою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг.
Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд.
Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції при реконструкції земполотна, дорожніх одягів автомобільних доріг та інженерних об’єктів на них.
Опис: Оцінка стану дороги і призначення заходів по реконструкції доріг
Особливості організації робіт по реконструкції автомобільних доріг
Умови роботи існуючого земляного полотна та основні шляхи підвищення його міцності і стійкості
Підготовчі роботи до реконструкції земляного полотна
Вимоги до вибору, розміщення , ущільнення грунтів земляного полотна при його розширенні
Збільшення висоти насипів і глибини виїмок
Перебудова здимних ділянок
Підвищення стійкості укосів. Реконструкція земляного полотна та вдосконалення системи водовідведення
Перебудова і подовження водопропускних труб
Способи розбирання шарів дорожнього одягу для повторного використання їх матеріалів
Розширення дорожнього одягу
Посилення існуючих дорожніх одягів
Особливості реконструкції дорожніх одягів з цементобетонних покриттів
Влаштування крайових смуг і укріплення узбіч при реконструкції дорі
Перебудова дорожніх одягів перехідного типу
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту практичних робіт, для студентів-заочників – виконання контрольних робіт.
Форма семестрового контролю – екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Спорудження земляного полотна: Методичні вказівки до курсового проекту для студентів-магістрів. /Уклад. Думич І.Ю., Мовчан М.І. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2011. - 31 с
2. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. ДБН В.2.-2015
3. Настанова з улаштування земляного полотна автомобільних доріг: ДСТУ-Н Б В.2.3-32:2016-[Чинний від 01.01.2017 р.]- К:Мінрегіонбуд України ,2016 -27с.
4. Довідник №1 розрахункових характеристик грунтів, матеріалів покриттів і основ дорожніх одягів та навантажень від транспортних засобів. Київ 2017
5.Посібник № 1до ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги.Дорожній одяг нежорсткий.Проектування. Київ 2019
6.ГБН В.2.3-37641918-544:2014 Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожніх конструкціях Основні вимоги- Київ 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Реконструкція шляхів сполучення та інженерних об'єктів на них (курсова робота)
Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.E.023
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: ст. викладач Балабух Ярослав Анрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральну компетентність:
• ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
• СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
спеціальні фахові компетентності професійного спрямування:
• СКП 1.3. Здатність здійснювати аналіз сучасного стану та напрямків ефективного розвитку інноваційних технологій будівництва автомобільних доріг і аеродромів.
• СКП 1.4. Знання будівельно-технічних характеристик сучасних дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх.
Результати навчання: РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації «Автомо-більні дороги та аеродроми»), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування.
РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспе-кти соціальної та етичної відповідаль-ності, техніко-економічного обґрунту-вання, визначення оптимального ре-жиму його функціонування та впрова-дження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та ци-вільної інженерії (відповідно до спе-ціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктува-ння, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим доку-ментам у сфері архітектури та буді-вництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будіве-льних робіт, враховуючи архітекту-рно-планувальну, конструктивну ча-стину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РНС 1.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, форму-лювання і вирішення завдань розвитку автомобільних доріг і аеродромів, використовуючи відомі методи.
РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в галузі будівництва автомобільних доріг та аеродромів.
РНС 1.3. Системно мислити та засто-совувати творчі здібності до форму-вання принципово нових ідей в сфері проектування, будівництва та експлуа-тації автомобільних доріг і аеродромів.
РНС 1.4. Здатність здійснювати поста-новку задачі досліджень, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, аналіз результатів та їх впровадження.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або прова-дження інноваційної діяльності з ме-тою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вишукування та проектування автомобільних доріг і проектування міських вулиць, частина 1.
• Технологія будівництва та реконструкція автомобільних доріг.
Діагностика технічного стану автомобільних доріг і штучних споруд. Технічний нагляд.
Дорожні та аеродромні покриття
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає основні технологічні операції при реконструкції земполотна, дорожніх одягів автомобільних доріг та інженерних об’єктів на них.
Опис: Курсову роботу виконують відповідно до варіанта завдання із зазначенням необхідних вихідних даних і запропонованої ділянки автомобільної дороги.
На підставі цих даних студент має провести аналіз і визначити категорію ділянки дороги, на перспективу; запроектувати план; поздовжній і поперечний профілі, детально розробити елемент дороги відповідно до варіанту завдання , а також розробити схему руху транспорту при проведенні реконструкції дороги.
Рекомендується такий орієнтовний зміст курсової роботи за загального обсягу 30-35 сторінок пояснювальної записки:
Вступ.
Обґрунтування номенклатури робіт з реконструкції дороги.
Визначення технічної категорії існуючої дороги.
Прогноз руху на ділянці дороги.
Обгрунтування технічних рішень і обсяг робіт з реконструкції дороги.
Геометричні параметри.
Земляне полотно.
Штучні споруди.
Дорожній одяг.
Забезпечення руху транспорту при реконструкції дороги. Основні обсяги робіт з реконструкції дороги.
Орієнтовна структура графічного матеріалу:
План
Поздовжній профіль
- Поперечні профілі конструкції земляного полотна та дорожнього одягу;
- Детально розроблений конструктивний елемент дороги згідно з завданням
- Схема організації дорожнього руху на період реконструкції.
Графічний матеріал виконують на аркуші формату А1.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, поточний контроль на лабораторних роботах і практичних заняттях (30%);
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен): письмово–усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оформлення курсової роботи має відповідати вимогам Єдиної системи конструкторської документації.
Виконання курсової роботи контролює викладач-керівник курсового проектування.
Пояснювальна записка повинна відображати хід і послідовність роботи студента при вирішенні поставлених завдань і має вміщувати всі необхідні розрахунки й обґрунтування.
Оформлення записки і графічних матеріалів має відповідати вимогам чинних ДСТУ на проектно-технічну документацію та стандартам на креслярські роботи
Курсова робота оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри у дні, встановлені кафедрою
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Спорудження земляного полотна: Методичні вказівки до курсового проекту для студентів-магістрів. /Уклад. Думич І.Ю., Мовчан М.І. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2011. - 31 с
2. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Автомобільні дороги. ДБН В.2.-2015
3. Настанова з улаштування земляного полотна автомобільних доріг: ДСТУ-Н Б В.2.3-32:2016-[Чинний від 01.01.2017 р.]- К:Мінрегіонбуд України ,2016 -27с.
4. Довідник №1 розрахункових характеристик грунтів, матеріалів покриттів і основ дорожніх одягів та навантажень від транспортних засобів. Київ 2017
5.Посібник № 1до ГБН В.2.3-37641918-559:2019 Автомобільні дороги.Дорожній одяг нежорсткий.Проектування. Київ 2019
6.ГБН В.2.3-37641918-544:2014 Застосування геосинтетичних матеріалів у дорожніх конструкціях Основні вимоги- Київ 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).