Сучасні технології будівництва аеродромів

Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.E.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Детальне ознайомлення студентів із інноваційними технологіями в галузі будівництва, ремонту та експлуатації автомобільних доріг і поглиблення знань про фізико-хімічні засади технології виробництва дорожньо-будівельних матеріалів, їх експлуатаційних властивостей, довговічності та специфіки використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: - ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. фахові компетентності (СК): - СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії. - СКП 2.1. Вміння створювати продукти для аеродромів з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, просування, реалізацію та удосконалення
Результати навчання: РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РН11. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. РНС 2.2. Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в галузі проектування, будівництва та експлуатації аеродромів. РНС 2.3. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення. УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізико-хімічна механіка дорожньо-будівельних матеріалів Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів Будівельне матеріалознавство Реконструкція автомобільних доріг і штучних споруд на них Дорожні та аеродромні покриття Планування, управління та організація дорожньо-будівельного виробництва Наукові дослідження в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є інноваційні технології в галузі будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг та аеродромів, а також в галузі виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів дорожнього призначення.
Опис: Модифікація бітумів. Сучасні вимоги до дорожніх бітумів, асфальтобетонів та аналіз реагентів для їх модифікації. Полімерна модифікація бітумів та асфальтобетонів. Механізми впливу адгезійних добавок на основі поверхнево-активних речовин на структуру і властивості бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів енергозберігаючими добавками. Інші модифікатори бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів комплексами добавок Бітумні дорожні емульсії. Загальна характеристика, особливості складу та властивості. Сучасні гарячі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА). Литий гарячий асфальтобетон. Епоксиасфальтобетон. Компакт-асфальт і комбіновані дорожні покриття. Холодні та теплі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Литий холодний асфальтобетон. Теплий асфальтобетон. Армування асфальтобетонних покриттів. Види і сфера застосування геосинтетичних матеріалів. Армування асфальтобетонних шарів геосинтетиками. Технологія армування асфальтобетонних шарів АСМ на прикладі використання геоґраток Armatex®RSR і Аrmatex®RSM. Армування асфальтобетонних шарів сталевими сітками за технологією Bitufor. Технології ресайклінгу дорожніх одягів. Загальні відомості. Технології холодного ресайклінгу дорожніх одягів “на дорозі”. Технології гарячого ресайклінгу асфальтобетону. Матеріали та технології для ремонту асфальтобетонних покриттів. Гарячі суміші з використанням асфальтового грануляту. Технологія інфрачервоної терморегенерації асфальтобетону. Струменево-ін’єкційна (пнемо-струменева) технологія ремонту. Бітумо-мінеральні суміші для цілорічного ремонту. Герметизуючі матеріали Технології будівництва дорожніх одягів із використанням цементу
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації. • Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та здачі диференційованого заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів. Екзамен – 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Солодкий С. Й., Сідун Ю. В. Інноваційні матеріали та технології в дорожньому будівництві. Частина 1. Матеріали та технології на основі органічних в’яжучих. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 232 с. 2. Солодкий С.Й. Інноваційні матеріали і технології для будівництва та ремонту дорожніх одягів автомобільних доріг. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 140 с. 3. Солодкий С. Й., Толмачов С. М. Бетонні дорожні та аеродромні покриття. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 132 с. 4. Солодкий С. Й. Дорожні одяги. Навчальний посібник. Друге видання, зі змінами та доповненнями. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 220 с. 5. Золотарьов В.О. Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1: Дорожні бітумні в'яжучі: підручник / В. О. Золотарьов. – Х.: ХНАДУ, 2014. – 180 с. 6. . Золотарьов В.О Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1. Дорожні асфальтобетони: підручник/В.А. Золотарьов.– Х.: ХНАДУ, 2016. – 204 с. 7. Рунова Р.Ф., Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л., Носовський Ю.Л. В’яжучі речовини: Підручник. – К.: Основа, 2012. – 448 с. 8. Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л. Проектування складів бетонів: Монографія. – Рівне : НУВГП, 2015. – 353 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні технології будівництва аеродромів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Автомобільні дороги і аеродроми
Код дисципліни: 7.192.05.E.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Собко Юрій Мирославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Детальне ознайомлення студентів із інноваційними технологіями в галузі будівництва, ремонту та експлуатації автомобільних доріг і поглиблення знань про фізико-хімічні засади технології виробництва дорожньо-будівельних матеріалів, їх експлуатаційних властивостей, довговічності та специфіки використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів програмних компетентностей: інтегральну компетентність: - ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. загальні компетентності: - ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. фахові компетентності (СК): - СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії. - СКП 2.1. Вміння створювати продукти для аеродромів з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, просування, реалізацію та удосконалення
Результати навчання: РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно- планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково- технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її. РН11. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. РНС 2.2. Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в галузі проектування, будівництва та експлуатації аеродромів. РНС 2.3. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення. УМ 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізико-хімічна механіка дорожньо-будівельних матеріалів Технологія будівництва автомобільних доріг та аеродромів Будівельне матеріалознавство Реконструкція автомобільних доріг і штучних споруд на них Дорожні та аеродромні покриття Планування, управління та організація дорожньо-будівельного виробництва Наукові дослідження в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення дисципліни є інноваційні технології в галузі будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг та аеродромів, а також в галузі виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів дорожнього призначення.
Опис: Модифікація бітумів. Сучасні вимоги до дорожніх бітумів, асфальтобетонів та аналіз реагентів для їх модифікації. Полімерна модифікація бітумів та асфальтобетонів. Механізми впливу адгезійних добавок на основі поверхнево-активних речовин на структуру і властивості бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів енергозберігаючими добавками. Інші модифікатори бітумів та асфальтобетонів. Модифікація бітумів та асфальтобетонів комплексами добавок Бітумні дорожні емульсії. Загальна характеристика, особливості складу та властивості. Сучасні гарячі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА). Литий гарячий асфальтобетон. Епоксиасфальтобетон. Компакт-асфальт і комбіновані дорожні покриття. Холодні та теплі асфальтобетонні суміші та асфальтобетони на їх основі. Литий холодний асфальтобетон. Теплий асфальтобетон. Армування асфальтобетонних покриттів. Види і сфера застосування геосинтетичних матеріалів. Армування асфальтобетонних шарів геосинтетиками. Технологія армування асфальтобетонних шарів АСМ на прикладі використання геоґраток Armatex®RSR і Аrmatex®RSM. Армування асфальтобетонних шарів сталевими сітками за технологією Bitufor. Технології ресайклінгу дорожніх одягів. Загальні відомості. Технології холодного ресайклінгу дорожніх одягів “на дорозі”. Технології гарячого ресайклінгу асфальтобетону. Матеріали та технології для ремонту асфальтобетонних покриттів. Гарячі суміші з використанням асфальтового грануляту. Технологія інфрачервоної терморегенерації асфальтобетону. Струменево-ін’єкційна (пнемо-струменева) технологія ремонту. Бітумо-мінеральні суміші для цілорічного ремонту. Герметизуючі матеріали Технології будівництва дорожніх одягів із використанням цементу
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації. • Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та здачі диференційованого заліку
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів. Екзамен – 70 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Солодкий С. Й., Сідун Ю. В. Інноваційні матеріали та технології в дорожньому будівництві. Частина 1. Матеріали та технології на основі органічних в’яжучих. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 232 с. 2. Солодкий С.Й. Інноваційні матеріали і технології для будівництва та ремонту дорожніх одягів автомобільних доріг. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 140 с. 3. Солодкий С. Й., Толмачов С. М. Бетонні дорожні та аеродромні покриття. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 132 с. 4. Солодкий С. Й. Дорожні одяги. Навчальний посібник. Друге видання, зі змінами та доповненнями. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 220 с. 5. Золотарьов В.О. Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1: Дорожні бітумні в'яжучі: підручник / В. О. Золотарьов. – Х.: ХНАДУ, 2014. – 180 с. 6. . Золотарьов В.О Дорожні бітумні в'яжучі та асфальтобетони: Ч.1. Дорожні асфальтобетони: підручник/В.А. Золотарьов.– Х.: ХНАДУ, 2016. – 204 с. 7. Рунова Р.Ф., Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л., Носовський Ю.Л. В’яжучі речовини: Підручник. – К.: Основа, 2012. – 448 с. 8. Дворкін Л.Й., Дворкін О.Л. Проектування складів бетонів: Монографія. – Рівне : НУВГП, 2015. – 353 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).