Спецкурс з опалення, вентиляції і кондиціонування повітря
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.028
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності:
ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Спеціальні фахові компетентності
СК02. Здатність до критичного осмислення сучасних проблем у галузі будівництва та цивільної інженерії для розв’язання складних задач професійної діяльності.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування
СКП 2.1. Уміння створювати інноваційні системи теплогазопостачання і вентиляції із використанням енергоощадних технологій для забезпечення життєдіяльності будівель і споруд/
СКП 2.3. Вміння розробляти та користуватися проєктно-технічною документацією при розв’язанні конкретних проблем та задач пов’язаних із впровадженням сучасних технологій у системах теплогазопостачання і вентиляції.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РНС 2.2. Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в галузі створення нових систем теплогазопостачання і вентиляції.
РНС 2.4. Використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в контексті існуючих теорій, робити відповідні висновки.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка і управління будівництвом
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Нетрадиційні джерела енергії
Проектування систем вентиляції
Проектування систем теплопостачання
Промислові технології та очистка вентиляційно-технологічних викидів
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Наукові дослідження в будівництві
Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів
Вибіркова дисципліна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Наведено відомості, що стосуються проектування та експлуатації інженерного устаткування будівель: забезпечення мікроклімату приміщень та формування теплового режиму споруд; описано системи обігрівання, вентиляції, теплопостачання та газопостачання, використання нетрадиційних джерел енергії.
Будівництво та експлуатація будівель та споруд тісно пов'язані із витратою енергії. А оскільки благоустрій країни визначається питомою кількістю споживаної енергії, то в умовах зменшення природних енергоресурсів та забруднення навколишнього середовища, економія енергії є важливим завданням інженерії. Проектування будівель та споруд супроводжується вирішенням завдань з створення середовища перебування людини та обладнання. Під час конструктивних вирішень будівель та споруд важливо враховувати особливості систем їх опалення та вентиляції. В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: фактори забезпечення мікроклімату приміщень і тепловий режим будинків та споруд.
Призначена навчальна дисципліна для магістрів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання.
Опис:
I. Технологія монтажу та заготівельні роботи.
Особливості монтажу: ізольованих трубопроводів; технологічних трубопроводів; систем опалення повітропроводів з неметалевих трубопроводів; монтаж повітропроводів. Реконструкція систем опалення, вентиляції та кондиціювання
II. Пусконалагоджувальні роботи.
Випробовування трубопроводів на герметичність із застосуванням пересувного вентилятора. Гідравлічні випробовування теплових мереж після певного часу експлуатації. Випробовування повітропроводів.
ІІІ. Будівельна теплофізика
Способи зменшення теплових потоків, кількості фільтраційного повітря і величини дифузійної вологи через огороджуючи конструкції будинків. Енергозбереження за рахунок використання матеріалів з покращеними теплофізичними властивостями.
ІV. Опалення
Особливості влаштування систем центрального водяного опалення у висотних будинках. Використання геліоустановок у системах опалення і гарячого водопостачання; принципові схеми, компоновка обладнання геліосистеми з гравітаційним пробудженням при наявності і відсутності водопроводу. Системи з насосним пробудженням . Одно – і багато контурні системи сезонного і кругло річного функціонування. Способи орієнтації геліокотлів у просторі. Особливості застосування закритих розширювальних баків у системах водяного опалення
V. Вентиляція.
Прямотокова вентиляція промислового будинку. Динамічний мікроклімат в приміщенні. Безпосереднє нагрівання повітря за рахунок спалювання газу. Припливно – витяжні центри при зблокованих промислових будинках. Нові трубопроводи рівномірної роздачі повітря нетрадиційних конструкцій. Особливості системи пневмотранспорту легких матеріялів (бавовняно – прядильні виробництва). Сучасний стан розвитку місцевої вентиляції у зварювальних цехах за кордоном.
VI. Аеродинаміка вентиляції
Циркуляція повітря у вентильованих приміщеннях. Організація повітрообміну в “чистих приміщеннях”.
VIІ. Кондиціювання повітря
Використання зволоження повітря парою. 2 – ступеневе пряме і непряме охолодження повітря в центральних кондиціонерах
VIІІ. Очищення повітря
Батарейні циклони: прямотечійні і протитечій ні. Підготовлення газів перед процесом очищення: охолодження, агрегація і укрупнення аерозолів. Інтенсифікація роботи пиловловлювачів. Застосування поверхнево – активних речовин ита електричного зарядження частинок і крапель зрошувальної рідини. Нові електрофізичні методи розділення та очищення газів. Використання магнітних полів.
ІХ. Раціональне використання енергоресурсів
Зменшення енергоспоживання системи забезпечення мікроклімату на прикладі спорткомплексу “каток – басейн”
Методи та критерії оцінювання:
Оцінювання знань студентів з дисципліни Спецкурс з опалення, вентиляція і кондиціонування повітря проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
поточний контроль - 40 балів, контрольні заходи - 60 балів
Поточний контроль:
- практичні заняття
- контрольна робота
Підсумкові контролі:
- залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Спецкурс з опалення, вентиляція і кондиціонування повітря ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Інструкції до лабораторних робіт.
2. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,
Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
3. Опалення та вентиляція житлового будинку: Методичні вказівки з курсу «Опалення та вентиляція будівель та споруд» для студентів базового напряму 6.060102 “Архітекутра”. – Львів, 2012. – 21 с.
4. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
5. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
6. Методичні вказівки до контрольних робіт.1
Рекомендована література
Базова
1. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
2. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
3. ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування", Київ, 2014.
4. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
5. ДБН В.2.2-9:2018 Громадські будинки та споруди. Основні положення К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2019. – 44с 2.
6. ДСТУ Б EN 15603: 2013 Енергоефективність будівель. Київ, Мінрегіон 210 с 3. ДБН В.2.6-31: 2013.
7. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 . Будівельна кліматологія – К.: Мінбуд України, 2011 – 127 с.
8. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування повітря. Чинний з 01 січня 2014 року.
Допоміжна.
1. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
2. Жуковський С. С. та ін. Вентилювання приміщень / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 476 с.
ISBN 978-966-553-645-1.
3. Kasynets M., Shapoval S., Kozak K., Hulai B. Analytical studies of coolant temperature in solar panel // Energy Engineering and Control Systems. – 2018. – Vol. 4, № 1. – P. 37–44. 0,36 ум.д.ар. (Index Copernicus International).
4. Zhelykh Vasyl, Spodyniuk Nadiia, Gulai Bogdan, Shepitchak*** Volodymyr. Modeling of the process of heat regima formation in the irradiation area of infrared heater // Budownictwo o Zoptymalizowanym Potencjale Energetycznym. – 2017. – № 2 (20). – S. 83–90. 0,36 ум.д.ар (Index Copernicus International).
5. Шаповал С. П., Желих В. М., Венгрин** І. І., Козак Х. Р., Гулай Б. І. Перспективи застосування ТФГСК для покращення екологічної ситуації в Україні // Проблеми сучасної теплоенергетики : тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю професора Драганова Бориса Харлампійовича, 10-11 грудня 2020 р., Київ. – 2020. – C. 140–142. 0,13 ум.д.ар..
6. Modeling of the process of heat regime formation in the irradiation area of infrared heater/Vasyl Zhelykh, Volodymyr Shepitchak, Nadiia Spodyniuk, Bogdan Gulai// CONSTRUCTION OF OPTIMIZED ENERGY POTE NTIAL Сzestochowa university of technology, №2(20), 2017
Інформаційні ресурси
1. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10428
2. www.danfoss.ua ,
3. www.vaillant.ua;
4. gravicappa.com.ua;
5. uk.wikipedia.org.
6. Лекції проводяться та платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спецкурс з опалення, вентиляції і кондиціонування повітря (курсова робота)
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., проф. Возняк О.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності:
ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Спеціальні фахові компетентності
СК02. Здатність до критичного осмислення сучасних проблем у галузі будівництва та цивільної інженерії для розв’язання складних задач професійної діяльності.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування
СКП 2.1. Уміння створювати інноваційні системи теплогазопостачання і вентиляції із використанням енергоощадних технологій для забезпечення життєдіяльності будівель і споруд/
СКП 2.3. Вміння розробляти та користуватися проєктно-технічною документацією при розв’язанні конкретних проблем та задач пов’язаних із впровадженням сучасних технологій у системах теплогазопостачання і вентиляції.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РНС 2.2. Виконувати відповідні дослідження та застосовувати дослідницькі навички в галузі створення нових систем теплогазопостачання і вентиляції.
РНС 2.4. Використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в контексті існуючих теорій, робити відповідні висновки.
ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Економіка і управління будівництвом
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Нетрадиційні джерела енергії
Проектування систем вентиляції
Проектування систем теплопостачання
Промислові технології та очистка вентиляційно-технологічних викидів
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Наукові дослідження в будівництві
Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів
Вибіркова дисципліна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Наведено відомості, що стосуються проектування та експлуатації інженерного устаткування будівель: забезпечення мікроклімату приміщень та формування теплового режиму споруд; описано системи обігрівання, вентиляції, теплопостачання та газопостачання, використання нетрадиційних джерел енергії.
Будівництво та експлуатація будівель та споруд тісно пов'язані із витратою енергії. А оскільки благоустрій країни визначається питомою кількістю споживаної енергії, то в умовах зменшення природних енергоресурсів та забруднення навколишнього середовища, економія енергії є важливим завданням інженерії. Проектування будівель та споруд супроводжується вирішенням завдань з створення середовища перебування людини та обладнання. Під час конструктивних вирішень будівель та споруд важливо враховувати особливості систем їх опалення та вентиляції. В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: фактори забезпечення мікроклімату приміщень і тепловий режим будинків та споруд.
Призначена навчальна дисципліна для магістрів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання.
Опис:
I. Технологія монтажу та заготівельні роботи.
Особливості монтажу: ізольованих трубопроводів; технологічних трубопроводів; систем опалення повітропроводів з неметалевих трубопроводів; монтаж повітропроводів. Реконструкція систем опалення, вентиляції та кондиціювання
II. Пусконалагоджувальні роботи.
Випробовування трубопроводів на герметичність із застосуванням пересувного вентилятора. Гідравлічні випробовування теплових мереж після певного часу експлуатації. Випробовування повітропроводів.
ІІІ. Будівельна теплофізика
Способи зменшення теплових потоків, кількості фільтраційного повітря і величини дифузійної вологи через огороджуючи конструкції будинків. Енергозбереження за рахунок використання матеріалів з покращеними теплофізичними властивостями.
ІV. Опалення
Особливості влаштування систем центрального водяного опалення у висотних будинках. Використання геліоустановок у системах опалення і гарячого водопостачання; принципові схеми, компоновка обладнання геліосистеми з гравітаційним пробудженням при наявності і відсутності водопроводу. Системи з насосним пробудженням . Одно – і багато контурні системи сезонного і кругло річного функціонування. Способи орієнтації геліокотлів у просторі. Особливості застосування закритих розширювальних баків у системах водяного опалення
V. Вентиляція.
Прямотокова вентиляція промислового будинку. Динамічний мікроклімат в приміщенні. Безпосереднє нагрівання повітря за рахунок спалювання газу. Припливно – витяжні центри при зблокованих промислових будинках. Нові трубопроводи рівномірної роздачі повітря нетрадиційних конструкцій. Особливості системи пневмотранспорту легких матеріялів (бавовняно – прядильні виробництва). Сучасний стан розвитку місцевої вентиляції у зварювальних цехах за кордоном.
VI. Аеродинаміка вентиляції
Циркуляція повітря у вентильованих приміщеннях. Організація повітрообміну в “чистих приміщеннях”.
VIІ. Кондиціювання повітря
Використання зволоження повітря парою. 2 – ступеневе пряме і непряме охолодження повітря в центральних кондиціонерах
VIІІ. Очищення повітря
Батарейні циклони: прямотечійні і протитечій ні. Підготовлення газів перед процесом очищення: охолодження, агрегація і укрупнення аерозолів. Інтенсифікація роботи пиловловлювачів. Застосування поверхнево – активних речовин ита електричного зарядження частинок і крапель зрошувальної рідини. Нові електрофізичні методи розділення та очищення газів. Використання магнітних полів.
ІХ. Раціональне використання енергоресурсів
Зменшення енергоспоживання системи забезпечення мікроклімату на прикладі спорткомплексу “каток – басейн”
Методи та критерії оцінювання:
Оцінювання знань студентів з дисципліни Спецкурс з опалення, вентиляція і кондиціонування повітря проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
поточний контроль - 40 балів, контрольні заходи - 60 балів
Поточний контроль:
- практичні заняття
- контрольна робота
Підсумкові контролі:
- залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Спецкурс з опалення, вентиляція і кондиціонування повітря ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Інструкції до лабораторних робіт.
2. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,
Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
3. Опалення та вентиляція житлового будинку: Методичні вказівки з курсу «Опалення та вентиляція будівель та споруд» для студентів базового напряму 6.060102 “Архітекутра”. – Львів, 2012. – 21 с.
4. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
5. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
6. Методичні вказівки до контрольних робіт.1
Рекомендована література
Базова
1. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
2. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
3. ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування", Київ, 2014.
4. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
5. ДБН В.2.2-9:2018 Громадські будинки та споруди. Основні положення К.: Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, 2019. – 44с 2.
6. ДСТУ Б EN 15603: 2013 Енергоефективність будівель. Київ, Мінрегіон 210 с 3. ДБН В.2.6-31: 2013.
7. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 . Будівельна кліматологія – К.: Мінбуд України, 2011 – 127 с.
8. ДБН В.2.5-67:2013 Опалення, вентиляція та кондиціонування повітря. Чинний з 01 січня 2014 року.
Допоміжна.
1. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
2. Жуковський С. С. та ін. Вентилювання приміщень / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 476 с.
ISBN 978-966-553-645-1.
3. Kasynets M., Shapoval S., Kozak K., Hulai B. Analytical studies of coolant temperature in solar panel // Energy Engineering and Control Systems. – 2018. – Vol. 4, № 1. – P. 37–44. 0,36 ум.д.ар. (Index Copernicus International).
4. Zhelykh Vasyl, Spodyniuk Nadiia, Gulai Bogdan, Shepitchak*** Volodymyr. Modeling of the process of heat regima formation in the irradiation area of infrared heater // Budownictwo o Zoptymalizowanym Potencjale Energetycznym. – 2017. – № 2 (20). – S. 83–90. 0,36 ум.д.ар (Index Copernicus International).
5. Шаповал С. П., Желих В. М., Венгрин** І. І., Козак Х. Р., Гулай Б. І. Перспективи застосування ТФГСК для покращення екологічної ситуації в Україні // Проблеми сучасної теплоенергетики : тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю професора Драганова Бориса Харлампійовича, 10-11 грудня 2020 р., Київ. – 2020. – C. 140–142. 0,13 ум.д.ар..
6. Modeling of the process of heat regime formation in the irradiation area of infrared heater/Vasyl Zhelykh, Volodymyr Shepitchak, Nadiia Spodyniuk, Bogdan Gulai// CONSTRUCTION OF OPTIMIZED ENERGY POTE NTIAL Сzestochowa university of technology, №2(20), 2017
Інформаційні ресурси
1. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10428
2. www.danfoss.ua ,
3. www.vaillant.ua;
4. gravicappa.com.ua;
5. uk.wikipedia.org.
6. Лекції проводяться та платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).