Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.027
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., доцент, Миронюк Христина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних програмних компетентностей:
- інтегральної:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
- загальних:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Спеціальних (фахових) :
СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії.
- Спеціальних (фахових) професійного спрямування:
СКП 2.2. Здатність володіти методичною компетентністю у підходах до забезпечення добробуту та екологічної безпеки населення при реалізації інноваційних технологій в системах ТГВ.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РНС 2.1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань галузі з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
РНС 2.3. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення.
УМ1. Спеціалізовані умін-ня/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка і управління будівництвом
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Нетрадиційні джерела енергії
Проектування систем вентиляції
Проектування систем теплопостачання
Промислові технології та очистка вентиляційно-технологічних викидів
Наукові дослідження в будівництві
Спецкурс з опалення, вентиляції і кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Основні вимоги та заходи щодо економії теплової енергії та палива на вітчизняних підприємствах. Модернізація систем теплопостачання в існуючих будівлях. Сучасні методи та пристрої регулювання систем опалення будинків. Основні технічні рішення для економії паливно-енергетичних ресурсів у системах опалення будинків. Активні сонячні системи опалення. Теплові насосні установки та їх застосування в системах теплопостачання будинків.
Призначена навчальна дисципліна для магістрів освітньої професійної програми Теплогазопостачання і вентиляція денної та заочної форм навчання.
Опис: 1. Джерела енергії, їх класифікація. Відновлювальні джерела енергії. Невідновлювальні джерела енергії. Види первинних джерел енергії. Види вторинних джерел енергії.
2. Основні вимоги щодо економії теплової енергії і палива при теплопостачанні будівель Енергетична ситуація в Україні. Шляхи енергоощадності в будівництві.
3. Альтернативні рішення нових технологій виробництва енергії. Основні характеристики основних видів енергії. Експлуатаційні витрати при влаштуванні енергоощадних систем теплозабезпечення.
4. Раціональне використання ПЕР (паливно-енергетичних ресурсів) у теплоджерелах при виробленні теплової енергії.. Чинники, що впливають на споживання ПЕР. Заходи, що впливають на зниження споживання енергії.
5. Економія палива і теплової енергії при транспортуванні. Ізоляція трубопроводів. Усунення витоків газу чи теплоносіїв. Автоматизація процесів.
6. Економія теплової енергії при споживанні Утеплення захисних огороджувальних конструкцій будівель. Модернізація систем теплоспоживання. Встановлення вузлів обліку теплової енергії на вводах в будівлі і поквартирно.
7. Досвід країн членів Європейського Союзу (ЄС) у області економії палива і теплової енергії в системах теплопостачання Максимальне застосування комбінованого вироблення тепла і електроенергії. Гнучкість у використанні того або іншого виду палива залежно від умов постачання, зміни цін на паливо з урахуванням екологічних вимог. Застосування попередньо ізольованих трубопроводів. Застосування низькотемпературного центрального теплопостачання. Підвищена увага до охорони навколишнього середовища і енергозберігаючих заходів усередині будівель. Економічні і адміністративні методи стимулювання економії енергоресурсів на державному рівні.
8. Модернізація систем теплопостачання в існуючих будівлях. Основні передумови для модернізації систем опалення і гарячого водопостачання будівель
9. Основні технічні рішення щодо раціонального використання ПЕР в системах теплопостачання будівель. Індивідуальний облік теплової енергії. Місцеве регулювання внутрішньо-будинкових систем. Варіанти рішень.
10. Енергетичний потенціал енергозбереження в існуючих будівлях. Теплова ізоляція. Модернізація систем теплоспоживання.
11. Сучасні способи і пристрої регулювання систем теплопостачання будівель . Переваги і недоліки центрального регулювання систем теплопостачання. Центральне регулювання за розрахунковою температурою приміщення. Регулювання залежно від погодних умов.
12. Регулювання в індивідуальному тепловому пункті будівлі (ІТП) ІТП із залежним приєднанням до теплової мережі. ІТП з незалежним приєднанням до теплової мережі. Індивідуальне регулювання тепловіддачі нагрівальних приладів в приміщеннях.
13. Регулювання систем гарячого водопостачання Гідравлічна стійкість системи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає оцінювання індивідуальної роботи під час практичних занять (40 балів). Екзамен (50 балів - письмова компонента, 10 балів - усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час практичних робіт:
– Опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу – 0,5 бала за кожне заняття протягом семестру (8 занять).
Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи:
– Оцінка виконаної індивідуальної роботи – 40 балів. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної роботи та її захист.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. Усна компонента-10 балів. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів). Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 "Будівельна кліматологія"
2. ДБН В 2.2-15-2005. «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення», Київ, 2005.
3. ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування", Київ, 2014.
4. ДБН В.2.6-31:2016. «Теплова ізоляція будівель», Київ, 2016.
5. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,
Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
6. Пирков В.В. Особливості проектування сучасних систем водяного опалення .-К: ІІ ДП «Такі справи», 2003.-176с.
7. Желих В.М. Нетрадиційні джерела енергії: конспект лекцій / В.М. Желих, О.Т. Возняк, Ю.С. Юркевич. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 84 с.
8. Щербатюк .Б.І. Енергоощадні системи опалення будинків. Посібник. В-во НУ “Львівська політехніка”.Л.,2002.
Допоміжна
1. Стратегія енергозбереження в Україні: Аналітично-довідкові матеріали в 2-х томах. Загальні засади енергозбереження / За ред. В.А. Жовтянського. ММ. Кулика, Б.С. Стогнія. 1 К.: Академперіодика, 2006. - Т. Я 510 с.
2. Зеркалов Д.В. Енергозбереження в Україні. Монографія. – Київ: Основа, 2012, 583 с.,
3. Пирков В.В. Особливості проектування сучасних систем водяного опалення .-К: ІІ ДП «Такі справи», 2003.-176с.
4. Від виробництва до ефективного споживання енергії: Посібник для вчителів / Соловей О. 1., Праховник A.B., Іншеков Є.М. та інші. 1 Київ: Нот. фабрика. 1999. - 400 с.
5. Енергетична безпека України. Стратегія та механізми забезпечення / За заг. ред. д-ра техн. наук, проф. А. І. Шевцова. — Дніпропетровськ : Пороги, 2002.
6. Myroniuk, K., Voznyak, O., Yurkevych, Y., Gulay, B. (2021). Technical and Economic Efficiency After the Boiler Room Renewal. In: Blikharskyy, Z. (eds) Proceedings of EcoComfort 2020. EcoComfort 2020. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 100. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57340-9_38
7. Rybach L. Status and prospects of geothermal heat pumps (GHP) in Europe and worldwide; sustainability aspects of GHPs. International course of geothermal heat pumps, 2002
8. Savchenko, O., Voznyak, O., Myroniuk, K., Dovbush, O. (2021). Thermal Renewal of Industrial Buildings Gas Supply System. In: Blikharskyy, Z. (eds) Proceedings of EcoComfort 2020. EcoComfort 2020. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 100. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57340-9_47
9. Shapoval, S., Shapoval, P., Zhelykh, V., Pona, O., Spodyniuk, N., Gulai, B., ... & Myroniuk, K. (2017). Ecological and energy aspects of using the combined solar collectors for low-energy houses. Chemistry & chemical technology, (11,№ 4), 503-508.
10. Кудря С.О. Нетрадиційні та відновлювані джерела енергії / ?Підручник. – Київ: Національний технічний університет України («КПІ»), 2012. – 495 с.
11. Енергоефективність та відновлювані джерела енергії. Під заг. ред. Шидловського А.К. – Київ: Українські енциклопедичні знання, 2007. – 559 с.
12. Зелена Книга Комісії Європейських Співтовариств: Європейська стратегія тривалої, конкурентоспроможної та безпечної енергетики, від 08.03.2006. – Електронний ресурс – [Режим доступу] – https://zakon.rada.gov.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів (курсова робота)
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.029
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., доцент, Миронюк Христина Володимирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних програмних компетентностей:
- інтегральної:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
- загальних:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Спеціальних (фахових) :
СК07. Здатність використовувати спеціалізовані комп’ютерні програми при розв’язанні складних інженерних задач у галузі будівництва та цивільної інженерії.
- Спеціальних (фахових) професійного спрямування:
СКП 2.2. Здатність володіти методичною компетентністю у підходах до забезпечення добробуту та екологічної безпеки населення при реалізації інноваційних технологій в системах ТГВ.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РНС 2.1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань галузі з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
РНС 2.3. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення.
УМ1. Спеціалізовані умін-ня/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка і управління будівництвом
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Нетрадиційні джерела енергії
Проектування систем вентиляції
Проектування систем теплопостачання
Промислові технології та очистка вентиляційно-технологічних викидів
Наукові дослідження в будівництві
Спецкурс з опалення, вентиляції і кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Основні вимоги та заходи щодо економії теплової енергії та палива на вітчизняних підприємствах. Модернізація систем теплопостачання в існуючих будівлях. Сучасні методи та пристрої регулювання систем опалення будинків. Основні технічні рішення для економії паливно-енергетичних ресурсів у системах опалення будинків. Активні сонячні системи опалення. Теплові насосні установки та їх застосування в системах теплопостачання будинків.
Призначена навчальна дисципліна для магістрів освітньої професійної програми Теплогазопостачання і вентиляція денної та заочної форм навчання.
Опис: 1. Джерела енергії, їх класифікація. Відновлювальні джерела енергії. Невідновлювальні джерела енергії. Види первинних джерел енергії. Види вторинних джерел енергії.
2. Основні вимоги щодо економії теплової енергії і палива при теплопостачанні будівель Енергетична ситуація в Україні. Шляхи енергоощадності в будівництві.
3. Альтернативні рішення нових технологій виробництва енергії. Основні характеристики основних видів енергії. Експлуатаційні витрати при влаштуванні енергоощадних систем теплозабезпечення.
4. Раціональне використання ПЕР (паливно-енергетичних ресурсів) у теплоджерелах при виробленні теплової енергії.. Чинники, що впливають на споживання ПЕР. Заходи, що впливають на зниження споживання енергії.
5. Економія палива і теплової енергії при транспортуванні. Ізоляція трубопроводів. Усунення витоків газу чи теплоносіїв. Автоматизація процесів.
6. Економія теплової енергії при споживанні Утеплення захисних огороджувальних конструкцій будівель. Модернізація систем теплоспоживання. Встановлення вузлів обліку теплової енергії на вводах в будівлі і поквартирно.
7. Досвід країн членів Європейського Союзу (ЄС) у області економії палива і теплової енергії в системах теплопостачання Максимальне застосування комбінованого вироблення тепла і електроенергії. Гнучкість у використанні того або іншого виду палива залежно від умов постачання, зміни цін на паливо з урахуванням екологічних вимог. Застосування попередньо ізольованих трубопроводів. Застосування низькотемпературного центрального теплопостачання. Підвищена увага до охорони навколишнього середовища і енергозберігаючих заходів усередині будівель. Економічні і адміністративні методи стимулювання економії енергоресурсів на державному рівні.
8. Модернізація систем теплопостачання в існуючих будівлях. Основні передумови для модернізації систем опалення і гарячого водопостачання будівель
9. Основні технічні рішення щодо раціонального використання ПЕР в системах теплопостачання будівель. Індивідуальний облік теплової енергії. Місцеве регулювання внутрішньо-будинкових систем. Варіанти рішень.
10. Енергетичний потенціал енергозбереження в існуючих будівлях. Теплова ізоляція. Модернізація систем теплоспоживання.
11. Сучасні способи і пристрої регулювання систем теплопостачання будівель . Переваги і недоліки центрального регулювання систем теплопостачання. Центральне регулювання за розрахунковою температурою приміщення. Регулювання залежно від погодних умов.
12. Регулювання в індивідуальному тепловому пункті будівлі (ІТП) ІТП із залежним приєднанням до теплової мережі. ІТП з незалежним приєднанням до теплової мережі. Індивідуальне регулювання тепловіддачі нагрівальних приладів в приміщеннях.
13. Регулювання систем гарячого водопостачання Гідравлічна стійкість системи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни проводиться у вигляді заліку з курсової роботи. Пояснювальна записка - 40 балів, Креслення – лист ф. А1 - 30 балів, захист КР - 30 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни Раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час практичних робіт:
– Опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу – 0,5 бала за кожне заняття протягом семестру (8 занять).
Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи:
– Оцінка виконаної індивідуальної роботи – 40 балів. Бали виставляються за правильне виконання індивідуальної роботи та її захист.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. Усна компонента-10 балів. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів). Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 "Будівельна кліматологія"
2. ДБН В 2.2-15-2005. «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення», Київ, 2005.
3. ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування", Київ, 2014.
4. ДБН В.2.6-31:2016. «Теплова ізоляція будівель», Київ, 2016.
5. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,
Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
6. Пирков В.В. Особливості проектування сучасних систем водяного опалення .-К: ІІ ДП «Такі справи», 2003.-176с.
7. Желих В.М. Нетрадиційні джерела енергії: конспект лекцій / В.М. Желих, О.Т. Возняк, Ю.С. Юркевич. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 84 с.
8. Щербатюк .Б.І. Енергоощадні системи опалення будинків. Посібник. В-во НУ “Львівська політехніка”.Л.,2002.
Допоміжна
1. Стратегія енергозбереження в Україні: Аналітично-довідкові матеріали в 2-х томах. Загальні засади енергозбереження / За ред. В.А. Жовтянського. ММ. Кулика, Б.С. Стогнія. 1 К.: Академперіодика, 2006. - Т. Я 510 с.
2. Зеркалов Д.В. Енергозбереження в Україні. Монографія. – Київ: Основа, 2012, 583 с.,
3. Пирков В.В. Особливості проектування сучасних систем водяного опалення .-К: ІІ ДП «Такі справи», 2003.-176с.
4. Від виробництва до ефективного споживання енергії: Посібник для вчителів / Соловей О. 1., Праховник A.B., Іншеков Є.М. та інші. 1 Київ: Нот. фабрика. 1999. - 400 с.
5. Енергетична безпека України. Стратегія та механізми забезпечення / За заг. ред. д-ра техн. наук, проф. А. І. Шевцова. — Дніпропетровськ : Пороги, 2002.
6. Myroniuk, K., Voznyak, O., Yurkevych, Y., Gulay, B. (2021). Technical and Economic Efficiency After the Boiler Room Renewal. In: Blikharskyy, Z. (eds) Proceedings of EcoComfort 2020. EcoComfort 2020. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 100. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57340-9_38
7. Rybach L. Status and prospects of geothermal heat pumps (GHP) in Europe and worldwide; sustainability aspects of GHPs. International course of geothermal heat pumps, 2002
8. Savchenko, O., Voznyak, O., Myroniuk, K., Dovbush, O. (2021). Thermal Renewal of Industrial Buildings Gas Supply System. In: Blikharskyy, Z. (eds) Proceedings of EcoComfort 2020. EcoComfort 2020. Lecture Notes in Civil Engineering, vol 100. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57340-9_47
9. Shapoval, S., Shapoval, P., Zhelykh, V., Pona, O., Spodyniuk, N., Gulai, B., ... & Myroniuk, K. (2017). Ecological and energy aspects of using the combined solar collectors for low-energy houses. Chemistry & chemical technology, (11,№ 4), 503-508.
10. Кудря С.О. Нетрадиційні та відновлювані джерела енергії / ?Підручник. – Київ: Національний технічний університет України («КПІ»), 2012. – 495 с.
11. Енергоефективність та відновлювані джерела енергії. Під заг. ред. Шидловського А.К. – Київ: Українські енциклопедичні знання, 2007. – 559 с.
12. Зелена Книга Комісії Європейських Співтовариств: Європейська стратегія тривалої, конкурентоспроможної та безпечної енергетики, від 08.03.2006. – Електронний ресурс – [Режим доступу] – https://zakon.rada.gov.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).