Мікросхемотехніка, частина 2

Спеціальність: Мікро- та наносистеми Інтернету речей
Код дисципліни: 6.176.03.O.035
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Напівпровідникова електроніка
Лектор: Доц., к.т.н. Нічкало Степан Ігорович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання полягають у засвоєнні студентами основних принципів побудови лінійних та нелінійних аналогових та цифроаналогових пристроїв, їх розрахунку та практичного застосування в сучасній електроніці, а також мікро- і наносистемній техніці.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; • базові знання в галузі мікро- та наносистемної техніки, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; • здатність до аналізу та синтезу; • здатність до застосування знань на практиці; • креативність, здатність до системного мислення; фахових: • базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки; • здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів; • здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки та їх складових.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання основних принципів побудови лінійних та нелінійних аналогових та аналого-цифрових пристроїв, їх розрахунку та практичного застосування в сучасній електроніці; 2. Вміння розраховувати конкретні схеми аналогових вузлів та будувати їх моделі; визначати статичні та динамічні параметри цих схем. 3. Вміння проектувати на базі окремих аналогових вузлів багатофункціональні електронні системи різного призначення; 4. Здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання приладів та пристроїв мікро- та наносистемної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи теорії електронних кіл Твердотiльна електронiка, частина 1 Твердотiльна електронiка, частина 2 Мікросхемотехніка, частина 1 Супутні і наступні навчальні дисципліни: Електронні системи Мікроелектронні засоби інформаційних технологій Мікропроцесорна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Мікросхемотехніка, частина 2» укладена для студентів Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю 153 Мікро- та наносистемна техніка. Навчальна дисципліна складається з лекцій (30 год) та лабораторних робіт (30 год) у VII семестрі. Лекційний курс охоплює 8 розділів, в яких викладено основи та тенденції розвитку сучасної аналогової схемотехніки; розглянуто структуру, принцип дії операційних підсилювачів, аналого-цифрових перетворювачів, а також проаналізовано основні схемні рішення, які забезпечують максимальні вихідні характеристики i параметри пристроїв мікро- і наносистемної техніки. Лабораторні заняття виконуються з використанням лабораторних стендів і/або програмних засобів на кафедрі напівпровідникової електроніки. В кінці семестру студенти складають іспит. Дисципліна передбачає виконання курсової роботи згідно індивідуального завдання.
Опис: Основні аналогові функції. Елементарні підсилювальні каскади. Зворотний зв’язок в підсилювальних каскадах. Режими роботи підсилювачів. Вхідні та вихідні каскади. Операційні підсилювачі. Лінійні та нелінійні перетворювачі електронних сигналів на основі операційних підсилювачів. Генератори коливань. Аналого-цифрові та цифро-аналогові перетворювачі.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю результатів навчання студентів використовуються такі методи: усне опитування студентів при захисті результатів лабораторних робіт, перевірка контрольних робіт і письмової компоненти іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40; екзаменаційний контроль- 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова література: 1. Мікросхемотехніка. Підручник за ред. З.Ю. Готри [Гельжинський І.І., Голяка Р.Л., Готра З.Ю., Марусенкова Т.А.].– Львів: Ліга-Прес, 2015.– 492 с. 2. Електроніка та мікросхемотехніка. Частина ІІ: Аналогова схемотехніка: Навчальний посібник / В.Б. Дудикевич, Г.В. Кеньо, І.В. Петрович. Львів: Видавництво Львівської політехніки.– 2010.– 224 с. 3. В.І. Бойко, В.Я. Жуйков, А.А. Зорі та ін. Аналогова схемотехніка та імпульсні пристрої. - 2-е видання. - К.: Освіта України. – 2010. 4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Електроніка і мікро схемотехніка [підручник] / Київ: Каравела, 2009, 416 с. 5. Електроніка і мікросхемотехніка : у 4-х томах : підручник для студентів вузів за напр. "Електромеханіка" та "Електротехніка" / В. І. Сенько, М. В. Панасенко, Є. В. Сенько та ін.; під ред. В. І. Сенька, Київ: Каравела, 2013. 6. В.М. Приходько Комп’ютерна електроніка. Ч. 1. Аналогова схемотехніка: Навч. посібник. За ред. Приходька В. М. — Д.: ДонІЗТ, 2008. — 198 с. Допоміжна: 1. П. Хоровиц, У. Хилл Исскуство схемотехники [пер. с англ.] / изд.7-е, Москва 2014, БИНОМ, 704 стр. 2. Лаврентьев Б.Ф. Схемотехника электронных средств.– М: ACADEMIA 2010. 3. Основи теорії електронних кіл: Підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко; За ред. Проф.. Ю.Я. Бобала. Львів: Видавництво Львівської політехніки.– 2008.– 332 с. 4. Рябенький В.М., Смирнов В.С., Буряк В.С. Комп'ютерна схемотехніка. Ч.1 Аналогова схемотехніка. Лабораторний практикум. К: Аспект-Поліграф, 2007. 5. Дружинін А.О. Твердотільна електроніка. Фізичні основи і властивості напівпровідникових приладів. Навч. посібник. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. - 332 с. Інформаційні ресурси 1. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6025 2. https://www.youtube.com/channel/UCFI31dsn8yxaarw6LZpSHWw 3. http://publ.lib.ru/ARCHIVES/H/HOROVIC_Paul',_HILL_Uinfild/_Horovic_P.,_Hill_U..html 4. Coursera, EdX.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).