Професійна та цивільна безпека

Спеціальність: Системи управління виробництвом і розподілом електроенергії
Код дисципліни: 7.141.06.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович доцент, к.т.н., доцент Степан Іванович Качан
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до успішного засвоєння складніших програм для наукових дослідників. А також формування у студентів здатності творчо мислити, вирішувати складні проблеми інноваційного характеру й приймати продуктивні рішення у сфері цивільного захисту (ЦЗ), з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності випускників, а також досягнень науково-технічного прогресу.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - відповідальність за якість виконуваної роботи. фахові компетентності: - здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків; - здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та під час обслуговування існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
Результати навчання: • сучасний стан електротравматизму в електроустановках та причини його високого рівня в Україні; • основи теорії електробезпеки; • системи захисту від ураження людини електричним струмом; • формування сучасної нормативної бази та принципів створення електричних мереж з гарантованим рівнем електробезпеки; • законодавчі та нормативні документи з питань захисту населення у надзвичайних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехнічні системи електроспоживання; Основи охорони праці, Цивільна безпека.
Короткий зміст навчальної програми: Стан і проблеми електробезпеки. Дія електричного струму на організм людини. Критерії електробезпеки. Концепція підвищення рівня безпеки. Державна політика у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Засади синтезу електричних мереж з підвищеним рівнем електробезпеки. Моніторинг небезпек виникнення надзвичайних ситуацій. Забезпечення заходів і дій в межах єдиної системи цивільного захисту на енергетичних об’єктах. Практика електробезпеки. Види захисту від ураження електричним струмом. Спеціальна функція у сфері цивільного захисту.
Опис: Ознайомлення з сучасним станом електротравматизму в електроустановках та причинами, що обумовлюють його високий рівень. Вивчення існуючих захистів від ураження людини електричним струмом. Вивчення основ теорії електробезпеки, пропозицій щодо створення сучасної нормативної бази та параметричних принципів створення електричних мереж з гарантованим рівнем електробезпеки. А також передбачає вивчення питань цивільного захисту для об’єктів галузі туризму відповідно до особливостей професійної діяльності майбутніх фахівців. Основним завданням курсу є забезпечення гарантії збереження здоров’я людей на об’єктах енергетики через формування відповідальності у посадових осіб і фахівців за колективну та власну безпеку.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%); • підсумковий контроль - диференційований залік: за результатами поточного контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Маліновський А.А., Никонець Л.О., Гапанович В.Г. Теорія та практика електробезпеки, навчальний посібник для студентів базового напряму "Електротехніка", Львів, видавництво НУ "Львівська політехніка", 2005, 243 с. • Теорія та практика електробезпеки. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів напряму 6.0906 "Електротехніка". Львів, 2003, 59 с. • Никонец Л.А., Малиновский А.А., Шелех Ю.Л. и др. Научные основы (теория) электробезопасности, Друк НВФ "Українські технології", Львів, 2008, 222 с. • Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М. Основи цивільного захисту: Навч. посібник / Львів, 2010.- 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Професійна та цивільна безпека

Спеціальність: Системи управління виробництвом і розподілом електроенергії
Код дисципліни: 7.141.06.O.007
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович доцент, к.ф.-м.н., доцент Степан Іванович Качан
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до успішного засвоєння складніших програм для наукових дослідників. А також формування у студентів здатності творчо мислити, вирішувати складні проблеми інноваційного характеру й приймати продуктивні рішення у сфері цивільного захисту (ЦЗ), з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності випускників, а також досягнень науково-технічного прогресу.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - відповідальність за якість виконуваної роботи. фахові компетентності: - здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків; - здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та під час обслуговування існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
Результати навчання: • сучасний стан електротравматизму в електроустановках та причини його високого рівня в Україні; • основи теорії електробезпеки; • системи захисту від ураження людини електричним струмом; • формування сучасної нормативної бази та принципів створення електричних мереж з гарантованим рівнем електробезпеки; • законодавчі та нормативні документи з питань захисту населення у надзвичайних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехнічні системи електроспоживання; Основи охорони праці, Безпека життєдіяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Стан і проблеми електробезпеки. Дія електричного струму на організм людини. Критерії електробезпеки. Концепція підвищення рівня безпеки. Державна політика у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Засади синтезу електричних мереж з підвищеним рівнем електробезпеки. Моніторинг небезпек виникнення надзвичайних ситуацій. Забезпечення заходів і дій в межах єдиної системи цивільного захисту на енергетичних об’єктах. Практика електробезпеки. Види захисту від ураження електричним струмом. Спеціальна функція у сфері цивільного захисту.
Опис: Ознайомлення з сучасним станом електротравматизму в електроустановках та причинами, що обумовлюють його високий рівень. Вивчення існуючих захистів від ураження людини електричним струмом. Вивчення основ теорії електробезпеки, пропозицій щодо створення сучасної нормативної бази та параметричних принципів створення електричних мереж з гарантованим рівнем електробезпеки. А також передбачає вивчення питань цивільного захисту для об’єктів галузі туризму відповідно до особливостей професійної діяльності майбутніх фахівців. Основним завданням курсу є забезпечення гарантії збереження здоров’я людей на об’єктах енергетики через формування відповідальності у посадових осіб і фахівців за колективну та власну безпеку.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, оцінка роботи на практичних заняттях, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%); • підсумковий контроль - диференційований залік: за результатами поточного контролю
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Маліновський А.А., Никонець Л.О., Гапанович В.Г. Теорія та практика електробезпеки, навчальний посібник для студентів базового напряму "Електротехніка", Львів, видавництво НУ "Львівська політехніка", 2005, 243 с. • Теорія та практика електробезпеки. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів напряму 6.0906 "Електротехніка". Львів, 2003, 59 с. • Никонец Л.А., Малиновский А.А., Шелех Ю.Л. и др. Научные основы (теория) электробезопасности, Друк НВФ "Українські технології", Львів, 2008, 222 с. • Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М. Основи цивільного захисту: Навч. посібник / Львів, 2010.- 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).