Керування режимами електропостачальних систем

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.M.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Лисяк Владислав Георгійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; • креативність, здатність до системного мислення з метою формування цілісної картини; • відповідальність за якість виконуваних аналізу та впровадження; • ініціативність та підприємницький дух; фахові компетентності: • знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області керування режимами електропостачальних систем, а також їх застосування; • знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки; технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації відповідного обладнання; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих систем керування режимами електроспоживання; • здатність критично аналізувати основні показники режими електропостачальних систем та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; • здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах керування режимами електропостачальних систем; • здатність аргументувати вибір методу розв’язування задачі керування режимами електропостачальних систем, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • технічні характеристики, конструкційні особливості, призначення і правила експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання; • інформаційно-комунікаційні технології й навики програмування для розв’язання завдань керування режимами електропостачальних систем; • сучасне керування режимами електропостачальних систем
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Фізика; • Вища математика; • Теоретичні основи електротехніки; • Силові статичні перетворювачі ЕПС; • Електропостачальні системи загального призначення; • Режими систем електропостачання. супутні навчальні дисципліни: • Енергетичний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено критерії, за якими здійснюється керування режимами систем електропостачання, методи та засоби нормалізації показників якості електроенергії, дотримання яких є основною метою керування режимами. Розглядаються питання регулювання напруги, керування перетоками реактивної потужності в електропостачальній системі, а також обліку електроенергії для зниження втрат електроенергії та забезпечення показників її якості.
Опис: Забезпечення якості електричної енергії в електропостачальних системах як основна мета керування режимами. Керування енергоспоживанням та облік електроенергії. Регулювання напруги в електропостачальній системі. Керування перетоками реактивної потужності в електропостачальній системі для зниження втрат електроенергії та регулювання напруги.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, захист РГР (КР), залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт з лабораторних робіт, усне опитування (30%); • розрахунково-графічна робота (70%); • підсумковий контроль – диференційований залік (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Калентионок Е.В. Оперативное управление в энергосистемах / Е.В. Калентионок, В.Г. Прокопенко, В.Т. Федин; под. общ. ред. В.Т. Федина.– Минск: Выш. шк., 2007.– 351 с.: ил. 2. Гордеев В.И. Регулирование максимума нагрузки промышленных электрических сетей.– М.: Энергоатомиздат, 1985.– 84 с. 3. Гордеев В.И., Васильев И.Е., Щуцкий В.И. Управление электропотреблением и его прогнозирование.– Ростов-на-Дону.– Изд-во Ростов, ун-та, 1991.– 104 с. 4. Жежеленко И.В., Саенко Ю.Л. Показатели качества электроэнергии и их контроль на промышленных предприятиях.– Москва: Энергоатомиздат, 2000.– 254с. 5. Иванов B.C., Соколов В.И Режимы потребления и качество электроэнергии систем электроснабжения промышленных предприятий.– М.: Энергоатомиздат, 1987.– 336 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).